سری گلکسی S25 سامسونگ قرار است در ژانویه 2025 معرفی شود. تاکنون شایعات مختلفی درباره‌ی تراشه‌ی به کار رفته در این سری منتشر شده است. اما امروز TM Roh  تلویحا تایید کرد که تراشه سری گلکسی S25 سامسونگ اسنپدراگون 8 الیت کوالکوم خواهد بود.

به گزارش gizmochina، هرچند که TM Roh اشاره‌ی مستقیم به این موضوع نکرده اما حرف‌های او به شدت حاکی از آن است که تراشه سری گلکسی S25 سامسونگ یا حداقل یکی از مدل‌های این مجموعه همان چیپست پرچمدار کوالکوم است.

راهنمای خرید تکراتو

تراشه سری گلکسی S25 سامسونگ از دل کوالکوم بیرون می‌آید

طی رونمایی از اسنپدراگون 8 الیت، TM Roh رو نیز حضور داشت و توضیح داد که چطور چیپست دستگاه‌های آینده‌ی گلکسی را بهبود خواهد داد. وی تاکید کرد، تمرکز کوالکوم بر روی محاسبات هوشمند و فناوری هوش مصنوعی در گوشی‌های تلفن همراه، نقش مهمی در تجربه‌ی گلکسی AI ایفا می‌کند.

این صحبت با افشاگری‌هایی که پیش‌تر در خصوص استفاده سامسونگ از تراشه‌‌های کوالکوم مطابقت دارد و می‌توان این‌طور برداشت که تراشه سری گلکسی S25 سامسونگ، از کارخانه‌ی کوالکوم می‌آید.

Snapdragon 8 Elite می‌تواند بهبود چشمگیری در عملکرد S25 Ultra ایجاد کند

تراشه نوظهور کوالکوم نسبت به نصل قبلی که در گلکسی S24 اولترا به کار رفته بود، ارتقا قابل توجهی دارد. از جمله متمایزترین تقاوت‌ها که این تراشه نسبت به نسل قبلی دارد، می‌توان به افزایش سرعت 40 درصدی GPU (واحد پردازشی گرافیکی) و بهبود 35 درصدی قابلیت‌های رهگیری پرتو (ray tracing) اشاره کرد.

این تراشه در عین افزایش سرعت بی‌نظیر تا 44 درصد بهره‌وری انرژی نیز دارد و به خوبی از عهده انجام وظایفی همچون بازی سنگین بر می آید. علاوه بر این تا 45 درصد سریع‌تر داده‌های پیچیده‌ی هوش مصنوعی را پردازش می‌کند.

در صورتی که گلکسی S25 اولترا به این چیپست مجهز شود، می‌تواند از قابلیت‌های جدید پردازش تصویر هوشمند (ISP) چیپست بهره‌مند شود و کیفیت عکس‌ها را بهبود بخشد. قابلیت‌های هوش مصنوعی Snapdragon 8 Elite می‌توانند به بهبودهای دوربین، مانند بهینه‌سازی صحنه به صورت بلادرنگ و ویژگی‌های پیشرفته ویرایش عکس، کمک کنند.

بیشتر بخوانید:

source

توسط blogcheck.ir