پریسا ساسانی: علی دهباشی ادیب و فرهیخته به تازگی صاحب مدرسه‌ای با نامِ و تکمله و شناسنانه هویتی خود یعنی «بخارا» شده است؛ انتخاب این نام از طرف خیرین مدرسه ساز به دلیل قدردانی از او به عنوان یکی از دلسوزان عرصه فرهنگ  بوده است که در نهایت مدرسه‌ای در روستای ماژین دره‌شهر در استان ایلام به نام «علی دهباشی، بخارا» در تاریخ معاصر ایران به ثبت رسید.

علی دهباشی ادیب و فرهیخته فرهنگی درباره روند نام‌گذاری این مدرسه به نام او گفت: انجمن حمایت از توسعه فضاهای آموزشی و فرهنگی با حمایت از افسانه هدایتی و مجتبی محمود هاشمی بانی ساخته مدرسه ۶ کلاسه شدند.

وی ادامه داد: درواقع از دوسال پیش گفته بودند که قصد دارند مدرسه‌ای را به نام بنده بسازند ولی در همان دوران هم به خیرین مدرسه‌سازگفته بودم که تمایل به این نام‌گذاری ندام زیرا معتقد بودم که نام بزرگانی چون علی دهخدا باید بر سر در مدارس ایران نقش ببندد.

نام دهخدا باید بر مراکز علمی بدرخشد/ با نام‌ «دهباشی» مخالف بودم/ مدرسه‌سازی در این شرایط ارزشمند است

سردبیر مجله تخصصی و ادبی «بخارا» افزود: آنچه برای من مهم است جدا ازموضوعات فرعی، ساخت مدرسه با هزینه شخصی است که یکی از اقدامات شایسته به شمارمی‌آید. به این معنا که خانم افسانه هدایتی وهمسراو مجتبی محمود هاشمی می‌توانستند سرمایه خود را دراین شرایط خطیراقتصادی در جای دیگری غیر از مدرسه‌سازی خرج کنند و این اقدام از این جهت برای من ارزشمند است.

دهباشی خاطرنشان کرد: در مراسم افتتاحیه آقای علی اکبرشکارچی موسیقیدان، خانم زهره زرشناس زبان‌شناس همراه با دانش آموزان حضور داشتند.

۲۴۳57

source

توسط blogcheck.ir