رقابت هیبریدی های وارداتی به نفع کاهش مصرف بنزین

خودروهای هیبریدی وارداتی
خودروهای هیبریدی وارداتی

مرحله جدید فروش خودروهای وارداتی در حالی از چهارشنبه (۲ آبان ۱۴۰۳) آغاز می شود که در این نوبت، خریداران شاهد رقابت هیبریدی های وارداتی به نفع کاهش مصرف بنزین نیز هستند. خودروهایی که به عنوان پلی برای عبور از خودروهای سوخت فسیلی نام گرفته اند.


آریزو 8


آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، سامانه فروش خودروهای وارداتی از فردا باز می شود. علاقه‌مندان به خرید این خودرو می توانند از ۱۹ مدل محصولی که عرضه می شود، ۵ اولویت انتخاب کنند. در این عرضه زمینه خرید دو مدل از خودروهای هیبرید نیز توسط دو خودروساز کشور فراهم شده است. آرین پارس موتور لاماری هیبرید را با قیمت قطعی ۱میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان و ایران خودرو شاین مکس را با قیمت قطعی ۱میلیارد و ۵۳۴ میلیون و ۲۹۰ هزار و با قیمت قطعی به سامانه آورده اند.


مدیسه


مدیسه

در این شرایط به نظر می رسد عرضه خودروهای هیبرید را می توان به مثابه فرصتی تازه تلقی کرد که در اختیار خریداران قرار گرفته است. محصولاتی که از ترکیب نیروی الکتریکی و نیروی ناشی از سوخت فسیلی برای کسب انرژی استفاده می‌کنند. این نوع خودروها به دلیل ساختار و ماهیتی که دارند گزینه مناسب تری برای دوست‌داران خودروهای پاک به شمار می آید.

این خودروها، ترکیبی از دو نوع موتور احتراق داخلی و الکتریکی هستند که می‌توانند از هر دو عنصر بنزین و برق برای حرکت استفاده کنند. این ترکیب، مزایای هر دو نوع موتور را در خود دارد و باعث کاهش مصرف سوخت و انتشار آلاینده‌ها می‌شود. از یک سو، این خودرو نیاز و حساسیت کم‌تری به بنزین دارند و از سوی دیگر، با چالش زیرساخت های خودروهای برقی مواجه نیستند.

ضمن این‌که، این خودروها به خصوص در شرایط آلودگی هوای کلان شهرها تأثیر بسیار زیادی در کاهش آلودگی ها و خطرات ناشی از آن می توانند داشته باشند. در واقع، کاهش آلودگی های محیط زیست یکی از اصلی ترین دلایلی به شمار می رود که حرکت به سمت خودروهای پاک در دنیا را با سرعت بیش‌تری همراه کرده است.

البته بیش از یک دهه از ورود خودرو هیبرید به بازار می‌گذرد، اما برخی عوامل مانع از ادامه این روند شد. با این وجود، در یکی دو سال گذشته و با اوج گرفتن استفاده از خودروهای پاک، دور جدید واردات خودروهای هیبرید به کشور باز شد. در حال حاضر نیز سامانه فروش خودروهای وارداتی دو محصول لاماری هیبرید و شاین مکس هیبرید را برای عرضه آماده کرده است.

علاقه‌مندان می توانند با مقایسه سطح آپشن و بررسی زمینه دسترسی به خدمات پس از فروش و همچنین زیرساخت ها و سابقه شرکت عرضه کننده، این نوع خودروها را نیز در اولویت های خود قرار بدهند. به نظر می رسد که گذشته از سطح آپشن ها و زیرساخت های خدمات پس از فروش، ایفای پیش از موعد تعهدات می تواند در انتخاب خودروهای هیبرید نیز تأثیرگذار باشد.

source

توسط blogcheck.ir