خروج کامل مردم از بازار خودرو ؛ افت 40 میلیونی کی ام سی A5

این روزها بازار خودرو به در رکود به سر می برد که حتا افزایش ۳ هزار تومانی قیمت دلار نیز نمی تواند مانع از افت قیمت ها شود.


آریزو 8


آریزو 8

همان طور که در جریان هستید این روزها قیمت ارز و طلا به طرز عجیبی افزایش یافته و شاهد ایجاد هرج و مرج در این دو بازار مهم هستیم. در طرف دیگر ماجرا اما قیمت خودروها نه تنها بیشتر نشد بلکه همچنان شاهد افت قیمت شدید در بازار خودرو هستیم.


مدیسه


مدیسه

به عنوان مثال طی چند روز گذشته قیمت کی ام سی A5 به عنوان یک کراس اوور تازه وارد بازار حدود ۴۰ میلیون تومان افت کرده. توجه داشته باشید که این ریزش قیمت در حالی رخ داده که بهای اعلامی دلار حدود ۳ هزار تومان افزایش یافته اما هیچ تاثیری از این افزایش قیمت را در بازار خودرو شاهد نبودیم.

با توجه به این قضیه می توان گفت که در روزها و ماه های اخیر، خوشبختانه مردم به کلی از بازار سرمایه ای خودرو خارج شدند و به دنبال بازارهایی مانند طلا و دلار رفتند که بتوانند در صورت وقوع جنگ آن را راحت تر نقد کنند.

لازم به ذکر است که خروج مردم از بازار خودرو را می شود به وضوح در میزان فروش خودروسازان داخلی و حتا وارداتی ها دید زیرا مردم در این روزها هیچ تمایلی به خرید خودرو حتا با قیمت کارخانه نیز ندارند. به دنبال این قضیه تعداد شرایط فروش های اعلامی از سوی شرکت ها بسیار زیاد شده و حتا برخی خودروسازان اقدام به فروش اقساطی نیز می کنند.

مثالی دیگر درباره فروش اقساطی خودروها مربوط به محصولات وارداتی می شود که همه را حیرت زده کرده است. شرکت فردا موتور در یک اقدام عجیب حاضر شده ام جی های وارداتی خود را حتا به صورت اقساطی از طریق نمایندگی هایش به فروش برساند. لازم به ذکر است که فروش اقساطی خودروهای وارداتی با قیمت سامانه ای برای اولین بار است که رخ داده.

به این ترتیب در پایان می توان نتیجه گرفت که مردم کاملاً از بازار خودرو خارج شده اند و دیگر حتا به خرید وارداتی های جدید و جذاب نیز تمایلی ندارد.

source

توسط blogcheck.ir