کدام خودروهای وارداتی برای اولین بار در سامانه عرضه شدند؟ + قیمت و مشخصات فنی

تانک 300
تانک ۳۰۰

سامانه پکپارچه خودروهای وارداتی میزبان ۸ خودروی جدید است که برای اولین بار به فروش خواهند رسید.


آریزو 8


آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، ۷ خودروی جدید برای اولین بار در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی ها عرضه می‌شوند. اشکودا کاروک، اشکودا اکتاویا پرو، تویوتا کرولا هیبرید الیت (سایپا)، کیا اسپورتیج لانگ، بی وای دی سانگ پلاس، تانک ۳۰۰ و شاین مکس هیبریدی برای نخستین بار هستند که به فروش میرسند.

زمان ثبت نام

طبق اطلاعیه جدید سایت سامانه یکپارچه، کلیه افراد واجد شرایط در ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودروسواری (مصوبه جلسه ۵۴۳ شورای رقابت)، می توانند تا ساعت ۱۲:۰۰ روز شنبه ۵ /۰۸ /۱۴۰۳ یکی از حساب های خود را وکالتی کنند و با بلوکه کردن مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان، امکان ثبت نام خودرو را به خود اختصاص دهند.

شرایط ثبت نام

۱-ثبت نام خودروهای عرضه شده نیز از چهار شنبه ۲ /۰۸ /۱۴۰۳ آغاز می شود و تا پایان روز دوشنبه ۷ /۰۸ /۱۴۰۳ امکان ثبت نام برای واجدین شرایط جدید وجود خواهد داشت.

۲-لازم به ذکر است که جهت ثبت نام خودرو در سامانه باید ۲۴ ساعت از وکالتی کردن حساب ها بگذرد تا سامانه اجازه ثبت نام به متقاضی را بدهد.

۳- شرط پلاک فعال نیز برای ثبت نام کنندگان این گونه است که در صورت دارا بودن خودرویی با عمر زیر ۵ سال امکان ثبت نام برای شخص وجود ندارد. به بیانی دیگر خودرویی که پلاک فرد بر روی آن نصب است باید عمرش بیش از ۵ سال باشد (مدل خودرو پایین تر از ۱۳۹۸ یا ۲۰۱۹).

۴- آن دسته از ثبت نام کنندگان خودرو وارداتی که در مراحل قبل انتخاب خودرو انجام داده و در پرتال خود گزینه ارسال به خودرو ساز و یا رزرو را مشاهده می‌نمایند، در این مرحله امکان انتخاب خودرو را نخواهند داشت .

در این عرضه جدید ۶ هزار خودرو با موعد تحویل ۴ ماهه به فروش خواهند رسید.

قیمت و مشخصات فنی خودروها

قیمت نهای قطعی خودروهای وارداتی چقدر خواهد بود؟

خودروها با قیمت پایه قطعی

قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل بیمه شخص ثالث ،مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … به قیمت‌های فوق اضافه می گردد.

خودروها با قیمت پایه قطعی علی الحساب

قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی بوده و قیمت قطعی خودروهای مذکور مطابق مصوبات شورای رقابت و پس از ارایه کلیه مستندات و مدارک مثبته و براساس آخرین ضوابط قیمت‌گذاری مصوب هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها ، توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان محاسبه و متعاقباً در سامانه بارگذاری خواهد شد.

بدیهی است در هنگام صدور فاکتور نهایی، هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، بیمه، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و …به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد.

سوالات متداول

کدام خودروها برای اولین بار به سامانه یکپارچه آمدند؟

اشکودا کاروک، اشکودا اکتاویا پرو، تویوتا کرولا هیبرید الیت (سایپا)، کیا اسپورتیج لانگ، بی وای دی سانگ پلاس، تانک ۳۰۰ و شاین مکس هیبریدی برای نخستین بار هستند که به فروش میرسند.

ثبت نام خودروهای وارداتی تا چه زمانی ادامه دارد؟

کلیه افراد واجد شرایط می توانند تا ساعت ۱۲:۰۰ روز شنبه ۵ /۰۸ /۱۴۰۳ یکی از حساب های خود را وکالتی کنند و با بلوکه کردن مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان، امکان ثبت نام خودرو را به خود اختصاص دهند.

source

توسط blogcheck.ir