قیمت تویوتا کرولا وارداتی سایپا چقدر خواهد بود؟

تویوتا کرولا هیبرید سایپا

شنیده ها حاکی از آن است که قیمت نهایی هر دو تیپ کرولا وارداتی سایپا با پیشرانه هیبرید قرار است زیر ۲ میلیارد تومان اعلام شود.


آریزو 8


آریزو 8

ساعاتی قبل در جدیدترین اطلاعیه درج شده در سایت سامانه یکپارچه نام یک خودروی آشنا به لیست عرضه اضافه شد که البته این بار واردکننده آن تغییر کرده و سایپا قرار است آن را عرضه کند و به فروش برساند.

همان طور که به یاد دارید پیش تر شرکت معین خودرو ایرانیان و آریاک کار موفق به واردات تویوتا کرولا هیبرید شده بودند و سایپا فقط در حد حرف و مصاحبه اعلام کرده بود که قصد واردات این سدان محبوب را دارد.

حال اما این شرکت دولتی نسخه الیت کرولا هیبرید را در سامانه یکپارچه با قیمتی باورنکردنی عرضه کرده و قرار است آن را به فروش برساند. البته لازم به ذکر است که قرار است به زودی عرضه تیپ پایونیر کرولا هیبرید نیز آغاز شود. نسخه پایونیر کرولا هیبرید در مقایسه با دیگر تیپ های این خودرو امکانات کمتری دارد و لو آپشن محسوب می شود.

در سامانه یکپارچه قیمت علی الحساب تیپ الیت کرولا هیبرید سایپا ۱ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان تعیین شده و تیپ پایونیر نیز طبق شنیده ها قرار است ۱ میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان به صورت علی الحساب به فروش برسد. در نهایت نیز قیمت نهایی هر دو تیپ الیت و پایونیر زیر ۲ میلیارد تومان خواهند بود تا نسبت به نسخه های وارداتی دیگر شرکت ها برای خریدار ارزان تر تمام شوند.

بهتر است بدانید که ارزش گمرکی کرولاهای وارداتی سایپا حدود ۱۶ هزار یورو و ارزش گمرکی کرولاهای دیگر شرکت ها حدود ۱۹ هزار یورو تعیین شده است.

نام خودرو قیمت علی الحساب قیمت نهایی حدودی
تویوتا کرولا هیبرید الیت ۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰ زیر ۲ میلیارد تومان
تویوتا کرولا هیبرید پایونیر ۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰ زیر ۲ میلیارد تومان

بیشتر بخوانید : معرفی تویوتا کرولا هیبرید سایپا

حال نکته این است که چرا وارداتی های سایپا در این حد ارزان تر شده؟

تویوتا کرولا هیبرید سایپا

در پاسخ به این سوال باید گفت که تمامی کرولاهای وارداتی سایپا قرار است با مدل ۲۰۲۳ عرضه شوند و این در حالی است که کرولاهای هیبرید دیگر شرکت ها با مدل ۲۰۲۴ به فروش رسیده اند.

نکته دیگر این است که تیپ هایی که سایپا به سراغ واردات آن ها رفته در مقایسه با نشخه وارداتی دیگر شرکت ها کم آپشن تر است و به همین دلیل نیز ارزش گمرکی آن ها پایین تر آمده است.

موضوع دیگری که موجب شده ارزش گمرکی کرولاهای وارداتی سایپا ارزان تر تمام شوند این است که به گفته این شرکت هزینه های حمل و شیپینگ برای واردات این خودرو ارزان تمام شده زیرا سایپا به جای قرار دادن دو دستگاه در یک کانتینر، ۳ دستگاه خودرو در آن قرار داده و به همین دلیل هزینه کمتری را نیز پرداخته است. توجه داشته باشید که طبق گفته یکی از مسئولین سایپا خودروی سوم موجود در کانتینر بالای دو خودروی دیگر تعبیه شده که این قضیه خود می تواند به احتمال آسیب رسیدن به محموله اضافه کند. به همین دلیل در صورت خرید کرولاهای وارداتی سایپا حتماً قبل از تحویل، خودروی مورد نظر را کارشناسی کنید و از بی رنگ بودن آن اطمینان حاصل فرمایید.

در پایان باید گفت که هیچ ارزانی ای بی دلیل نیست چرا که هم اکنون مشخص شده علت ارزش گمرکی کمتر نسخه های وارداتی سایپا چه بوده و چرا سازمان حمایت قیمت کمتری را برای آن ها در نظر گرفته است.

source

توسط blogcheck.ir