به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،
آخرین وضعیت بازارهای جهانی از جمله قیمت طلا، نفت، روند فلزات پایه و … از سوی کارگزاری بانک ملت اعلام شد.


براساس این گزارش، قیمت طلا طی هفته گذشته میلادی از مرز 2،722 دلار در هر اونس عبور کرد و به رکورد جدیدی رسید که ناشی از تقاضای جهانی برای دارایی‌های امن و انتظارات برای کاهش بیشتر نرخ بهره از سوی بانک‌های مرکزی بزرگ بود.


قیمت نفت نیز به دلیل پیش‌بینی ضعیف‌تر تقاضا از سوی اوپک و آژانس بین‌المللی انرژی، کاهش رشد اقتصادی در چین و نشانه‌هایی از کاهش تنش‌های ژئو پلیتیکی در خاورمیانه با کاهش 73 دلار بر بشکه معامله شد.


در این شرایط قیمت متانول چین به دنبال پایان اقدامات محرک چین و آرام بودن شرایط بازار و حجم معاملات محدود با کاهش 282 دلار بر تن معامله شد. در بازار اوره، قیمت اوره فوب خاورمیانه و اوره فوب ایران افزایشی بود و به ترتیب 352 دلار بر تن و 323 دلار بر تن معامله شد.


در هفته اخیر جو منفی بر بازار فلزات اساسی حاکم بود و قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن به دلیل نگرانی‌ها از سطح پایین تقاضا در مقابل محدودیت عرضه با کاهش به 2،616 دلار بر تن رسید. قیمت مس هم به دلیل نگرانی‌ها در مورد فقدان اقدامات محرک تهاجمی برای حمایت از بخش املاک چین با کاهش 9،631 دلار بر تن معامله شد.


قیمت روی به دلیل تقاضای پایین با کاهش 3،091 دلار بر تن معامله شد. قیمت محموله‌های سنگ آهن با محتوای آهن 62 درصد در بحبوحه چالش‌های مداوم در بخش املاک چین به پایین‌ترین حد در سه هفته اخیر رسید و 100 دلار بر تن معامله شد.


جهت اطلاعات بیشتر و دریافت فایل به tacodal.ir و mellatbroker.ir مراجعه شود.


67161c3e323b0.jpg

انتهای پیام

 

source

توسط blogcheck.ir