به گزارش شهر بورس، قیمت دلار در هفته چهارم مهر با نوسانات ۵۰۰ تومانی در منطقه معاملاتی مشخصی روند الاکلنگی داشت. این اسکناس در مدت یاد شده رشد ۲۵۰ تومانی و بازدهی کمتر از یک درصدی داشت.

قیمت دلار در آخرین معامله روز پنجشنبه ۲۶ مهر نزدیک کانال چهارم از کریدور ششم به کار خود پایان داد. معامله‌گران تا رسیدن به سقف قبلی این اسکناس، قیمت دلار را در روند رنج می‌دانند و معتقدند ارزپاشی سیاست‌گذار مانع پرش قیمت در بازار ارز شده است.

پیش بینی قیمت دلار

در هفته اخیر برخی سیگنال‌ها در خصوص تحریم بعضی شرکت‌ها هواپیمایی ایران مورد توجه معامله‌گران قرار گرفت؛ اما نتوانست قیمت دلار را افزایشی قابل توجهی دهد. گفتنی است برای هفته پیش‌رو برخی سیگنال‌ها نظیر ترور یحیی سنوار رهبر حماس و رقابت میلیمتری نامزدهای ریاست‌ جمهوری آمریکا احتمال رشد قیمت دلار در روز شنبه را بالا برده است.

کارشناسان اقتصادی معتقدند قیمت دلار در روزهای پایانی مهر و ابتدای آبان به میانه کریدور ششم صعود خواهد کرد. آنها می‌گویند سیاست‌گذار نهایتا تا نیمه‌های آبان قیمت دلار را در روند رنج با نوسانات محدود حفظ کند،‌ اما در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتظارات تورمی بالا می‌رود و فنر فشرده قیمت دلار رها خواهد شد.

تتر به کانال ۶۳ هزار تومانی برگشت

قیمت درهم روز پنجشنبه ۲۶ مهر با رقم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومانی معامله شد و رشد ۱۰۰ تومانی داشت. قیمت تتر روز جمعه و در بسته بودن بازارهای داخلی در سطح ۶۳ هزار و ۵۵۰  تومانی قرار گرفت و کاهش ۵۰۰ تومانی داشت.

پوند انگلیس روی قیمت ۸۲ هزار و ۸۴۰ تومانی معامله شد و رشد ۱۰۰ تومانی داشت. قیمت یورو روی رقم ۶۹ هزار و ۲۴۰ تومانی ایستاد و رشد ۲۰۰ تومانی داشت.

گفتنی است روز پنجشنبه اسکناس دلار با رقم ۵۰ هزار و ۱۹۶ تومانی عرضه شد و رشد ۱۰ تومانی داشت و حواله دلار نیز با رقم ۴۸ هزار و ۴۰۵ تومانی عرضه شد و افزایش نزدیک به ۱۰۰ تومانی داشت.

source

توسط blogcheck.ir