به گزارش شهر بورس، موسسه آمار ترکیه (TurkStat) خبر از ثبت ۱۴۰ هزار و ۹۱۹ خانه در ماه سپتامبر داده است، که این رقم نشان‌دهنده افزایش قابل توجه ۳۷.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. این افزایش در فروش خانه به وضوح در سطح کشور مشاهده می‌شود، به‌طوری‌که استانبول با فروش ۲۱ هزار و ۳۱۴ واحد، بالاترین میزان فروش را به خود اختصاص داده است.

خریداران خارجی: روس‌ها در صدر

در میان خریداران خارجی، شهروندان روسیه با خرید ۳۴۶ واحد، بیشترین سهم را دارند. بعد از آن، شهروندان ایرانی با ۱۶۳ و عراقی‌ها با ۱۳۹ واحد در رده‌های بعدی قرار دارند. این روند نشان‌دهنده جذابیت بازار املاک ترکیه برای سرمایه‌گذاران خارجی است.

با این حال، باید به این نکته توجه کرد که فروش خانه به اتباع خارجی با کاهشی ۳۱ درصدی نسبت به سال قبل، به ۲۰۲۲ واحد رسید. استانبول با فروش ۷۸۳ دستگاه به خارجی‌ها، پیشتاز این بازار است و پس از آن شهرهای مدیترانه‌ای آنتالیا و مرسین به ترتیب با ۵۴۸ و ۲۱۰ واحد در رده‌های بعدی قرار دارند.

براساس اطلاعات آماری، فروش کلی خانه در ترکیه بین ماه‌های ژانویه و سپتامبر ۵.۲ درصد افزایش یافته و به ۹۳۷ هزار و ۲۳۶ واحد رسیده است. با این وجود، فروش به اتباع خارجی در این بازه زمانی نسبت به سال گذشته ۳۹.۱ درصد کاهش یافته و به ۱۷۰۹۰ دستگاه رسید.

منبع: موسسه آمار ترکیه (TurkStat)

source

توسط blogcheck.ir