به گزارش شهر بورس، وحید مجیدی، مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی، امروز به مناسبت هفته بیمه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سوم آبان ۱۳۷۳، روز تصویب قانون بیمه همگانی توسط مجلس شورای اسلامی است. از آن زمان، افرادی که تحت هیچ بیمه‌ای نبودند یا تحت پوشش بیمه‌های روستایی قرار داشتند، تحت حمایت خدمات بیمه درمانی قرار گرفتند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی افزود: در ۲۲ مرداد ۱۳۹۱، این بیمه تغییر نام یافت و با عنوان بیمه سلامت ایران شناخته شد. هم‌اکنون، دو میلیون نفر در استان آذربایجان شرقی از مزایای بیمه سلامت بهره‌مند هستند.

مجیدی ادامه داد: بزرگ‌ترین صندوق بیمه‌ای ما، صندوق روستاییان و عشایر است که بیش از یک میلیون نفر از مزایای آن برخوردارند. همچنین، جمعیتی بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر شامل مددجویان بهزیستی، خانواده‌های شهدا، دانشجویان و… تحت پوشش ما هستند. افزون بر این، ۵۳۰ هزار نفر که پیشتر تحت هیچ بیمه‌ای قرار نداشتند، اکنون از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شده‌اند.

وی درباره موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت گفت: در استان آذربایجان شرقی، ۳۵۰۰ موسسه طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند و ما برای انعقاد قرارداد با موسسات هیچ محدودیتی نداریم.

مجیدی در ادامه توضیح داد: در سال ۱۴۰۲، مجموع پرداختی‌های حوزه سلامت برای بیش از ۲ میلیون نفر، بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان بوده که به طور میانگین برای هر نفر حدود دو میلیون تومان هزینه شده است.

او همچنین اضافه کرد: در سال گذشته، نزدیک به ۱۰ میلیون مراجعه به مراکز درمانی صورت گرفته و ۱۷۰ میلیارد تومان برای تعرفه پرستاری پرداخت شده است. در سال جاری نیز حدود ۷۵۰ میلیارد تومان از مطالبات موسسات درمانی تسویه شده و امیدواریم با حمایت‌های دولت، باقی‌مانده این مطالبات نیز پرداخت شود تا خدمات‌رسانی به شهروندان دچار خللی نشود.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی به موضوع حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اشاره کرد و بیان داشت: در استان ۹ مرکز ناباروری فعال است که دو مرکز دانشگاهی، دو بیمارستان خصوصی و چهار مرکز جراحی محدود در این مجموعه قرار دارند. بیمه سلامت با ۸ مرکز درمانی قرارداد دارد و تاکنون ۵۱۲۵ زوج در این مراکز نشان‌دار شده‌اند که برای آن‌ها نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی در ادامه از ایجاد صندوق بیماری‌های خاص خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۱، صندوق بیماری‌های خاص راه‌اندازی شد و تا کنون ۱۰۷ گروه بیماری تحت پوشش این صندوق قرار گرفته‌اند. پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آینده این تعداد به ۱۴۷ گروه بیماری افزایش یابد.

مجیدی به پیشرفت‌های صورت گرفته در نسخه‌نویسی الکترونیکی نیز اشاره کرد و افزود: از سال ۹۷، نسخه‌نویسی الکترونیکی در استان آغاز شده و اکنون نزدیک به ۱۰۰ درصد نسخه‌ها به صورت الکترونیکی صادر می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: تمامی کودکان زیر ۷ سال در مراکز دانشگاهی به صورت رایگان درمان می‌شوند و تمام هزینه‌ها بر عهده سازمان سلامت است. همچنین، مبلغ ۸۳ میلیون تومان به افرادی که کلیه خود را اهدا می‌کنند، توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

وی درباره چالش‌های سامانه‌های الکترونیکی نیز توضیح داد: مشکلاتی نظیر قطعی سامانه بارها به مراجع مربوطه گزارش شده است و اخیراً سرورهای سامانه ارتقا یافته‌اند. به جز موارد معدود، اختلالات سامانه‌ای از سمت ما نبوده و بیشتر این مشکلات به کندی اینترنت مربوط است.

source

توسط blogcheck.ir