به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،
حجت الله صیدی که طی یک ماه اخیر و از زمان قبول ریاست سازمان بورس، نشان داده به افکار عمومی و رسانه ها، توجه ویژه ایی دارد به انتقاد از مدیران اسبق سازمان بورس در مورد وجود مقررات سخت برای صدور مجوز فعالیت سبدگردانی ها، پاسخ مثبت و همراه با توضیح داد.


وی با وعده بررسی و تلاش برای تسهیل، اعلام کرد: واقعیتی را هم باید در نظر گرفت مبنی بر اینکه توانمندی مالی مؤسسین سبدگردان که قرار است دارایی دیگران را مدیریت کنند باید به حدی باشد که از عهده‌ هزینه‌های معمول و متعارف مانند حقوق حسابدار و بیمه‌ سهم کارفرما برآیند. وگرنه نمی‌توانند در بلند مدت فعالیت موفق و مقبولی داشته باشند.


براساس این گزارش، روح الله نجفی رئیس اسبق اداره امور بورس ها و بازارهای سازمان بورس، ضمن اذغان به متوجه نشدن دغدغه های نهاد مالی در 13 سال حضور در سازمان بورس و درک کاملا محسوس مخصوصا در شرایط سخت بازار به عنوان مدیرعامل شرکت سبد گردان تازه تاسیس، نکاتی خطاب به صیدی در فضای مجازی اعلام کرده بود.


وی گفته است: در خصوص صدور مجوز فعالیت سبدگردانی ها مقرراتی وجود دارد که همکاران سازمان مجبور به کنترل هستند ولی در وضعیت و شرایط سخت بازار می توان با نهادهای مالی در مواردی چون کاهش زمان صدور مجوز فعالیت، اجبار به افزایش سرمایه از 10 تا 30 میلیارد تومانی و… مدارا کرد.


کاش همه همکاران در زمان تنظیم مقررات و یا نظارت و کنترل، نگاهی به کسب و کار هم داشته باشند و یک دوره پشت این میزها بنشینند یا صحبت های مدیران نهادهای مالی را به درستی گوش دهند.

انتهای پیام

 

source

توسط blogcheck.ir