کرولا کراس و کرولا سدان بار دیگر وارد شدند؛ قانون بقای کرولا بین وارد کننده ها

کرولا سدان و کرولا کراس
کرولا سدان و کرولا کراس

امشب طی برنامه ای، یکی دیگر از شرکت های واردکننده از دو خودروی کرولا سدان و کرولا کراس پرده برداری کرد.


آریزو 8


آریزو 8

قانون بقای انرژی گویا برای کرولا در بین واردکننده های ایرانی صدق می کند و در واقع، واردات کرولا دقیقاً از شرکتی به شرکت دیگر منتقل می شود. به زبان ساده تر، هر شرکتی که در ایران ثبت می شود و قصد واردات خودرو را دارد، در گام اول به سراغ کرولا می رود. در همین راستا امشب شرکت نگین تندیس الماس علاوه بر رونمایی از تویوتا کمری ۲۰۲۵، برای چندمین بار از کرولا و کرولا کراس نیز پرده برداری کرد تا اکنون تویوتا در ایران بیش از ۱۵ شرکت واردکننده داشته باشد!

تویوتا کرولا

کرولا وارداتی شرکت مذکور از نوع هیبرید است و دقیقاً همان چیزی‌ست که این روزها به دلیل حجم بالای واردات، در کوچه و خیابان ها زیاد رؤیت می شود. طراحی ظاهری کرولا بسیار ساده اما شکیل است و تقریباً نمی توان ایراد خاصی به آن وارد دانست. چراغ های کشیده با زوایای تند و تیز و اتصال این چراغ ها به‌وسیله یک نوار کرومی به یکدیگر، هم در بخش جلو و هم عقب، از بارزترین ویژگی های ظاهری کرولا به شمار می آیند. در خصوص ظاهر خودرو باید گفت لوین واقعاً نسبت به کرولا سدان جداب تر و صد البته اسمارت‌تری است.

کرولا هیبریدی امشب هم‌مانند کرولاهای وارداتی دیگر، مجهز به یک موتور ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی و یک موتور برقی است. در مجموع، این دو موتور می توانند ۱۴۰ اسب بخار توان و ۲۱۱ نیوتن متر گشتاور را به گیربکس CVT مخصوص خودروهای هیبریدی با فناوری بازیابی انرژی تحویل دهند.

کابین کرولا سدان و کرولا کراس
کابین کرولا سدان و کرولا کراس

از مهم ترین آپشن های رفاهی و ایمنی کرولا هیبرید می توان به ۶ ایربگ، ترمز پارک برقی، سیستم پایش فشار تایرها، کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، ترمز کمکی، آنتی ترپ شیشه ها و سانروف، صندلی ایزوفیکس، سیستم هشدار و جلوگیری تصادف از جلو با تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل تطبیقی، رادار بین خطوط فعال، نور بالا اتوماتیک، سیستم ورودی بدون کلید، استارت دکمه ای، سیستم تهویه اتوماتیک، اپل کارپلی و اندروید اتو و… اشاره کرد.

تویوتا کرولا کراس

کرولا کراس هم تا این‌جای کار یک بار توسط برساوش به بازار معرفی شده و اکنون هم نوبت به نگین تندیس رسیده است.

کرولا کراس از نظر ظاهر شباهت چندانی به کرولا سدان ندارن و فقط با ورود به درون کابین می توان به یاد لوین و کرولا سدان افتاد. به طور کلی، کرولا کراس را اصلاً نمی توان یک کراس اوور جذاب دانست و حتا تناسبات کلی بدنه آن هم به لحاظ طول و ارتفاع چندان به لحاظ بصری متناسب به نظر نمی رسد. کشیدگی سپرهای جلو و عقب کرولا کراس باعث شده است خودرو کشیده تر به نظر برسد، اما همین موضوع زاویه ورود این کراس اوور را کم کرده و توانایی اش در مسیرهای ناهوار را کاهش داده است.

کابین کرولا سدان و کرولا کراس
کابین کرولا سدان و کرولا کراس

کرولا کراس هیبرید مجهز به یک موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی و یک موتور برقی است. پیشرانه بنزینی این خودرو قادر است حداکثر توان ۱۵۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۸۸ نیوتن متر را تولید کند. موتور برقی کرولا کراس نیز ۱۱۳ اسب بخار و ۲۰۶ نیوتن متر گشتاور را برای خودرو فراهم می کند. در مجموع، این دو موتور می توانند ۱۹۶ اسب بخار توان را به گیربکس CVT مخصوص خودروهای هیبریدی با فناوری بازیابی انرژی تحویل دهند.

کرولا کراس هیبرید به امکاناتی نظیر سقف پانوراما، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین عقب، اپل کارپلی و اندروید اتو، سیستم کنترل پایداری و کشش، سیستم استارت و ورود بدون کلید، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم پیشگیری از برخورد جلو، کروز تطبیقی، سیستم ترمز اضطراری، ایربگ های جلو و کناری و پرده ای و زانویی، رادار تابلو خوان و… مجهز است.

source

توسط blogcheck.ir