فردا 511 گازسوز تاکسی می‌شود

فردا 511 تاکسی
فردا ۵۱۱ تاکسی

بر اساس تصاویر ارسال شده برای اسب بخار و همچنین اعلام رسمی معاونت شهرداری برای حدف سورن پلاس از ناوگان تکسیرانی و جایگزینی آن با جک j4 و یک خودرو از برند چانگان، به نظر میرسد فردا ۵۱۱ گازسوز گزینه‌ای برای تاکسیرانی باشد.


آریزو 8


آریزو 8

سید سجاد انوشه، معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اینکه دو خودروی جدید به چرخه ناوگان تاکسیرانی کشور به زودی اضافه خواهد شد از رونمایی «چانگان» و «جی۴» به عنوان تاکسی های جدید خبر داد.

فردا 511 دوگانه گازسوز تاکسی
فردا ۵۱۱ دوگانه گازسوز تاکسی جایگزین سورن می‌شود

به نظر میرسد منظور این مقام از اضافه شدن محصول چانگان به ناوگان تاکسی رانی فردا ۵۱۱ است زیرا این خودرو در چین با نام چانگان آلسوین تولید می شود. همچنین با توجه به تصاویر مشخص شده است که فردا موتورز نمونه‌های اولیه از فردا ۵۱۱ گازسوز را با رنگ زرد و برچسب های مخصوص خودروهای تاکسی را تولید کرده است. حالا باید دید این خودرو گزینه نهایی برای جایگزینی سورن در ناوگان حمل نقل کشور می‌شود یا نه

به طور کلی باید گفت که با این اقدامات صورت گرفته، راننده ها می توانند به کمک این دو سدان اتوماتیک و کم استهلاک، در سطح شهر راحت تر تردد کنند و کمتر خسته شوند.

سید سجاد انوشه با بیان اینکه دیگر یک تاکسی در کشور آن هم به نام «سمند سورن» نخواهیم داشت، از اضافه شدن صد در صدی خودروی چانگان به سبد ناوگان تاکسیرانی کشور و جمع بندی نهایی این خودرو خبر داد و افزود تعدادی از خودروهای چانگان پلاک تاکسی شده‌اند و به زودی به عنوان تاکسی رونمایی خواهد شد.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور یادآور شد: فرصت دو ماهه برای ورود ۳۰۰۰ خودروی تاکسی جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور از امروز آغاز شده و شهرهایی که به جمع بندی نهایی برسند و مطالبه خود را برای ورود این خودروها به ناوگان حمل و نقل خود اعلام کنند در اولویت قرار می‌گیرند.

مشخصات فردا ۵۱۱

فردا 511 تاکسی
فردا ۵۱۱ تاکسی

این سدان اقتصادی به پیشرانه ۱۴۸۰ سی سی ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ مجهز است که ساختار NVH و سامانه زمان بندی متغییر سوپاپ ها در آن دیده می شود. این پیشرانه که استاندارد آلایندگی یورو ۵ را دارد و در شرایط بهینه مصرف سوخت ۶٫۲ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را ثبت می کند، ۱۰۷ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۴۵ نیوتن متر تولید می نماید و این توان را از طریق جعبه دنده ۵ سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ های جلو می رساند.

سانروف ، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی ، دو کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، فرمان کمکی برقی، حالت تیپ ترونیک و اسپرت جعبه دنده، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، جلو آمپر دیجیتال و آنالوگ، شیشه ها و آینه های برقی، بازشو درِ صندوق عقب از روی ریموت، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، دوربین و سنسور پارک عقب، تهویه الکتریکی دستی با نمایشگر مستقل، بلوتوث، کامپیوتر سفری، چراغ روشنایی روز، سنسور نور و… از جمله امکانات رفاهی سدان ۵۱۱ فردا موتورز به حساب می آید.

البته هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است که چه مشخصات فنی و امکاناتی برای نمونه تاکسی این خودرو در نظر گرفته شده است.

source

توسط blogcheck.ir