به گزارش بازیگر 360 ، انیمیشن سینمایی «شنگول و منگول» ساخته کیانوش و فرزاد دالوند، پس از حضور موفق در جشنواره‌های بین‌المللی، آماده اکران در ایران است.

در آستانه اکران این انیمیشن در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، پوستر رسمی آن رونمایی شد. این انیمیشن که پیش از این با عنوان «گولز» در بازار جهانی و فستیوال‌های بین‌المللی حضور داشته، در تاریخ ۱۶ مهرماه در اولین نمایش داخلی خود بر روی پرده سینما خواهد رفت.

رونمایی از پوستر انیمیشن سینمایی «شنگول و منگول»

داستان و عوامل تولید:

فیلمنامه این انیمیشن با اقتباسی آزاد از داستان فولکلور شنگول و منگول به نویسندگی کیانوش دالوند و با همکاری نویسندگان آمریکایی و کانادایی نوشته شده است. «شنگول و منگول» پس از پایان تور جشنواره‌های جهانی، به ایران بازگشته و پس از حضور در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به‌زودی در سینماهای سراسر کشور اکران عمومی خواهد شد.

افتخارات بین‌المللی:

این انیمیشن تاکنون در جشنواره‌های معتبر جهانی همچون ساندنس، ورشو، کنیا، قاهره، گوا، شارجه و… حضور داشته و موفق به کسب جوایز ارزشمندی شده است. از جمله این جوایز می‌توان به بهترین انیمیشن، بهترین فیلمنامه و بهترین صداگذاری از جشنواره فیلم کنیا و دیپلم افتخار بخش بین‌الملل فستیوال فیلم کودک ساندنس اشاره کرد.

حمایت‌ها و سرمایه‌گذاری:

انیمیشن «شنگول و منگول» با سرمایه‌گذاری شرکت کارت گردشگری پارس (پلتفرم شیدا) و با حمایت بانک گردشگری تولید شده است.

اکران در ایران:

علاقه‌مندان می‌توانند از تاریخ ۱۶ مهرماه، این انیمیشن جذاب و دیدنی را در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان تماشا کنند. پس از آن، این انیمیشن به زودی در سینماهای سراسر کشور اکران عمومی خواهد شد.

با توجه به موفقیت‌های بین‌المللی و کیفیت بالای ساخت، انتظار می‌رود انیمیشن «شنگول و منگول» با استقبال خوبی از سوی مخاطبان ایرانی مواجه شود.

source

توسط blogcheck.ir