به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،
حجت‌اله صیدی بعد از نواختن زنگ هفته جهانی سرمایه‌گذار در تالار معاملات بورس که با تداوم کاهش ارقام شاخص به دلیل نگرانی از تشدید تنش ها و دامنه نوسان یک درصدی سهام همراه شده، اعلام کرد: شعار سال جاری کمیسیون بین‌المللی سازمان اوراق بهادار (IOSCO) برای هفته سرمایه‌گذار با معنایی است که عنوان شده “سرمایه‌گذار آگاه قبل از اقدام به سرمایه‌گذاری به طور مستقل تحقیق می‌کند.”


در این شعار ۳ واژه هوشمندی، تحلیل و استقلال در بازارسرمایه مورد توجه قرار دارد. در زبان انگلیسی چند واژه وجود دارد که در فارسی از آن با کلمه هوشمند و باهوش یاد می‌شود. اصل مهم در ادبیات مالی این است که سرمایه‌گذار هوشمند باشد. یعنی طبق تعبیرهای زبان‌ شناختی، عوامل محیطی و انسانی را نیز در انتخاب سرمایه‌گذاری مد نظر قرار دهد. از سوی دیگراستقلال در تحلیل حتما باید مدنظر باشد تا سرمایه‌گذار و بازار منتفع شوند.


اثر عوامل محیطی بر بورس هم جزو ذات سرمایه‌گذاری بوده و اما مهم این است که سرمایه‌گذار آرام، هوشمند و مستقل، شرایط را تحلیل کند. بورس‌ها نیز خط مقدم بازار سرمایه هستند.


محمود گودرزی مدیرعامل بورس تهران هم اعلام کرد: از ۸ سال پیش به این سو در هفته اول اکتبر و به ابتکار کمیسیون بین‌المللی سازمان اوراق بهادار (IOSCO)، هفته بزرگداشت سهامدار با هدف آموزش و آگاهی بخشی به سرمایه‌گذاران برگزار می‌شود.


هفته جهانی سرمایه‌گذار با مشارکت ۱۱۸ کشور و ۱۳ سازمان جهانی و منطقه‌ای و به منظور آموزش و حمایت از سرمایه‌گذاران و ارتقای سطح سواد مالی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

 

source

توسط blogcheck.ir