به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،
همایش روز کارگزار و سالگرد تاسیس کانون کارگزاران بورس به همت مدیران این کانون و با حضور مسئولان فعلی و سابق سازمان بورس از جمله حجت الله صیدی، حسین عبده تبریزی، مجید عشقی و حسن قالیباف اصل، مدیران ارکان بازار سرمایه و نهادهای مالی در هتل ارم برگزار شد.


چند آمار از صنعت کارگزاری و کاهش سودآوری شرکت ها 


براساس این گزارش، عظیم ثابت دبیرکل کانون کارگزاران بورس با اشاره به اینکه کارگزاران طی 57 سال فعالیت بورس، اصلی ترین رکن بازار سرمایه بودند و صنعت کارگزاری به عنوان قدیمی ترین صنعت بازارهای مالی، دستاوردهای زیادی به همراه داشت، اعلام کرد: این صنعت دارای ۱۰ و 30 هزار نفر شاغل مستقیم و غیر مستقیم ( با احتساب هر خانوار سه نفر)، معدل سنی ۳۵ سال و سهم ۵۰ و 34 درصدی مدرک کارشناسی و ارشد است. ۴۲ درصد فعالان هم بانو هستند.


مشکلات صنعت کارگزاری جدا از مشکلات بازار سرمایه نبوده و با توجه به اتفاقات 4 سال اخیر و وضعیت اقتصادی، منجر به بروز مشکلاتی مانند کاهش سودآوری کارگزاری ها شده ولی پیگیری ها از مسئولان سازمان بورس و… در جریان بوده و پیشنهاداتی هم ارایه شده و مدیران مانند همیشه، قول مساعدت داده‌اند.


درخواست های کارگزاران از صیدی: از عدم دست درازی دولت تا عودت 16.8 هزار میلیارد تومان


در ادامه هم رحمان بابازاده، حمید رضا دانش‌ کاظمی و رضا اعجازی مدیران عامل شرکت های کارگزاری فارابی، آتیه و اقتصاد بیدار در فیلمی از قبل از ضبط شده، درخواست هایی را به رئیس سازمان بورس اعلام کردند.


این درخواست ها شامل مواردی چون مطالعه بورس های جهانی و بروز آوری رویه ها، بازنگری در مقررات انباشته و رفع کنترل های غیر ضروری و موازی از کارگزاری ها، کنترل ریسک های غیر سیستماتیک مانند حذف قیمت گذاری دستوری، کاهش فاصله دلار نیمایی با دلار آزاد، عدم دست درازی دولت و شریکِ ناشریک بازار در جیب شرکت ها و سهامداران، عدم گرانی نرخ سوخت و خوراک صنایع، بازگشت اعتماد و جلوگیری از کاهش شدید حجم روزانه معاملات که به یک دوازدهم از 40 هزار میلیارد تومان سال های گذشته رسیده، حمایت از بازار و سهامداران، افزایش تنوع درآمد کارگزاری ها از محل خدمات نرم افزاری و…، عودت وجوه و عدم دریافت از درآمدهای کارگزاری ها برای صندوق توسعه که به سپرده 16.8 هزار میلیارد تومانی رسیده، استفاده از نظرات کارگزاران برای مقررات زدایی و عدم نظارت های موازی بودند.


تقدیر از 5 کارگزار پیشکسوت


براساس این گزارش، بعد از سخنرانی صیدی و عبده تبریزی و در انتهای مراسم هم از 5 کارگزار پیشکسوت و شامل محمدابراهیم قربانی‌فرید، احمد سلطانی، نرگس افشار، ملک‌ محمد یحیاییان و مسعود عموزاده قدردانی شد.

انتهای پیام

 

source

توسط blogcheck.ir