از آنجایی که خیلی از صرافی های مراکز و غیر فعال ترین فعالیت ها در حوزه رمزارزها به ویژه ایردراپ های ترند تلگرامی دارن هستند از این رو احتمال دارد که این پلتفرم ها هم بالا میره. هک شدن صرافی xt شایعه ایی بی پایه و اساس هستش. در این مقاله به موضوع چگونگی هک شدن صرافی های ارز دیجیتال و بررسی امنیت صرافی ایکس تی می پردازم.

پیشنهاد می کنم از طریق لینک زیر ثبت نام خودتون رو در صرافی ایکس تی xt انجام بدید تا از تخفیفات ویژه ایی که برای کاربران سایت ایران ریچ بهره مند شوید.

بیشتر بخوانید: رتبه صرافی ایکس تی در سایت های معتبر

آشنایی با صرافی xt

صرافی ایکس تی، در سال 2018 میلادی تأسیس و در سیشل به ثبت رسید. این صرفی دارای دفاتر عملیاتی در سنگاپور، اروپا و سایر کشورها می‌باشد و بسیاری از معامله‌گران سراسر نقاط جهان می‌توانند در این صرافی ثبت نام کرده و از خدمات تجاری ایکس تی استفاده کنند. هم‌چنین معامله‌گران ایرانی نیز می‌توانند از خدمات مالی صرافی ایکس تی بدون نیاز به احراز هویت استفاده کنند.

صرافی xt در حال حاضر بیش از 7.8 میلیون کاربر ثبت شده و بیش از 1 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. معامله‌گران می‌توانند در پلتفرم معاملاتی ایکس تی به بیش از 800 توکن برای انجام معاملات‌شان دسترسی داشته باشند. هم‌چنین این صرافی دارای طیف گسترده‌ای از مدل‌های معاملاتی مانند معاملات نقطه‌ای، معاملات آتی، معاملات OTC و سایر روش‌ها می‌باشد.

نحوه محافظت از دارایی‌ها در صرافی xt

نحوه محافظت از دارایی‌ها در صرافی xt

محافظت از دارایی‌های دیجیتال در صرافی‌ها نقش مهمی در جلوگیری از هک شدن صرافی‌ها دارد.درنتیجه به کاربران کمک می‌کند تا وظایف خود را به‌صورت کامل برای بالا بردن امنیت حساب کاربری خود انجام دهند. هکرها و افراد سودجو همواره در تلاش هستند تا از ضعف‌های امنیتی استفاده کنند. برای کاهش خطرات و افزایش امنیت دارایی‌ها کاربران و صرافی‌ها می‌توانند اقدامات زیر را انجام دهند.

1- احراز هویت دو مرحله ای 2- کیف پول های سرد
3- بروزرسانی ها 4- انتخاب معتبر
امنیت دارایی در صرافی ایکس تی

استفاده از احراز هویت دوعاملی در ایکس تی

استفاده از احراز هویت دوعاملی در ایکس تی

یکی از مؤثرترین روش‌ها برای افزایش امنیت حساب‌های کاربری در صرافی‌ xt استفاده از احراز هویت دوعاملی است. بنابراین صرافی‌هایی مثل ایکس تی که احراز هویت دوعاملی را برای کاربران خود در نظر می‌گیرند از امنیت بالایی برخوردار هستند. با احراز هویت دو عاملی در xt کاربران برای ورود به‌حساب خود علاوه بر رمز عبور نیاز به واردکردن کد تأیید 6 رقمی دیگری دارند که به تلفن همراه آن‌ها ارسال می‌شود. این اقدام به‌طور قابل‌توجهی از دسترسی غیرمجاز به حساب‌ها جلوگیری می‌کند.

استفاده از کیف‌پول‌های سرد در xt

استفاده از کیف‌پول‌های سرد در xt

یکی از ویژگی‌های صرافی ارز دیجیتال ایکس تی برای ایرانیان استفاده از کیف‌پول‌های سرد است. صرافی‌هایی همانند صرافی xt که از کیف‌پول‌های سرد برای حفاظت دارایی کاربران خود استفاده می‌کنند نقش مهمی در جلوگیری از هک شدن حساب کاربران خود دارند.

به‌روزرسانی مداوم نرم‌افزارها و سیستم‌ها در صرافی xt

صرافی‌ ایکس تی نرم‌افزارها و سیستم‌های خود را به‌طور مداوم به‌روزرسانی می کند تا از آسیب‌های جدید جلوگیری کنند. به‌روزرسانی‌ها شامل رفع باگ‌ها و تقویت‌های دستگاه‌های امنیتی است که از سوء استفاده‌های احتمالی جلوگیری می‌کنند. علاوه بر این، صرافی‌ xt به‌طور منظم سیستم‌های خود را مورد آزمایش امنیتی قرار می دهد تا مطمئن شوند که هیچ نقطه‌ضعفی وجود ندارد. کاربران این صرافی می توانند از اپلیکشین این صرافی برای سیستم عامل اندروید و ios استفاده کنند.

آموزش کاربران در ایکس تی

یکی از مهم‌ترین اقدامات برای افزایش امنیت در صرافی xt، آموزش کاربران است. کاربران باید از تکنیک‌های فیشینگ و مهندسی اجتماعی آگاه باشند و بدانند چگونه از خود در برابر این حملات محافظت کنند. اطلاع‌رسانی درباره روش‌های امن نگهداری رمز ارزها، نحوه استفاده از 2FA و تشخیص ایمیل‌ها و لینک‌های مخرب می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی امنیت دارایی‌های دیجیتال را افزایش دهد.

تنوع در نگهداری دارایی‌ها در xt

کاربران با تنوع در نگهداری دارایی‌های خود خطرات مربوط به هک شدن صرافی‌ها را کاهش دهند. به‌جای نگهداری تمام دارایی‌ها در صرافی ایکس تی یا یک نوع کیف پول مثل تراست ولت می‌توانند آن‌ها را در کیف‌پول‌های امن تقسیم کنند. این اقدام باعث می‌شود که حتی در صورت هک شدن یک صرافی یا کیف پول تمام دارایی‌های کاربر به خطر نیفتند.

صرافی ایکس تی انتخابی مطمئن

کاربران باید از صرافی‌هایی مانند صرافی xt استفاده کنند که از فنّاوری‌های پیشرفته امنیتی بهره می‌برند و شهرت خوبی در بازار جهان و ایران دارند. تحقیق در مورد تاریخچه امنیتی این صرافی، نظرات کاربران و اقدامات امنیتی مورداستفاده در انتخاب صرافی xt مؤثر است. صرافی‌ معتبری مانند ایکس تی معمولاً تدابیری برای جبران خسارات احتمالی نیز دارند که می‌تواند از دارایی‌های کاربران در مواقع بحرانی محافظت کند.

این صرافی طبق اطلاعاتی که در سایت کوین مارکت کپ ثبت شده است دارای بیش از 1000 عدد بیت کوین به عنوان پشتوانه این صرافی هستش که در صورت بروز هرگونه خسارت و مشکلی این پشتوانه مالی جبران خسارت کاربران ضرر دیده را می کند.

صرافی‌های ارز دیجیتال چگونه هک می‌شوند؟

صرافی‌های ارز دیجیتال چگونه هک می‌شوند؟

هک شدن صرافی‌ها ممکن است در هر دو مدل صرافی‌ها و صرافی غیرمتمرکز اتفاق بیفتد. هک شدن یک موضوع پیچیده و چندبعدی است که شامل روش‌های مختلف و تکنیک‌های پیشرفته می‌شود. در ادامه، به بررسی چند روش رایج که هکرها برای نفوذ به صرافی‌های ارز دیجیتال استفاده می‌کنند، می‌پردازند.

فیشینگ

افرادی که در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال فعالیت دارند، ممکن است در معرض فیشینگ کریپتو قرار بگیرند. در این روش، کاربران را فریب می‌دهند تا عبارت بازیابی یا کلید خصوصی کیف پول خود را در اختیار افراد ناشناس قرار دهند. کلاهبرداران اغلب وانمود می‌کنند که شخص دیگری (مانند نماینده یک صرافی) هستند و از این طریق اعتماد شما را جلب می‌کنند. از آنجایی که تراکنش‌های رمزنگاری غیر قابل بازگشت هستند، پیدا کردن راهکار مناسب برای جلوگیری از فیشینگ ارز دیجیتال، ضروری است. با پیچیده شدن حملات سایبری، این اتفاق نیز به‌طور فراینده‌ای رایج می‌شود. 

بسیاری از آنها کیف پول، صرافی ارز دیجیتال، عرضه اولیه (ICO) یا ایردراپ (توزیع توکن رایگان) ارزهای دیجیتال را هدف قرار می‌دهند. بنابراین کاربران باید از نحوه کار آنها برای محافظت از سرمایه خود آگاه باشند.

چگونه ایمیل‌های فیشینگ را تشخیص دهیم؟

چگونه ایمیل‌های فیشینگ را تشخیص دهیم؟

متأسفانه شناسایی ایمیل‌های فیشینگ دشوار است، چرا که اکثر فیشرها تلاش می‌کنند تا ایمیل‌ها و وبسایت‌های خود را قانونی جلوه دهند. اما چند نشانه وجود دارد که در ادامه آنها را توضیح می‌دهیم.

کپی کردن

منظور از کپی کردن، مشابهت‌سازی محتوای متمایز یک سازمان از جمله متن خاص، لوگو یا مجموعه رنگ‌های انتخابی در وبسایت واقعی است. بهترین راه برای تشخیص فیشینگ کپی این است که با نام تجاری سازمان‌هایی که با آنها سر و کار دارید، آشنا باشید. بدین ترتیب، احتمال خطای شما کمتر خواهد شد.

اشتباهات املایی و دستور زبانی

اشتباهات نوشتاری و دستور زبانی ایمیل‌ها یکی دیگر از مواردی است که در این کلاهبرداری‌ها وجود دارد. اگر ایمیلی با خطاهای آشکار مشاهده شد، به احتمال زیاد یک فیشینگ است.

لینک‌های اشتباه و گمراه‌کننده

یکی دیگر از راه‌ها، استفاده از لینک در ایمیل است که به نظر قانونی بوده ولی جعلی است. رویکرد رایج در این حملات، استفاده از URL یا لینک‌هایی است که سایت مقصد واقعی را پنهان می‌کند. به عنوان مثال، انکرتکست (متنی که با آن لینک‌سازی می‌شود) نمایش داده شده برای یک هایپرلینک، ممکن است به طور قابل توجهی با URL‌ لینک واقعی، متفاوت باشد. فیشر ممکن است از خطاهای جزئی مانند استفاده از «I» بزرگ به جای «i» کوچک، استفاده کند.

استفاده از ایمیل عمومی به جای شرکتی

مهاجمان غالباً از یک ایمیل عمومی استفاده می‌کنند، زیرا ساخت ایمیل جعلی با دامنه عمومی، ساده‌تر از ایمیل شرکتی است. بنابراین اگر آدرسی به جای companyname.com@ به gmail.com@ ختم شود، باید بلافاصله به آن کمی مشکوک شد.

چگونه از یک حمله فیشینگ جلوگیری کنیم؟

چگونه از یک حمله فیشینگ جلوگیری کنیم؟

چند نکته وجود دارد که می‌توانید برای جلوگیری از حمله فیشینگ از آن استفاده کنید:

  • ایمیل‌ها به ویژه آنهایی که دارای لینک یا پیوستی هستند را به دقت بررسی کنید. اگر در مورد ایمیل، مطمئن نیستید با فرستنده تماس گرفته و صحت آن را تأیید کنید.
  • روی هر لینکی کلیک نکرده و پیوست‌ها را از منابعی که به آنها اعتماد ندارید، دانلود نکنید.
  • سیستم عامل و نرم‌افزار خود را به روز نگه دارید.
  • از رمز عبورهای قوی استفاده کرده و از تکرار آن در حساب‌های مختلف، دوری کنید.
  • در صورت امکان، احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید.
  • برای جلوگیری از فیشینگ، اطلاعات شخصی مانند آدرس کیف پول یا کلیدهای خصوصی خود را تحت هیچ شرایطی در اختیار کسی قرار ندهید.
  • از یک صرافی ارز دیجیتال و کیف پول معتبر، استفاده کنید.
  • مراقب وبسایت‌های که به نظر مشکوک می‌رسند، باشید. اگر مطمئن نیستید در اینترنت جست‌وجو کنید تا در صورت امکان، گزارشی از غیر قانونی بودن یا نبودن آن پیدا کنید.
  • افزونه‌های مرورگر را از منابع غیر قابل اعتماد، دانلود نکنید.
  • هنگام استفاده از اینترنت از نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی مثل VPN استفاده کنید، به ویژه اگر به یک Wi-Fi عمومی وصل می‌شوید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی امکان هک شدن صرافی xt و راه های مختلفی که میشه باهاش امنیت حسابمون به خطربیوفته پرداختم. توضیح راجب اینکه فیشینگ چیه و چه راهکاری هایی میتونیم انجام بدیم تا درگیر این مشکل نشیم رو اشاره کردم. در کل صرافی xt از سال 2018 که شروع به فعالیت کرده تا به امروز مشکلی نداشته و کاربران این صرافی به خصوص ایرانی ها با خیال راحت می توانند از امکانات این صرافی جذاب استفاده نمایند.

در بهبود کیفیت مقالات کمک کنید



source

توسط blogcheck.ir