جیپ در آتش! فراخوان بیش از ۱۹۰۰۰۰ جیپ به علت آتش گرفتن باتری سیستم هیبرید

استلانتیس، مالک جیپ برای ده ها هزار جیپ رانگلر هیبرید و گرند چروکی هیبرید فراخوان مهمی در خصوص آتش گرفت باتری ها صادر کرد.


آریزو 8


آریزو 8

اخیرا مالکین و دارندگان جیپ های رانگلر هیبرید و گرند چروکی هیبرید روزهای خوبی را در آمریکای شمالی، جنوبی و اروپا سپری نمی کنند. پس از آتش گرفتن ۱۳ دستگاه از این مدل ها و اعلام گزارشش، جیپ و استلانتیس طی بیانیه‌ای از ۱۹۰.۰۰۰ دستگاه از هر دو مدل درخواست کرد تا به نمایندگی ها مراجعه کرده و نسبت به رفع ایراد بوجود آمده در باتری ها اقدام کنند. 

جیپ رانگلر ۴XE از مدل های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴ و جیپ گرند چروکی ۴X از مدل های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴ خوردروهایی بودند که دچار این ایراد فنی بزرگ شدند. از میان خودروهای آسیب دیده، ۱۵۴۰۰۰ خودرو در ایالات متحده، ۱۴۰۰۰ در کانادا، ۷۰۰ خودرو در مکزیک و نزدیک به ۲۶۰۰۰ در خارج از آمریکای شمالی قرار دارند. Stellantis تخمین می زند که تنها ۵ درصد از وسایل نقلیه فراخوان شده – تقریباً ۹۷۰۰ دستگاه – ممکن است این نقص را داشته باشند که شامل آسیب به جدا کننده سلول باتری است.

استلانتیس در ادامه بیانیه خود اعلام کرده که مالکین از شارژ جداگانه باتری ها خودداری کرده و همچنین این خودروها را دور از سازه ها و مناطق پرجمعیت پارک کنند. همچنین راه حلی که شرکت برای رفع این ایراد در نظر گرفته بروزرسانی نرم افزاری در بخش شارژ باتری ها و در صورت لزوم تعویض پک باتری های خودروست. 

باتری خودروهای هیبرید
باتری خودروهای هیبرید

سوختن و آتش گرفتگی باتری خودروهای برقی و هیبریدی مورد تازه‌ای نیست. فرایند ساخت و البته نحوه به کار گیری باتری ها در این خودرو ها به گونه‌ای است که در برخی اتفاقات طبیعی همچون سیل به سرعت آتش می گیرند. آب شور و باتری های لیتیوم یون به خوبی با یکدیگر ترکیب شده و در حالای به اصطلاح اتصال کوتاه آتش سوزی رخ می دهد. 

source

توسط blogcheck.ir