به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،
ستاد علم و فناوری شورای انقلاب اعلام کرد: مصوبه سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی، اصلاح و تکمیل آن که در ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰ و ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ تصویب شد، دومین سال اجرا را پشت سر گذاشت. هرگونه تغییر در شیوه سنجش و پذیرش داوطلبان ورود به آموزش عالی نیازمند اطلاع رسانی پیش از پایان شهریور هر سال است. بنابراین هیچ تغییری در نحوه برگزاری امتحانات نهایی و آزمون تخصصی در سال ۱۴۰۴ ایجاد نخواهد شد.


بر اساس این گزارش، وظیفه ذاتی شورای انقلاب ارزیابی اثرات علمی و اجتماعی مصوبه سنجش و میزان تحقق اهداف اصلی و مترقی آن، شامل بازگرداندن جایگاه واقعی معلم و مدرسه، افزایش عمق یادگیری دانش آموزان، گسترش عدالت آموزشی به معنای افزایش دسترسی داوطلبان کمتر برخوردار به امکانات تحصیلی دانشگاهی و کاهش اضطراب داوطلبان آزمون سراسری که پیش از این سرنوشت آنها در یک آزمون چندساعته تعیین می‌شد. 


همچنین گزارش آن در اختیار شورای انقلاب و اعضای آن قرار خواهد گرفت تا در خصوص حسن اجرای آن اطمینان حاصل شود. با این وجود این مصوبه سنجش و پذیرش در هرگونه تغییر احتمالی تنها از سال ۱۴۰۵ به بعد قابل اجرا خواهد بود و در زمان مقتضی به اطلاع عموم نیز خواهد رسید.

انتهای پیام

 

source

توسط blogcheck.ir