به گزارش زوم ارز، Robinhood رد ادعاهای ورود به بازار Stablecoin را کرد و اعلام کرد که هیچ “برنامه فوری” برای راه‌اندازی Stablecoin خود ندارد. در این مرحله، هیچ طرح فوری برای راه‌اندازی یک واحد پایدارسازی دیجیتال (استیبل کوین) وجود ندارد. شایعات همیشه جذاب هستند، اما ما واقعاً وقت مورد نیاز برای آن را صرف نکرده‌ایم. این نظر را یوهان کربرات، معاون و مدیرعامل Robinhood Crypto، به Decrypt ابراز کرد.

برای اطلاع از تمامی اخبار کانال تلگرام ما را دنبال کنید

در گزارش اخیر بلومبرگ آمده است که هفته گذشته Robinhood و Revolut در حال بررسی و رصد برای راه اندازی استیبل کوین هستند.

اما وقتی ما درباره برنامه‌های نزدیک‌الوقوع بیشتر تحت فشار قرار می‌گیریم، مدیر اجرایی رابینهود اظهار کرد: “از سوی ما، هیچ برنامه نزدیک‌الوقوعی وجود ندارد. همیشه بی‌خبر بمانید که کجا قصد داریم برویم. این تنها حرکت بعدی است.”

در همین حال، شرکت Revolut انطباق اظهار نظر درباره این مسئله را انجام نداد.

یک فرد آشنا با نئوبانک اروپایی به Decrypt اعلام کرد که یک استیبل کوین در حال مطالعه می‌باشد، اما جزئیات دقیق همچون زمان انتشار هنوز مشخص نشده است.

به دنبال اخبار اخیر در حوزه توسعه فین‌تک، می‌بینیم که شرکت‌های بزرگ در این صنعت به دنبال ورود به بازار استیبل کوین هستند. این بازار در حال حاضر توسط تتر (USDT) کنترل می‌شود اما حجم ارزش بازار استیبل کوین که در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شد، به ۱۱۹ میلیارد دلار رسیده است. این مقدار تقریباً ۶۸ درصد از کل ارزش بازار ۱۷۳.۵ میلیارد دلاری استیبل کوین را تشکیل می‌دهد. به واسطه این ارقام بالا، ورود به این حوزه برای هر کسی که تمایل به فعالیت در آن دارد، یک چالش بزرگ خواهد بود.

رابین هود پیشرفت قابل توجهی در بازار استیبل کوین‌ها داشته و دومین استیبل کوین با بالاترین ارزش بازار، یعنی ۳۶.۳ میلیارد دلار، یعنی USD Circle (USDC) را به سبد خود اضافه کرده است. از سوی دیگر، Revolut نیز اقداماتی مانند گسترش خدمات رمزنگاری خود و ارائه خدمات سهامداری برای توکن‌هایی مانند اتریوم انجام داده است.

هم‌اکنون، به نظر می‌رسد شرکت‌های هر دو دست از این رقابت کشیده‌اند.

نفوذ به بازار ارز پایدار استیبل کوین حتی برای شرکت‌های بزرگ و قدرتمند بسیار چالش برانگیز است.

به‌طور مثال، با وجود پایگاه کاربران گسترده PYUSD PayPal، با ارزش حدود ۷۱۰ میلیون دلار، همچنان یک بازیکن کوچک به حساب می‌آید. اغلب غول‌های مالی دیگر، از جمله JPMorgan Chase، Meta (Facebook) و Binance، با موانع قابل توجهی در تحقق اهداف خود مواجه می‌شوند.

منبع: decrypt.co


بیشتر بخوانید

source

توسط blogcheck.ir