محسن پاک‌نژاد، وزیر نفت دولت چهاردم به نشست روز گذشته کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین در دستور کار نیست.

به‌گزارش ایرنا، پاک‌نژاد در حاشیه نشست دولت و در جمع خبرنگاران تاکید داشت که تمرکز وزارت نفت بر مدیریت بهینه مصرف انرژی و تقاضی آن است.

راهنمای خرید تکراتو

وی طی این مصاحبه به حضور اخیر هیات روسیه در کشور نیز اشاره کرد و گفت: صحبت‌هایی درباره‌ی توسعه همکاری‌های تجاری در حیطه گاز صورت گرفته است. همچنین اظهار داشت هدف ما این است که ایران به عنوان یک هاب انرژی در منطقه نقش‌آفرینی کند و این مسئله نیازمند پیگیری‌های مستمر است و هماهنگی‌های لازم را می‌طلبد.

تصمیم‌گیری درباره افزایش قیمت بنزین در سطح کلان حاکمیتی انجام می‌شود

وزیر نفت در ادامه به نشست روز گذشته با کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت که این جلسه با هدف بررسی ابعاد مختلف ناترازی انرژی برگزار شد. توضیح داد که این ناترازی ریشه‌های گوناگونی دارد، از جمله مسائل مرتبط با سازوکار تولید انرژی که نیازمند افزایش تولید و حل مشکلات تأمین مالی است.

پاک‌نژاد با اشاره به چالش‌های موجود در افزایش تولید، بیان کرد که وزارت نفت در حال تدوین راهکارهایی برای رفع این موانع است. وی افزود که بهینه‌سازی مصرف انرژی و مدیریت تقاضا از اهمیت بیشتری برخوردار است و همراهی و مشارکت مردم برای موفقیت در این حوزه ضروری است.

وزیر نفت تأکید کرد که مشکل ناترازی طی یک یا دو سال ایجاد نشده، بلکه حاصل سال‌ها بی‌توجهی و تأخیر در سرمایه‌گذاری‌های مورد نیاز است. وی ابراز امیدواری کرد که با اجرای راهکارهای مشخص، این معضل به تدریج برطرف شود.

در مورد شایعات مربوط به افزایش قیمت بنزین نیز تاکید کرد: «این موضوع فراتر از اختیارات وزارت نفت است و تصمیم‌گیری در این باره باید در سطح کلان حکومتی انجام شود.»

بیشتر بخوانید:

source

توسط blogcheck.ir