سامانه موشکی آرو ۲ یکی از سامانه‌های ضد موشک اسرائیل است که توسط سپاه پاسداران به طور کامل منهدم شد. در ادامه از این سامانه بیشتر می‌گوییم.

حتماً نام گنبد آهنین را شنیده‌اید. گنبد آهنین مشهورترین سامانه موشکی اسرائیل است که توانایی مقابله با انواع موشک‌ها را دارد. اما بعید است تاکنون نام سامانه موشکی آرو ۲ به گوشتان خورده باشد. این سامانه ضد موشک، می‌تواند حتی از گنبد آهنین هم بهتر و در انهدام موشک‌های بالستیک کارایی بالاتری داشته باشد.

راهنمای خرید تکراتو

آرو 2 به نام‌های دیگری همچون «ختس یا پیکان» نیز شناخته می‌شود. بهتر است بدانید که این سامانه تولید مشترک آمریکا و اسرائیل است بوده و اگرچه قدرت بالایی در دفع و انهدام موشک‌های بالستیک دارد، اما در برابر موشک‌های هایپرسونیک مانند فتاح پایش لنگ می‌زند. گفتنی‌ست که سپاه پاسداران توانسته با موشک هایپرسونیک فتاح از سد آرو 2 بگذرد.

سامانه موشکی آرو ۲ توسط سپاه منهدم شد

سامانه ضد بالستیک آرو 2 یا ختس یا پیکان، در سال 1986 توسط آمریکا و اسرائیل ساخته شده است. در وصف این سامانه گفته شده که نسبت به گنبد آهنین و فلاخت داود، از توانایی بالاتری برای رهگیری موشک‌های بالستیک برخوردار است.

این سامانه موشکی تنها سامانه ضد بالستیک مورد استفاده نیروهای دفاعی رژیم صهیونیستی است. یکی از اهداف اصلی آرو 2 دفاع از خاک اسرائیل در برابر موشک‌های بالستیک ایران نظیر موشک‌های شهاب است.

این سامانه بوسیله شرکت هوانوردی بوئینگ آمریکا و صنایع هوافضای اسرائیل تولید شده و آژانس دفاع موشکی ایالات متحده آمریکا و وزارت دفاع اسرائیل بر آن نظارت کامل دارند.

سامانه موشکی آرو ۲ توسط سپاه منهدم شد

سیستم دفاع هوایی پیکان از موشک‌های مافوق صوت رهگیر ضدموشک پیکان، رادار هشدار سریع صنوبر سبز Elta EL/M-2080، مرکز فرماندهی، مراقبت، ارتباط و اطلاعات لیموی طلایی و مرکز کنترل شلیک فندق قهوه‌ای تشکیل می‌شود و قابلیت حمل‌ونقل را دارد.

بُرد عملیاتی آرو 2 3 تا 150 کیلومتر، سقف پروازشان 100 کیلومتر و و سرعتشان 9 ماخ است.

موشک ختس 2 برای اولین بار در سال 2005 علیه موشک‌های بالستیک با موفقیت آزمایش شد.

نتیجه آزمایش نشان داد که این موشک قادر به رهگیری موشک‌های مجهز به کلاهک‌های جداشونده و دام‌های تعبیه‌شده برای فریب سیستم‌های دفاع موشکی است.

درنهایت سپاه پاسداران توانست با موشک هایپرسونیک فتاح از سامانه پدافندی ختس یا آرو عبور کند.

نظر شما درخصوص سامانه موشکی آرو 2 و انهدام آن توسط سپاه پاسداران چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

source

توسط blogcheck.ir