به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،
معاون فناوری‌های سازمان امور مالیاتی در خصوص حذف فیزیک دفاتر تجاری به ادارات کل امور مالیاتی تهران و استان‌ها، اعلام کرد: در راستای اجرای مفاد بند ج ماده ۴ قانون برنامه هفتم مبنی بر حذف پلمپ فیزیکی دفاتر تجاری و ثبت دفاتر به صورت الکترونیکی این سازمان با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک در سال جاری فرایند مربوطه را عملیاتی کرده است.


بدین صورت که هنگام درخواست مودیان برای ثبت اظهارنامه پلمپ دفاتر توسط سامانه اداره کل ثبت شرکت‌ها و از طریق وب سرویس پیاده‌سازی شده نسبت به استعلام وجود ثبت نام مالیاتی از سازمان اقدام کرده و در صورت تایید سازمان، فرایند در سازمان ثبت اسناد و املاک تایید شده و نتیجه در قالب اطلاعات ثبتی مودی به سازمان امور مالیاتی ارسال می‌شود که تا کنون حدود ۲۲ هزار رکورد مربوط به اظهارنامه پلمپ دفاتر دریافت شده است.


جهت دریافت اطلاعات ثبت شده در دفاتر، سازمان امور مالیاتی نسبت به عملیاتی کردن سامانه جهت دریافت فایل‌های اطلاعاتی از مودیان اقدام خواهد کرد که مراحل طراحی و پیاده‌سازی این سامانه در حال اجرا است.


طبق زمان بندی تعیین شده این سامانه تا پایان آبان عملیاتی شده و به همراه دستورالعمل بهره‌برداری در اختیار ادارات کل امور مالیاتی و مودیان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

 

source

توسط blogcheck.ir