فرماندار کالیفرنیا با لایحه امنیت هوش مصنوعی مخالفت کرد. او عقیده دارد وجود چنین قانونی باعث می‌شود کاربران احساس امنیت کاذبی کنند.

از زمانی که هوش مصنوعی روی کار آمد، بسیاری از کاربران و همچنین مسئولین مرتبط خواستار قانونی برای کنترل این فناوری نوظهور شدند. اوایل شهریور ماه امسال قانون‌گذاران کالیفرنیا به لایحه هوش مصنوعی با نام SB 1047، رای مثبت دادند؛ اما به نظر می‌رسد لایحه جدید هنوز نیامده، مخالفان زیادی پیدا کرده است.

راهنمای خرید تکراتو

فرماندار کالیفرنیا لایحه امنیت هوش مصنوعی را وتو کرد

به گزارش theverge، فرماندار کالیفرنیا، «گوین نیوسام» (Gavin Newsom)، صراحتا با این لایحه مخالفت کرده است. او در پیام وتوی خود در این باره توضیح داد:

اگرچه SB 1047 حسن نیت دارد، این موضوع را در نظر نمی‌گیرد که آیا سیستم هوش مصنوعی در محیطی پرخطر قرار دارد؟ و آیا تصمیم‌گیری‌های حیاتی با استفاده از داده‌های حساس را شامل می‌شود یا خیر؟ درعوض، این لایحه استانداردهای سختگیرانه‌ای حتی برای ابتدایی‌ترین عملکردها نیز اعمال می‌کند. من معتقد نیستم که این بهترین رویکرد برای محافظت از مردم در برابر تهدیدات واقعی ناشی از این فناوری باشد.

مخالفت فرماندار کالیفرنیا با پدرخوانده‌های هوش مصنوعی؛ لایحه امنیت هوش مصنوعی وتو شد

نیوسام با ایجاد لایحه‌ای روشن و قابل اجرا که در برابر افراد سودجو می‌ایستد، موافق است اما عقیده دارد که لایحه هوش مصنوعی نمی‌تواند از پس این کار بربیاید. او همچنین عقیده دارد برخی از مدل‌های کوچکتر‌ هوش مصنوعی از مدل مورد بحث SB 1047، حطرناک‌تر است. فرماندار کالیفرنیا عقیده دارد وجود چنین لایحه‌ای فقط باعث احساس امنیت کاذب کاربران می‌شود.

مدیر روابط‌عمومی متا از وتوی نیوسام استقابل کرده و در این باره می‌گوید: «ما خوشحالیم که فرماندار نیوسام SB1047 را وتو کرد. این لایحه نوآوری هوش مصنوعی را سرکوب می‌کند، به رشد کسب‌وکارها و ایجاد مشاغل آسیب می‌رساند و سنت دیرینه این ایالت در حمایت از توسعه [فناوری‌های] متن‌باز را می‌شکند. ما از مقررات هوش مصنوعی حمایت می‌کنیم و متعهد به مشارکت با قانون‌گذاران برای ترویج رویکردهای بهتر هستیم.»

سناتور «اسکات وینر» (Scott Wiener)، نویسنده اصلی این لایحه، با انتشار پستی در ایکس در این باره نوشت:

این وتو ما را با واقعیتی نگران‌کننده مواجه می‌کند؛ سیاست‌گذاران ایالات متحده برای شرکت‌هایی که قصد ایجاد فناوری بسیار قدرتمندی دارند، هیچ محدودیت الزام‌آوری ایجاد نکردند.

اما این لایحه طرفدارانی هم دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به «ایلان ماسک»، مؤسس شرکت هوش مصنوعی xAI، پدرخوانده‌های هوش مصنوعی، «یوشوا بنجیو» و «جفری هینتون» اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

source

توسط blogcheck.ir