آتش تحولات خاورمیانه به خودرو سرایت کرد؛ حمله هیجانی به بازارهای مالی

بازار خودرو
بازار خودرو

افزایش تنش های منطقه ای با تاثیر کوتاه مدت بر قیمت ارز و طلا باعث واکنش های هیجانی مردم و هجوم برای خرید کالاهای سرمایه ای مانند خودرو شد.


آریزو 8


آریزو 8

حملات رژیم صهیونیستی به لبنان و شهادت سید حسن نصرالله، موج افزایش قیمت ارز را به دلیل احتمال افزایش تنش ها در منطقه به همراه داشت. از این رو بسیاری از مردم با حمله به صف های خرید ارز و طلا باعث افزایش قیمت آن ها در بازار شدند.

با وجود این که نوسانات رخ داده موقتی بود اما تاثیر اصلی این اتفاقات بر روی قیمت های اعلامی در بازار خودرو بود. بلافاصله پس از تنش های به وجود آمده در خاورمیانه، قیمت های درج شده در آگهی های فروش خودروها تغییر کرد و به طرز عجیبی همه محصولات موجود در بازار اعم از صفر و کارکرده گران شدند. به دنبال این قضیه بسیاری از سواستفاده گران دلیلی پیدا کردند تا رقم هایی عجیب و غریب برای خودروها در نظر بگیرند و سعی کنند تا از فرصت به وجود آمده نهایت بهره را ببرند و سود زیادی به جیب بزنند.

در راستای رخ دادن این قضیه بسیاری از مردم به سمت خرید خودرو از بازار آزاد حمله ور شدند و سعی داشتند تا با هر قیمتی خودرویی که برای عقب نماندن از تورم انتخاب کرده بودند را خریداری کنند.

در نهایت اما خوشبختانه بازار ارز آن چنان تحت تاثیر تنش های منتطقه ای قرار نگرفت و پس از گذشت فقط یک روز، حتا مجدداً به وضعیت قبل خود برگشت و سوداگران بهانه کافی برای ایجاد تنش در بازار خودرو را از دست دادند.

در این میان بسیاری از معامله های خرید خودرویی که به سرانجام رسیده بودند با مشکلاتی مواجه و به صورت یک طرفه از جانب فروشندگان فسخ شدند. زیرا فروشندگان به خریداران اعلام کردند که ارزش خودرویشان بیشتر شد و برای انجام معامله مبلغ بیشتری را طلب کردند. پس از گذشت چند ساعت اما اکثر فروشندگان مجدد با خریداران تماس گرفتند و سعی داشتند تا با همان قیمت قبلی معامله را انجام دهند. به این ترتیب باید گفت که سوداگران و سواستفاده گران از ناآرامی های به وجود آمده در منطقه، فقط چند ساعت توانستند تا بازار خودرو را نیز ناآرام کنند اما کاهش قیمت ارز راه را بر آنان بست.

در نتیجه باید گفت که بازار خودرویی که از این نوسانات جان سالم به در برد، احتمالاً قرار است تا مدت ها در رکود باقی بماند تا تغییر آنچنانی در قیمت های بازار به وجود نیاید و مجدداً شاهد هرج و مرج در بهای اعلامی نباشیم.

به طور کلی بهتر است مردم نسبت به خریدهای هیجانی از بازار خودرو هوشمندانه تر عمل کنند تا متحمل ضررهای سنگین نشوند زیرا شرایط و پیش بینی های کارشناسان، خبر از افزایش قیمت خودروها نمی دهد.

source

توسط blogcheck.ir