مدیرعامل بنتلی : مردم خودروهای لوکس با موتور بنزینی می‌خواهند

خودروهای الکتریکی بنتلی
خودروهای الکتریکی بنتلی

بنتلی که تنها دو سال پیش متعهد شده بود پنج خودروی الکتریکی را در این دهه معرفی کند تا در نهایت تا سال ۲۰۳۰ به برندی تمام‌الکتریکی تبدیل شود، اکنون با کندی رشد خودروهای الکتریکی در سال جاری، در حال بازنگری در این برنامه‌هاست.


آریزو 8


آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، فرانک-استفن والایزر، مدیرعامل بنتلی، در مصاحبه‌ای گفته است که خریداران در بخش خودروهای لوکس همچنان خواهان خودروهای بنزینی هستند، چه به‌عنوان پیشرانه اصلی و چه به‌عنوان سیستم پلاگین هیبرید.

والایزر، که از ۱ ژوئیه (۱۰ تیر) به عنوان مدیرعامل بنتلی فعالیت می‌کند، گفت: «آن‌چه اکنون در بازار خودروهای لوکس مشاهده می‌کنیم این است که مردم خودروهای الکتریکی را رد می‌کنند و خودروهای لوکس را فقط با موتورهای احتراق داخلی می‌پذیرند.»

به همین دلیل، بنتلی برنامه معرفی خودروهای الکتریکی جدید را کندتر خواهد کرد و هدف تبدیل شدن به یک برند کاملاً الکتریکی را تا اواسط دهه ۲۰۳۰ در نظر خواهد گرفت، بدون تعیین هدف به عنوان یک تاریخ قطعی. با این حال، بنتلی همچنان به برنامه‌ریزی خود برای عرضه اولین خودروی الکتریکی در اواخر سال ۲۰۲۶ پایبند است؛ خودرویی که والایزر تأیید کرد در یک بخش جدید خواهد بود. او گفت که بنتلی به دلیل سرمایه محدود نمی‌تواند هم‌زمان یک مدل الکتریکی و یک مدل با موتور بنزینی را در یک بخش ارائه دهد.

به جای جایگزینی مدل‌های فعلی با خودروهای الکتریکی، همان‌طور که در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود، بنتلی اکنون تکنولوژی پلاگین هیبریدی را در مدل‌های خود معرفی خواهد کرد؛ فرآیندی که اکنون با مدل‌های به‌روزرسانی‌شده Continental GT و Flying Spur در حال انجام است.

والایزر در مصاحبه خود گفته است که همچنان ممکن است جایگاهی برای مدل‌های کاملاً بنزینی وجود داشته باشد، به‌ویژه در نسخه‌های خاص و محدود یا در صورتی که سوخت‌های کربن‌خنثا به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گیرند.

در حالی که بنتلی برنامه‌های خود برای خودروهای الکتریکی را کاهش داده است، رقیب اصلی آن، رولزرویس، همچنان برنامه‌هایی برای عرضه یک SUV الکتریکی و سدان الکتریکی در کنار کوپه الکتریکی Spectre دارد. استون مارتین نیز چندین خودروی الکتریکی در دست طراحی دارد، اگرچه این خودروساز اشاره کرده که ممکن است این برنامه‌ها به تعویق بیافتد.

source

توسط blogcheck.ir