به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،
رافائل گروسی گفت: در صورت پیروزی کامالا هریس در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، , وی برای بازگشت به توافق هسته‌ای ایران آماده است. ایران نیز تمایل بیشتری به تعامل با آژانس برای مذاکراتی هدفمندتر دارد و از سرگیری دیپلماسی هسته‌ای میان ایران و شرکای توافق هسته‌ای به دلیل ناکارآمدی و امکان‌پذیر نبودن روش‌های قبلی، نیازمند به کار بستن روشی جدید است.


بر اساس این گزارش در انتخابات ریاست جمهوری نامزد حزب دموکرات و دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری‌خواه در رقابتی تنگاتنگ و نزدیک قرار گرفتند. طبق افکارسنجی آمریکا نیز نامزد حزب دموکرات با اختلافی اندک بر ترامپ پیشتاز است.


مطابق نظرسنجی شبکه ان. ‌بی. سی نیوز، هریس 5 درصد بر ترامپ برتری دارد. نظر مثبت رای‌دهندگان به هریس از زمانی که به عنوان نامزد ریاست جمهوری دموکرات‌ها وارد رقابت ریاست جمهوری شد، افزایش یافت.


همچنین گروسی با عباس عراقچی وزیر خارجه و یکی از مذاکره‌کنندگان ارشد توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ که در هیات بلندپایه ایران برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده، دیدار داشت. پس از این دیدار گروسی اعلام کرد که مایل است به سرعت، پیشرفتی واقعی در احیای مذاکرات فنی با ایران ایجاد کند و در اکتبر برای ملاقات با مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور ایران به تهران سفر کند.

انتهای پیام

 

source

توسط blogcheck.ir