وقتی که منصوری زیبایی فراری Purosangue را قربانی می‌کند

فراری Purosangue منصوری
فراری Purosangue منصوری

شرکت تیونینگ آلمانی منصوری (Mansory) بار دیگر دست به کار شده و این بار فراری Purosangue را مورد تغییرات خود قرار داده است.


آریزو 8


آریزو 8

شرکت تیونینگ آلمانی منصوری که به داشتن سابقه‌ای طولانی برای تبدیل خودروهای زیبا به مدل‌های عجیب‌وغریب و غیرقابل‌شناسایی معروف است، در جدیدترین پروژه خود، طرح اولیه فراری Purosangue را با ظاهری کاملاً جدید و بحث‌برانگیز تغییر داده است.

مدل منصوری که با نام Pugnator در نمایشگاه قایق‌های تفریحی موناکو رونمایی شد، نامی لاتین به معنی «رقیب»است، اما در این مورد شاید بیش‌تر به معنای «ناخوشایند» به نظر بیاید. منصوری با اضافه کردن یک کیت بدنه پهن، تریم فیبرکربنی با طرح‌های مختلف، دریچه‌های تهویه، باله‌ها و یک اسپویلر بزرگ، طراحی زیبای خط‌های فراری Purosangue را کاملاً دگرگون کرده و از بین برده است.

چرخ‌های این مدل توسط منصوری با طراحی FC.5 و به صورت رینگ‌های فورج سبک‌وزن عرضه می‌شوند که در بخش جلو ۲۲ اینچ و در بخش عقب ۲۳ اینچ است. در میان همه این جزییات، تنها نکته مثبت در ظاهر این خودرو، رنگ قرمز Vermillion Red آن است که شاید تنها ویژگی ظاهری قابل‌تحمل آن به شمار بیاید.

اما منصوری تنها به تغییرات ظاهری بسنده نکرده و قدرت فراری Purosangue را نیز افزایش داده است. با نصب یک واحد کنترل الکترونیکی (ECU) جدید و سیستم اگزوز چهارلوله‌ای قابل تنظیم، این خودرو اکنون توانایی تولید ۷۵۵ اسب بخار و ۷۳۰ نیوتن‌متر گشتاور از موتور V-12 با حجم ۶.۵ لیتری فراری دارد. این ارقام نشان‌دهنده افزایش قابل‌توجهی نسبت به قدرت اولیه ۷۱۵ اسب بخار و گشتاور ۷۱۶ نیوتن‌متر این خودروست.

طراحی داخلی این خودرو نیز به‌طور کامل با پوشش چرمی سفید سوراخ‌دار با دوخت قرمز تغییر کرده که تقریباً تمام نقاط کابین را پوشش داده است و لوگوهای Mansory نیز به‌وفور در آن دیده می‌شوند. فرمان و داشبورد خودرو نیز با تریم فیبرکربنی قرمزرنگ تزیین شده‌اند که هماهنگی با طراحی بیرونی خودرو دارد.

منصوری که بیش از ۳۵ سال است به طراحی‌های جنجالی خود معروف است، همچنان مشتریانی برای این پروژه‌های پرطرف‌دار و خاص خود دارد. منصوری برنامه دارد که تنها هفت نسخه از این مدل را تولید کند و هنوز اطلاعاتی درباره قیمت نهایی آن ارائه نکرده است، اما بدون شک قیمت آن به‌مراتب بیش‌تر از قیمت پایه فراری Purosangue که حدود ۴۲۳ هزار دلار است، خواهد بود.

به نظر می‌رسد منصوری برای این تغییرات جسورانه خود همچنان مشتریانی در بازار داشته باشد، اما بی‌شک این نسخه جدید Purosangue، اختلاف نظرهای زیادی را در بین علاقه‌مندان خودرو ایجاد خواهد کرد.

source

توسط blogcheck.ir