در این مطلب با اولین بررسی هندزآن گلکسی S24 FE همراه شما هستیم و خواهیم دید که این گوشی می‌تواند جایگزین ارزان قیمت بهتری برای گلکسی S24 باشد یا خیر.

راهنمای خرید تکراتو

گلکسی S24 FE جدیدترین مدل از سری فن ادیشن گوشی‌های سامسونگ است که شباهت زیادی به مدل‌های قبلی دارد؛ اما همانطور که در ادامه هندزآن گلکسی S24 FE خواهید دید، این گوشی از جهات مختلف طرفداران سامسونگ را شگفت زده کرده است.

این گوشی سامسونگ با قیمت حدود 650 دلار نسبت به گزینه‌هایی مثل گلکسی A35 و A55 گران‌تر است؛ اما در عین حال، قیمت این مدل حدود 150 دلار نسبت به گلکسی S24 کمتر است. در مجموع، این گوشی با داشتن باتری و نمایشگر بزرگ، بیشتر جایگزین گلکسی S24 پلاس محسوب می‌شود و می‌تواند یکی از بهترین گوشی های سامسونگ 2024 باشد.

در ادامه مطلب، به شما خواهیم گفت که این گوشی چه امکاناتی دارد و ارزش خرید گلکسی S24 FE را نسبت به قیمت آن مقایسه می‌کنیم. همانطور که اشاره شد، این مطلب شامل بررسی هندزآن گلکسی اس 24 اف ای است و به زودی بررسی کامل‌تر این گوشی را هم منتشر می‌کنیم.

هندزآن گلکسی S24 FE

نگاهی کلی به گلکسی S24 FE نشان می‌دهد که این گوشی شباهت زیادی به گلکسی S24 دارد. رنگ‌های این گوشی نسبت به آنچه که انتظار می‌رود حالت خنثی‌تری دارد؛ اما دو رنگ سبز و آبی آن بسیار زیبا و جذاب هستند. در این گوشی از چیپ‌ست اگزینوس 2400e استفاده شده که یک تراشه توانمند برای اجرای پردازش‌های هوش مصنوعی است.

هندزآن گلکسی S24 FE
هندزآن گلکسی S24 FE

این گوشی یک نمایشگر 6.7 اینچی با نرخ نوسازی 120 هرتز و یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی هم دارد. سامسونگ برای گلکسی اس 24 اف ای از یک باتری 4700 میلی‌آمپری استفاده کرده که با سرعت 25 وات شارژ می‌شود. مشخصات گلکسی S24 FE را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

هندزآن گلکسی S24 FE مشخصات فنی گلکسی اس 24 اف ای
اندازه و رزولوشن نمایشگر 6.7 اینچی AMOLED 2x, FHD+
نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز
پردازنده اگزینوس 2400e
رم 8 گیگابایت
حافظه داخلی 128، 256 گیگابایت
دوربین‌های پشت
  • اصلی 50 مگاپیکسلی
  • اولتراواید 12 مگاپیکسلی
  • تله فوتوی 8 مگاپیکسلی (زوم اپتیکال 3 برابر)
دوربین جلو 10 مگاپیکسلی
باتری 4700 میلی‌آمپر ساعتی
سرعت شارژ 25 وات
ابعاد و وزن 6.38 x 3.04 x 0.31 اینچ و وزن 7.51 اونس
رنگ بندی آبی، نوک مدادی، خاکستری، نعنایی، زرد
قیمت گلکسی اس 24 اف ای 649 دلار

طراحی گلکسی S24 FE

همانطور که در ابتدای هندزآن گلکسی S24 FE اشاره شد، این گوشی از نظر طراحی شباهت زیادی به گلکسی S24 و S24 پلاس دارد؛ اما آنچه که باعث جلب توجه بیشتر به این گوشی می‌شود، ساختار قوی آن است. به گزارش tomsguide، طراحی این گوشی با کناره‌های صاف و گوشه‌های گرد شباهت زیادی به گلکسی S24 دارد؛ از جمله شیوه چیدمان سه دوربین پشت گوشی. این گوشی سامسونگ هم گواهینامه IP68 را برای مقاومت در برابر نفوذ آب و ذرات جامد ریز دارد.

هندزآن گلکسی S24 FE

ابعاد این گوشی سامسونگ کمی بزرگ است، اما رویه براق پشت آن باعث شده که این دستگاه شیک و گران قیمت به نظر برسد. رد اثر انگشت روی مدل نوک مدادی این گوشی باقی می‌ماند اما سایر رنگ‌های گوشی این لکه‌ها را به خوبی پوشش می‌دهند. این گوشی رنگ‌های خوبی دارد از جمله رنگ نعنایی و آبی که به دستگاه‌های سری پیکسل 9 شباهت دارند. استفاده از قاب براق برای قسمت پشت گوشی هم باعث شده که S24 FE زیر نور به شدت بدرخشد.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های 2024

بررسی نمایشگر در هندزآن گلکسی S24 FE

در این بخش از هندزآن گلکسی اس 24 اف ای نگاهی به نمایشگر این گوشی داریم. همانطور که در جدول مشخصات فنی گلکسی S24 FE مشاهده می‌کنید، این گوشی یک نمایشگر 6.7 اینچی FHD+ Dynamic AMOLED دارد. این نمایشگر AMOLED دارای رنگ‌های مشکی عمیق، زاویه دید وسیع و وضوح تصویر بالایی است.

هندزآن گلکسی S24 FE

نمایشگر این گوشی سامسونگ، رنگ‌های شاداب و زیبایی دارد و حتی از نظر کنتراست و زیبایی رنگ‌ها نسبت به گلکسی A55 بهتر به نظر می‌رسد. بیشتر بودن کنتراست پنل AMOLED این گوشی نسبت به گلکسی S24 باعث شده که تصویر این گوشی نسبت به S24 بهتر به نظر برسد.

عملکردی نرم‌افزاری گلکسی اس 24 اف ای

تا امروز هوش مصنوعی Galaxy AI مختص گوشی‌های پرچمدار سامسونگ بوده و گلکسی A35 و A55 به غیر از Circle to Search سایر قابلیت‌های هوش مصنوعی سامسونگ را ندارند. به همین دلیل، گلکسی S24 فن ادیشن گزینه جذابی محسوب می‌شود. این گوشی سامسونگ با One UI 6.1 و اندروید 14 ساخته شده که قابلیت‌های محبوبی مثل حالت مترجم، ترجمه زنده و Circle to Search را به آن اضافه می‌کند.

هندزآن گلکسی S24 FE

این قابلیت‌ها ارزش خرید گلکسی S24 FE را نسبت به گوشی‌هایی که فاقد آنها هستند، افزایش می‌دهند؛ به خصوص با توجه به اینکه قیمت این گوشی از گلکسی S24 کمتر است. بعلاوه، این گوشی از سامسونگ دکس هم پشتیبانی می‌کند؛ در حالی که گلکسی زد فلیپ 6 با قیمت 999 دلار چنین قابلیتی را ندارد.

گلکسی دکس یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های نرم‌افزاری گلکسی S24 اف ای است چون با اتصال گوشی به مانیتور، تجربه‌ای شبیه به تجربه کار با کامپیوتر را برای شما فراهم می‌کند – مثل اینکه همیشه یک کامپیوتر جیبی با خودتان دارید.

در مجموع، هندزآن گلکسی S24 FE نشان می‌دهد که این گوشی بسیاری از امکانات نرم‌افزاری سری S24 را دارد؛ از جمله قابلیت تقسیم صفحه و امکان جابجایی همزمان بین دو اپلیکیشن در این حالت.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های میان رده 2024

نگاهی به عملکرد کلی در هندزآن گلکسی S24 FE

یکی از مشخصات گلکسی اس 24 اف ای که احتمالاً بسیاری کاربران از آن ناراضی هستند، به کار رفتن تراشه اگزینوس 2400e در این گوشی است. در آینده تست‌های بنچمارک مشخص می‌کنند که عملکرد این چیپ‌ست در مقایسه با اسنپدراگون 8 نسل 3 در چه حدی است، اما بررسی مختصر و اولیه S24 FE نشان داده که این گوشی سرعت بالا و عملکرد بسیار روانی دارد.

هندزآن گلکسی S24 FE

قطعاً نرخ نوسازی 120 هرتز نمایشگر تأثیر زیادی در افزایش سرعت پیمایش تصویر و جابجایی بین اپلیکیشن‌ها دارد. تصویر این گوشی نسبت به گلکسی S24 بسیار روان‌تر به نظر می‌رسد و حتی می‌توان گفت از این نظر نسبت به پیکسل 9 پرو و 9 پرو XL بهتر است.

Galaxy S24 FE از تکنولوژی رهگیری پرتو پشتیبانی می‌کند تا نور و سایه‌ها در بازی‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، بهتر به نظر برسند. ترکیب تصویر باکیفیت و نرخ نوسازی 120 هرتز این نمایشگر باعث شده که بازی‌ها در این گوشی شبیه به گوشی‌های پرچمدار به نظر برسند.

مشخصات باتری گلکسی S24 FE

همانطور که در جدول مشخصات فنی گلکسی اس 24 اف ای مشاهده می‌کنید، این گوشی یک باتری 4700 میلی‌آمپر ساعتی دارد. در واقع، باتری گلکسی S24 FE فقط کمی نسبت به باتری گلکسی S24 پلاس (4900 میلی‌آمپر ساعتی) کوچکتر است. احتمالاً بهره وری انرژی گلکسی S24 FE در ماندگاری شارژ این گوشی تأثیر زیادی دارد.

هندزآن گلکسی S24 FE

به گفته سامسونگ، گلکسی S24 فن ادیشن با استفاده از آداپتور 25 واتی ظرف 30 دقیقه تا 50 درصد شارژ می‌شود. این سرعت شارژ باتری گلکسی اس 24 اف ای نسبت به تکنولوژی‌های امروزی چندان چشمگیر نیست.

هندزآن دوربین گلکسی S24 FE

طبق آنچه که شرکت سامسونگ هنگام رونمایی از Galaxy S24 FE اعلام کرده، دوربین‌های این گوشی شباهت زیادی به دوربین‌های گلکسی S24 دارند؛ از جمله حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی که با موتور پویای ProVisual سامسونگ همراه شده تا کیفیت تصویر را با کمک هوش مصنوعی ارتقاء دهد. سایر لنزهای سیستم دوربین گلکسی S24 FE شامل یک لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی و یک تله فوتوی 8 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابری هستند.

هندزآن گلکسی S24 FE

دوربین زوم این گوشی به زوم اپتیکال 3x گلکسی S24 شباهت دارد، اما برای S24 از یک حسگر 10 مگاپیکسلی استفاده شده است. با توجه به اینکه بررسی هندزآن گلکسی S24 FE در محیط سرپوشیده انجام شده، نمی‌توان درباره کیفیت تصویر دوربین گوشی قضاوت مطمئنی انجام داد.

با این حال، این گوشی همه حالت‌های عکاسی مورد انتظار و قابلیت‌های مفید گوشی‌های سامسونگ را دارد؛ مثل کنترل‌های دستی کامل برای عکس و ویدیو. قطعاً تولیدکنندگان محتوا و علاقمندان به عکاسی از این قابلیت‌ها لذت می‌برند اما یکسری از ابزارهای Galaxy AI هم به دوربین گلکسی اس 24 اف ای اضافه شده‌اند.

مثلاً این گوشی یک قابلیت Sketch to Image دارد که با استفاده از آن می‌توانید اشیاء دلخواه را به شکل کلی در تصویر بکشید تا به عکس اضافه شوند. یک قابلیت Instant Slow-Mo هم در این گوشی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید یک قسمت خاص از ویدیوها را تبدیل به یک کلیپ اسلو موشن کنید.

گلکسی S24 FE قابلیت ضبط ویدیوی 8K را با نرخ 30 فریم بر ثانیه هم دارد که این گوشی را تبدیل به یکی از معدود دستگاه‌های مجهز به این قابلیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های گیمینگ 2024

بررسی قیمت و تاریخ عرضه

در حال حاضر ثبت پیش سفارش Galaxy S24 FE شروع شده و قیمت این گوشی با 128 گیگابایت حافظه داخلی 650 دلار است. قیمت گلکسی S24 FE با 256 گیگابایت هم 710 دلار است. فروش این گوشی از سوم اکتبر (12 مهر) شروع می‌شود.

هندزآن گلکسی S24 FE

شروع قیمت این گوشی نسبت به مدل سال قبل 50 دلار بیشتر و نسبت به گلکسی S24 حدود 150 دلار کمتر است. این گوشی چهار رنگ نعنایی، آبی، نوک مدادی، خاکستری و زرد دارد که معمولاً چنین تنوع رنگی را برای گوشی‌های میان رده نداریم.

جمع‌بندی

پس از تکمیل هندزآن گلکسی S24 FE می‌توان گفت که این گوشی نسبت به گلکسی S24 جذابیت بیشتری دارد. این محصول سامسونگ رویه‌ای براق و رنگ‌هایی جذاب دارد؛ اما عملکرد روان، تصویر واضح و وجود قابلیت‌های هوش مصنوعی هم جذابیت آن را دو چندان کرده‌اند. Galaxy AI نقش مهمی در این معادله دارد چون این گوشی 650 دلاری، ارزان‌ترین گوشی مجهز به این ابزارهای هوش مصنوعی محسوب می‌شود. پس از تکمیل تست‌های بنچمارک از جمله تست باتری و دوربین، می‌توان با اطمینان کامل گفت که گلکسی S24 FE نسبت به گلکسی S24 انتخاب بهتری هست یا خیر.

سوالات پرتکرار

قیمت گلکسی اس 24 اف ای چقدر است؟

قیمت گلکسی S24 FE با 128 گیگابایت حافظه داخلی 650 دلار است.

گلکسی S24 FE کی عرضه می‌شه؟

فروش این گوشی از سوم اکتبر (12 مهر) شروع می‌شود.

گلکسی اس 24 اف ای چند دوربین داره؟

این گوشی یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، یک لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی و یک تله فوتوی 8 مگاپیکسلی دارد. دوربین سلفی گوشی هم 10 مگاپیکسلی است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره هندزآن گلکسی S24 FE چیست؟ دیدگاه خود را با بخش راهنمای خرید و سایر کاربران به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

source

توسط blogcheck.ir