مزایا و معایب صرافی ایکس تی xt جز مواردی هستش که هر کاربر فعال در این حوزه لازمه قبل از انتخاب صرافی به آن بپردازه. حجم معاملاتی بالا، امکانات معاملاتی پیشرفته، امنیت، پشتیبانی سریع و پشنیبانی از تعداد جفت ارز های زیاد نکات اصلی در انتخاب یک صرافی مناسب برای کاربرها هست. در ادامه به بررسی مزایا و معایب صرافی xt می پردازم.|

پیشنهاد می کنم از طریق لینک زیر ثبت نام خودتون رو در صرافی ایکس تی انجام بدید تا از تخفیفات ویژه ایی که برای کاربران سایت ایران ریچ هست بهره مند شوید.

بیشتر بخوانید: صرافی ایکس تی و ایرانی ها

صرافی ایکس تی (xt)

xt یک صرافی آنلاین محسوب می شود که تریدهای رمزارز به رمزارز (crypto-to-crypto) را پشتیبانی می کند. در حقیقت ترید در این صرافی از طریق ارزهای رایج نظیر دلار آمریکا یا یورو امکان پذیر است. صرافی ایکس تی یک پلتفرم پیشرفته برای معاملات ارزهای دیجیتال است که در سال 2018 تأسیس و شروع به کار کرد.

صرافی ایکس تی برای پاسخگویی به نیازهای متنوع کاربران طراحی شده است و خدماتی از جمله معاملات اسپات، معاملات فیوچرز، معاملات خارج از بورس (OTC) و معاملات کپی ترید در دو بخش اسپات و فیوچرز، بازار nft، معاملات همتا به همتا و … ارائه می‌دهد. برای اولویت‌بندی امنیت سرمایه کاربران، xt یک مخزن سپرده امنیتی بالای 1000 بیت‌کوین ایجاد کرده است که آدرس آن به صورت عمومی منتشر شده و در سایت کوین مارکت کپ می توانید کشاهده کنید. این اقدام تعهد این صرافی به شفافیت و امنیت را نشان می‌دهد. با استفاده از این پلتفرم، کاربران می‌توانند از امکانات و ابزارهای مختلفی برای مدیریت و بهینه‌سازی سرمایه‌گذاری‌های خود بهره‌مند شوند. همچنین، توجه ویژه به امنیت و شفافیت از ویژگی‌های برجسته صرافی xt است که اعتماد کاربران را جلب کرده است.

صرافی xt مزایا و معایب

برای بررسی مزایا و معایب صرافی ایکس تی یکسری اطلاعات راجب تعداد ارزهای قابل معامله، امنیت، هزینه تراکنش و … ارائه می کنم که در ادامه مطلب می توانید مشاهده کنید.

پشتیبانی از تعداد زیادی جفت ارز ( بیش از 1000)

با توجه به لیستینگ قوی و فعال این صرافی کاربران ایکس تی می توانند تنوع زیادی از جفت ارزها رو برای معامله تجربه کنند. به صورتی که اگه سیگنالی رو دریافت کنید می توانید به راحتی در این صرافی جفت ارز مورد نظر خودتون رو پیدا کنید.

مقرون به صرفه بودن کارمزد در ایکس تی

کارمزد صرافی ایکس تی xt

از اونجایی که هر تریدر برای انجام معامله در صرافی یکسری هزینه ها که شامل کارمزد میکر و تیکر می شود می پردازه. صرافی xt ویژگی رو مهیا کرده که کاربران این صرافی با استفاده از توکن اختصاصی خودش امکان دریافت تخفیف در معاملات تا 30 درصد رو داشته باشند. همچنین معمولاً در این صرافی می توانید کش بک رو تجربه کنید پس نگران کارمزدی که پرداخت می کنید نباشید.

امنیت بالای xt

یکی از مزایا صرافی xt که بهش میشه اشاره کرد امنیت بالای این صرافی هستش. هنگام ثبت حساب در xt باید احراز هویت دو عاملی (2FA) را تنظیم کنید و از این طریق ایکس تی امنیت معاملات شما دوچندان میکند . 2FA یک سطح امنیتی اضافی است که هر زمان بخواهید وارد حساب کاربری خود شوید، ترید کنید یا برداشت وجه انجام دهید، کد ویژه ای را به تلفن همراه شما ارسال می کند.

مجوزهای صرافی xt

مجوز صرافی ایکس تی xt

وبسایت CER.Live که پایگاهی برای داده‌های امنیتی صرافی‌هاست، به صرافی ایکس تی دات کام از 100 نمره 77 نمره داده و درجه امنیتی «BBB» را برای این صرافی برگزیده است. همچنین آورده که صرافی در سال 2018 در جمهوری سیشل به ثبت رسیده است. در تست رخنه امنیتی امتیاز کامل دارد، در امنیت کاربر 94 از 100 و در امنیت سرور 79 از 100. همچنین در این پایگاه ذکر شده که ایکس تی دات کام از بیمه وجوه کاربران برخوردار است.

ایکس تی دات کام از قوانین ضدپولشویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم (AML/CTF) تبعیت می‌کند. صرافی ایکس تی دات کام در امارات متحده عربی و با عنوان حقوقی «XT BLOCKCHAIN DMCC» از مرکز چندمنظوره کالاهای اساسی دوبی (DMCC) مجوز دارد که به شماره DMCC-875786 ثبت شده است. همچنین گواهی‌نامه کسب‌و‌کارهای خدمات پولی (MSB) را از امریکا دریافت کرده است (به شماره ثبت 31000215413581 ).

صرافی XT.com برای کاربرانش تجربه معاملاتی ایمنی فراهم کرده و به یک لایه امنیتی اضافی مجهز است. این لایه اضافی ساختار امنیتی سه‌کلیدی (three-private-key) دارد و به درد آن دسته از حساب‌های کاربری و دارایی‌های دیجیتالی می‌‌خورد که که در ولت‌های سرد ذخیره می‌شوند. صرافی XT.com یکپارچگیِ بهینه داده‌ها و امنیت را سرلوحه کار خود قرار داده است.

ویژگی‌های در صرافی XT.com وجود دارد که برای جلوگیری از هک و فیشینگ طراحی شده‌اند. یکی از این ابزارها کد ویژه ضدفیشینگ است که یک لایه امنیتی به حساب کاربری اضافه می‌کند و جلوی جعل و دستکاری را می‌گیرد. این ابزار عمدتاً برای جلوگیری از فیشینگ ایمیلی کاربرد دارد. همچنین عمده دارایی‌های در ولت‌های سرد ذخیره‌سازی می‌شوند و استفاده از تأیید دومرحله‌ای نیز رواج دارد.

حجم بالای معاملات در xt

همانطور که گفتیم ایکس تی به یکی از پرمخاطبترین صرافی ها برای خرید، و فروش ارزهای دیجیتالی تبدیل شده است و معاملات زیادی در زمان های مختلف انجام می شود. و به این معنی است که شما شانس بیشتری برای فروش آنی رمز ارز خود دارید. در تصویر زیر می توانید جایگاه این صرافی رو در بین صرافی ها تاپ جهان و حجم معاملات xt رو مشاهده کنید.

رتبه و حجم صرافی ایکس تی xt

رابط کاربری و تجربه کاربری (UI/UX) ایکس تی

طراحی پلتفرم xt به گونه‌ای است که کاربران به راحتی می‌توانند در آن فعالیت کنند. از ثبت‌نام گرفته تا انجام معاملات، همه چیز به صورت ساده و روان طراحی شده است. اپلیکیشن این صرافی نیز برای اندورید و ios منتشر شده و رابط کاربری بسیار ساده و جذابی داره.

معایب صرافی ایکس تی

بررسی های مختلفی در مورد پشتیبانی کاربران توسط صرافی xt وجود دارد. اگرچه می توانید از طریق ایمیل یا گپ زنده با ایکس تی در ارتباط باشید، اما برخی از کاربران تأخیرهای طولانی را گزارش کرده اند. این امر ممکن است به این دلیل باشد که صرافی تعداد زیادی کاربر دارد، بنابراین، امیدواریم که xt زمان پاسخگویی آنها را بهبود بخشد. همچنین پشتیبانی تلفنی وجود ندارد.

محدودیت‌های جغرافیایی

اگرچه کاربران ایران باید از فیلترشکن از این صرافی استفاده کنند اما برای راحتی و سهولت در استفاده از امکانات ویژه این صرافی می توانید از لینک های ضدفیلتر این صرافی نیز استفاده نمائید. کشور هایی که صرافی ایکس تی به آنها خدمات نمی دهد آمریکا، چین و مره شمالی هستش. پرو گفته های بالا کاربران ایران می توانند به راحتی از این صرافی استفاده کنند.

کارمزد صرافی xt

در برخی موارد، هزینه‌های برداشت و واریز در ایکس تی ممکن است بالاتر از سایر صرافی‌ها باشد و به هزینه‌های کلی کاربران اضافه شود. البته با استفاده از توکن اختصاصی این صرافی می توانید در این هزینه ها تخفیف بگیرید که از جمله مزایا صرافی xt به شمار میرود.

سخن پایانی

صرافی ایکس تی xt مزایای بسیار زیادی در مقابل معایبش برای ایرانی ها و در کل کاربرانش داره. از ویژگی های بارز این صرافی می توان به پشتیبانی از بازار اسپات، فیوچرز، گرید ترید، کپی ترید اسپات، کپی ترید فیوچرز، معاملات همتا به همتا، بازار nft، استیکینگ، وام دهی و … اشاره کرد. تقریباً میشه گقت هیچ صرافی فعال در ایران این میزان از امکانات رو نداره و از طرفی صرافی ایکس تی جز 10 تا صرافی برتر جهان در بخش معاملات فیوچرز کوین مارکت هستش و حجم معاملات بالایی داره.



source

توسط blogcheck.ir