بازار خودرو ایران شاهد ریزش قیمت شدید تویوتا لوین وارداتی است. البته تویوتا تنها برند متضرر در این بازار نیست و افت قیمت برای دیگر خودروهای خارجی هم حس می‌شود.

بازار ایران طوری است که وقتی محصولی وارد و در کشور عرضه می‌شود، قیمت آن محصول در هفته‌های اولیه عرضه بسیار تند و خارج از محدوده مجاز قیمتگذاری است. اما پس از این مدت، قیمت‌ها شکسته شده و به سرعت به سمت پایه کوه حرکت می‌کنند. به عنوان مثال گوشی‌های جدید غول‌های تولیدکننده موبایل مانند اپل، سامسونگ، شیائومی و غیره وقتی که در بازار ایران عرضه می‌شوند، قیمتی فوق گران دارند و پس مدنی با افت شدید مواجه می‌شوند. این رویه در بازار خودرو کشور نیز دیده می‎شود.

راهنمای خرید تکراتو

اخیراً شاهد ریزش قیمت شدید تویوتا لوین وارداتی هستیم که در هنگام عرضه قیمتی بسیار بالا داشته و اکنون که چند ماه ار عرضه آن می‌گذرد، افت قیمت عجیبی پیدا کرده است. این رویه قطعاً به مشتریان این خودرو و دیگر خودروهای خارجی لطمه می‌زند. جزئیات کامل خبر را در ادامه مطلب بخوانید.

ریزش قیمت شدید تویوتا لوین وارداتی

با توجه به اینکه ورود خودروها به کشور در بازه‌های زمانی مختلف رخ داده و همچنین به نوعی هریک از آنها مبدأ زمانی خاصی را به عنوان زمان عرضه به بازار (عرضه قیمت پیشنهادی به بازار آزاد) ثبت کرده‌اند، نمی‌توان یک بازه زمانی کلی را به عنوان مبدأ قیمت در نظر گرفت و میانگین کلی از میزان افت ارائه کرد.

در این بین، بیشترین افت قیمت نصیب مدل‌های هیبریدی و سپس چینی‌ها شده است، موضوعی که با ضعف تقاضا برای این محصولات ارتباط مستقیم دارد.

اکنون قطار ریزش قیمت‌ها در ایستگاه محصولات تویوتا است و این در حالی است که قیمت ثبت‌نامی تویوتا لوین در سایت نمایندگی فروش این خودرو در ایران 2 میلیاردو 575 میلیون تومان است و قیمت بازار این خوئرو ژاپنی هم‌اکنون 2 میلیاردو 550 میلیون شده است.

ریزش قیمت شدید تویوتا لوین وارداتی

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد کاهش قیمت تویوتا لوین در بازار ایران چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

source

توسط blogcheck.ir