تراشه پرچمدار دایمنسیتی 9400 مدیاتک با عملکرد گرافیکی و پردازشی بسیار بالا و ستودنی به زودی برای ورود به بازار آماده خواهد شد.

مدیاتک در یک بیانیه رسمی اعلام کرده است که چیپست پرچمدار دایمنسیتی 9400 خود را در تاریخ 9 اکتبر به بازار عرضه خواهد کرد. شعار AI Chip Leap برای این چیپست نشان می‌دهد که پرچمداران آینده مانند اوپو فایند X8 و اوپو فایند X8 پرو از ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بیشتری برخودار خواهند بود.

راهنمای خرید تکراتو

تراشه پرچمدار دایمنسیتی 9400 مدیاتک

به گزارش وب‌سایت خبری gizmochina، در تراشه دایمنسیتی 9400 مدیاتک از همان طراحی نسل پیشین یعنی هسته‌های بزرگ با معماری BlackHawk ARM برای CPU بهره گرفته شده تا عملکرد بهبود یافته‌ای در اختیار کاربران قرار گیرد. علاوه بر این، مدیاتک برای ساخت این تراشه از فرآیند تولید 3 نانومتری N3E TSMC استفاده کرده است.

تراشه پرچمدار دایمنسیتی 9400
MediaTek Dimensity 9400

به طور کلی، ساختار Dimensity 9400 از یک هسته بزرگ 3.63 گیگا هرتزی Cortex-X925، سه هسته بزرگ X4 با فرکانس 2.80 گیگا هرتز و چهار هسته A725 با فرکانس 2.10 گیگا هرتز تشکیل شده است. برای گرافیک نیز پردازنده گرافیکی Mali-G925-Immortalis MC12 به کار گرفته شده است. همچنین گزارش شده است که این چیپست از سریع‌ترین حافظه LPDDR5X با سرعت 10.7 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی کرده که امکان بارگذاری سریع در برنامه‌ها و بازی‌های سنگین را فراهم می‌کند.

از سوی دیگر، این چیپست در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای Geekbench به ترتیب امتیازهای 2874 و 8969 را کسب کرده است. عملکرد این چیپست در بخش گرافیک نیز مثال‌زدنی است؛ چرا که در تست Vulkan به سرعت 134 فریم در ثانیه رسیده که در مقایسه با تراشه A18 پرو اپل در گوشی‌های آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس 86 درصد بالاتر است. این نشان می‌دهد که چیپست جدید مدیاتک از پتانسیل بالایی در ارائه یک تجربه تمیز و روان در بازی برخوردار است.

شایان ذکر است که این امتیاز از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 سال گذشته کوالکام نیز 41 درصد بیشتر است. افشاگری به نام Digital Chat Station نیز قبلا در شبکه اجتماعی ویبو ادعا کرده بود که عملکرد GPU تراشه جدید مدیاتک در تست 3D Mark سی درصد بالاتر از اسنپدراگون 8 نسل 3 بوده، در حالی که مصرف انرژی هم 40 درصد کمتر بوده است.

توجه به نکته مهم است که عملکرد ردیابی پرتو در مقایسه با نسل قبلی نزدیک به 20 درصد بهبود یافته است. مدیاتک، در سال گذشته نیز عملکرد گرافیکی قدرتمندی را ارائه کرد و به نظر می‌رسد که امسال هم در این بخش کم نگذاشته است. همچنین این شرکت در حال کار بر روی یک فناوری جدید برای ردیابی پرتو در تراشه‌های موبایل است که طبق گزارش‌ها با فناوری ردیابی پرتو OMM (شتاب‌دهنده ردیابی پرتو) در رایانه‌های شخصی در یک سطح است. ناگفته نماند که این فناوری سازندگان گوشی‌های هوشمند را قادر می‌سازد تا کیفیت گرافیکی بازی‌ها را به سطح بالاتری برسانند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره تراشه پرچمدار دایمنسیتی 9400 مدیاتک چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

source

توسط blogcheck.ir