استخراج ارزهای دیجیتال یکی از راه‌های نسبتا کم دردسر کسب درآمد از دنیای کریپتو است و با صرفا خرید یک دستگاه ماینر و اتصال آن به شبکه برق انجام می‌شود.

در حال حاضر شبکه‌های بلاکچینی مختلفی وجود دارند که با خرید ریگ ماینینگ می‌توان به استخراج ارزهای آنها مشغول شد. اما آیا استخراج اتریوم با ریگ ماینینگ همچنان ممکن است؟ با توجه به افزایش قیمت اتریوم در سال‌های گذشته، بسیاری از افراد به دنبال آن هستند تا از هر راهی که می‌توانند این ارز دیجیتال را به دست بیاورند. در این مطلب، چیستی ریگ اتریوم را بررسی کرده و به سوالات پیرامون صرفه آن پاسخ می‌دهیم.

ریگ اتریوم چیست؟

ریگ اتریوم به مجموعه‌ای از دستگاه‌های متصل به هم اطلاق می‌شوند که برای استخراج اتر استفاده می‌شوند. این دستگاه‌ها معمولا در چندین کارت گرافیک قدرتمند تشکیل شده‌اند که در کنار هم برای حل محاسبات پیچیده شبکه بلاکچینی و استخراج بلاک تلاش می‌کنند.

هر ریگ استخراج اتریوم از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. اصلی‌ترین بخش هر ریگ، کارت گرافیک آن است. در حقیقت، این کارت گرافیک است که اصل عمل استخراج را انجام می‌دهد. هرچه قدرت کارت گرافیک بالاتر باشد، استخراج سودآوری بیشتری خواهد داشت.

ریگ اتریوم چیست

بخش بعدی هر ریگ، منبع تغذیه آن است. علاوه بر این، هر ریگ استخراج به یک رم 8 تا 16 گیگابایتی، یک CPU، یک هارد معمولی یا SSD، یک مادربرد و در نهایت اینترنتی ثابت احتیاج دارد.

در شبکه‌هایی با الگوریتم اجماع اثبات کار (Proof of Work)، ارزهای جدید از طریق فرآیندی به نام استخراج تولید می‌شوند. در این فرآیند افراد قدرت پردازشی دستگاه‌های خود (در اینجا ریگ استخراج) را به شبکه تخصیص می‌دهند تا تراکنش‌ها را اعتبارسنجی و تایید کنند، در ازای این کار نیز شبکه به آنها در قالب ارز دیجیتال بومی خود پاداش می‌دهد.

آیا استخراج اتریوم همچنان ممکن است؟

استخراج اتریوم از سال 2022 به بعد دیگر امکان‌پذیر نیست. در حقیقت الگوریتم اجماع این شبکه در این سال، از اثبات کار به اثبات سهام (Proof of Stake) تغییر کرده و دیگر امکان استخراج اتریوم وجود ندارد.در الگوریتم اثبات سهام برخلاف اثبات کار، دیگر خبری از ماینرها، ریگ‌های استخراج و دستگاه‌هایی با مصرف برق بالا نیست. در این شبکه‌ها، ماینرها جای خود را به ولیدیتورها داده‌اند و تراکنش‌ها را اعتبارسنجی می‌کنند. اتریوم‌های جدید نیز از طریق فرآیندی به نام استیکینگ (Staking) تولید می‌شوند که در ادامه آن را توضیح خواهیم داد.

استیکینگ چیست؟

استیکینگ ارز دیجیتال به فرآیندی گفته می‌شود که در آن سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال خود را برای مدت مشخصی در شبکه قفل کرده و در اعتبارسنجی و تایید تراکنش‌های جدید مشارکت می‌کنند.

در مقابل این کار، سرمایه‌گذاران در قالب توکن بومی شبکه پاداش می‌گیرند.

استیکینگ در شبکه‌های با الگوریتم اجماع اثبات سهام از جمله اتریوم انجام می‌شود. بنابراین، از سال 2022 به این سمت تمام اترهای جدید به جای استخراج، از طریق استیکینگ و پاداش آن تولید شده‌اند.

اما استیکینگ چه مزایایی دارد؟ اول از همه استیکینگ راهی بی دردسر برای کسب درآمد از دنیای کریپتو است. شما مقداری اتریوم می‌خرید و مثل سپرده‌گذاری بانکی، آن را برای مدتی قفل می‌کنید. در این سناریو بدون آنکه شما توکنی فروخته باشید، سود کسب می‌کنید. علاوه بر این، با استیکینگ اتریوم، شما می‌توانید در امنیت شبکه مشارکت کنید.

آموزش استیکینگ اتریوم

در حال حاضر روش‌های مختلفی برای استیک اتریوم وجود دارد و مراحل دقیق سپرده‌گذاری اتر، بسته به پلتفرمی که استفاده می‌کنید متفاوت است. در اینجا ما استیک اتریوم در تراست ولت را به شما آموزش می‌دهیم.

استیکینگ اتریوم

تراست ولت یکی از معروف‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است که در سال‌های اخیر، محبوبیت زیادی نزد معامله‌گران پیدا کرده است. برای استیک اتریوم در این کیف پول، ابتدا باید از طریق یک صرافی، مثل صرافی ارز دیجیتال والکس، اتریوم بخرید و به کیف پول تراست ولت خود منتقل کنید.

در ادامه، باید بر روی موجودی اتریوم خود در کیف پول کلیک کنید و گزینه Staking یا Start Earning را انتخاب نمایید. حالا جزییات استیکینگ اتریوم از جمله سود سالیانه و مدت زمان قفل بودن دارایی به شما نمایش داده می‌شوند. در نهایت با تایید استیکینگ، دارایی شما قفل خواهد شد.

سایر روش‌های به دست آوردن اتریوم

در حال حاضر روش‌های مختلفی برای به دست آوردن اتریوم وجود دارد. یکی از روش‌ها که بررسی کردیم، استیکینگ بود. در این روش شما برای مدت مشخصی مقداری اتریوم در شبکه قفل می‌کنید و روی آن سود می‌گیرید.

یکی دیگر از روش‌های به دست آوردن اتریوم، خرید آن است. خرید اتریوم ساده‌ترین راه به دست آوردن این ارز دیجیتال است. برای خرید اتریوم شما باید به صرافی‌ها مراجعه کنید. در حال حاضر با توجه به تحریم‌ها و الزامات احراز هویت، استفاده از صرافی‌های خارجی مثل بایننس و کوکوین عملا غیر ممکن است، به همین خاطر بهترین روش خرید اتریوم از صرافی‌های داخلی مثل والکس محسوب می‌شود.

source

توسط blogcheck.ir