وزیر صمت خبر داد: تشکیل کمیته راهبردی خودرو در وزارت صمت

وزیر صمت خبر داد: تشکیل کمیته راهبردی خودرو در وزارت صمت
وزیر صمت خبر داد: تشکیل کمیته راهبردی خودرو در وزارت صمت

وزیر صمت با اشاره به این‌که کیفیت خودروهای تولید داخل نیاز به بازنگری و دقت بیش‌تری دارد از تشکیل کمیته راهبردی خودرو در وزارت صمت خبر داد و تأکید کرد: «بحث کیفیت خودرو هم زیرمجموعه این کمیته پیگیری خواهد شد. ضمن این‌که مسئله ارز خودروسازان را نیز باید در نظر داشته باشیم.»


آریزو 8


آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، محمد اتابک صبح امروز (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) در نشست با اعضای اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: «صنعت به ابرچالش هایی در کشور رسیده است که ریشه در ماندن مسائل قبلی دارد و مشکلات بین بخشی، کهنه و پیچیده است. وضعیت فعلی صنعت، معدن و تجارت به گونه ای است که طلب می کند تمام ذی‌نفعان برای حل چالش ها وارد شوند، اگر دولت می توانست حل کند که تا به حال کرده بود.»


های بانک


های بانک

اتابک افزود: «از حاکمیت قوی، اقتصاد قوی بیرون می آید و وقتی وزارت صمت قوی باشد، بخش خصوصی قوی می شود. منطق کار در دولت این است که همه دست به دست هم بدهیم تا مردمی کردن اقتصاد محقق شود. باید از تصدی گری فاصله بگیریم و به سمت سیاست گذاری حرکت کنیم.»

وی ادامه داد: «اگر اقتصاد و صنعت مردمی شود یک چشم انداز خوب در انتظار ماست، اگرنه بعید است که مسائل فعلی به راحتی حل شود. از بخش تجارت که امکان عملکرد سریع تر دارد شروع می کنیم و برنامه ها را اعلام می کنیم.»

واردات خودرو ماهه ۳ برابر سال گذشته

وزیر صمت افزود: «واردات خودروهای نو را انجام می دهیم و واردات تشدید شده است، تعداد خودروهایی که روی آب، در گمرک و در حال ترخیص است بیش‌تر از سه برابر آن‌چه است در کل سال گذشته وارد کشور شده است.»

اتابک گفت: «کیفیت خودرو نیاز به بازنگری و دقت بیش‌تری دارد. البته باید مسائل خودروسازان و ارز دریافتی آن‌ها را هم در نظر داشته باشیم. در وزارت صمت کمیته راهبردی خودرو تشکیل شده است و بحث کیفیت خودرو هم زیرمجموعه این کمیته پیگیری خواهد شد.»

اصلاح بخش‌نامه واردات خودروهای کارکرده

وی افزود: «در مورد خودروهای کارکرده، بانک مرکزی درخصوص ارز و ارزیابی خودروها مواردی را مطرح کرده که نظر گمرک و سازمان استاندارد هم است. بخشنامه واردات خودروهای کارکرده باید اصلاح شود، با آن بخش‌نامه ممکن است پول مردم از بین برود، بنابراین به دنبال یک بخش‌نامه درست هستیم.»

اتابک همچنین در مورد جهش تولید گفت: «بیش‌ترین مشکل ما که باعث شد رشد تولید اتفاق نیافتد، زیرساخت های انرژی است که برق به شهرک های صنعتی نرسید و بیش‌ترین تأثیر منفی را برجای گذاشت. برای جهش تولید نیازمند سرمایه‌گذاری های بسیار بزرگی هستیم. اگر سرمایه‌گذاری اتفاق نیافتد حداقل باید این روند را از نظر زیرساخت ها، برق و گاز مراقبت کنیم تا تولید رشد کند. مشکل نهاده های انرژی، مشکل جدی در کشور است و در کوتاه مدت برطرف نمی شود. می توانیم مسیر جداسازی صنعت و استفاده از انرژی های نو را دنبال کنیم.»

۵ امتیاز از ۵ رای

source

توسط blogcheck.ir