در این مطلب ویژگی های جدید آی او اس 18 و تغییرات آن را بررسی کرده و پس از آموزش نحوه نصب این نسخه از سیستم‌عامل اپل، گوشی‌های سازگار با آن را معرفی می‌کنیم.

راهنمای خرید تکراتو

پس از انتظارهای فراوان و گمانه‌های مختلف درباره iOS 18 و امکانات آن، بالاخره این نسخه از سیستم‌عامل iOS هم منتشر شد. شرکت اپل در این نسخه تغییراتی اساسی را پیاده‌سازی کرده؛ از جمله قابلیت‌های جدید برای شخصی‌سازی صفحه Home، طراحی و امکانات جدید اپلیکیشن فوتوز و غیره.

از جهات مختلف، iOS 18 بین همه نسخه‌های سیستم‌عامل اپل بیشترین امکانات را برای تنظیم و شخصی‌سازی دارد. با ما در این مطلب همراه باشید تا با امکانات این نسخه از iOS، گوشی های واجد شرایط دریافت iOS 18 و نحوه نصب آن آشنا شوید.

ویژگی های جدید آی او اس 18

یکی از مهم‌ترین قابلیت های جدید iOS 18 که برای کاربران بیشترین جذابیت را دارد، سیستم هوش مصنوعی Apple Intelligence است که در حال حاضر هنوز در این سیستم‌عامل ارایه نشده و انتظار می‌رود که ظرف چند ماه آینده، با انتشار یک آپدیت جدید در دسترس کاربران قرار بگیرد.

ویژگی های جدید آی او اس 18
ویژگی های جدید آی او اس 18

iOS 18 به غیر از هوش مصنوعی جدید اپل امکانات و تغییرات جذاب زیادی دارد. در این نسخه از سیستم‌عامل اپل روش‌های جدید زیادی برای شخصی‌سازی مرکز کنترل و صفحه اصلی وجود دارند. یکسری تغییر هم در اپلیکیشن‌ها ایجاد شده که استفاده از آنها را راحت‌تر می‌کند. همچنین، با قابلیت جدید آی او اس 18 می‌توانید اپلیکیشن‌های خودتان را ایمن‌تر کرده و راه‌های جدیدی برای مدیریت عکس و یادداشت‌های خودتان در اختیار دارید.

در ادامه با جزئیات ویژگی های جدید iOS 18 آشنا می‌شوید.

1. شخصی‌سازی صفحه Home

یکی از ویژگی های جدید آی او اس 18 اضافه شدن روش‌های جدیدی برای شخصی‌سازی صفحه Home گوشی است. حالا کاربران می‌توانند آیکون و ویجت‌ها را آزادانه در هر قسمت دلخواهی از صفحه اصلی قرار داده و در این صفحه جای خالی ایجاد کنند. به این ترتیب، کاربران امکان کنترل کامل تنظیم موقعیت آیکن‌ها و ویجت‌ها را خواهند داشت.

ویژگی های جدید آی او اس 18

همچنین در iOS 18 می‌توانید ویجت‌ها و آیکن اپلیکیشن‌ها را به شکل دلخواه رنگ آمیزی کنید. می‌توانید رنگ دلخواه را برای ویجت‌ها و آیکن‌ها انتخاب کرده یا تنظیمات جدید دارک را انتخاب کنید که تم بیشتر آیکن‌های صفحه اصلی را به حالت دارک تغییر می‌دهد.

در iOS 18 تنظیمات جدیدی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید ویجت‌ها و آیکن اپلیکیشن‌ها را بزرگتر کنید. در صورت انتخاب آیکن‌های بزرگ، اسم اپلیکیشن‌ها یا ویجت‌ها از پایین آنها حذف می‌شود.

بیشتر بخوانید: بررسی ویژگی های iOS 17

2. تغییرات Messages

یکی دیگر از قابلیت های سیستم عامل جدید آیفون مربوط به اپلیکیشن Messages است. در این نسخه، یکسری جلوه متنی جدید در Messages وجود دارد که می‌توانید آنها را به کلمات دلخواه در یک پیام اعمال کنید. این جلوه‌ها شامل بزرگ کردن یا کوچک کردن متن، حرکت دادن متن، حالت موجی و غیره هستند که ظاهر متفاوتی به پیام‌ها می‌دهند. می‌توانید قالب بندی متن را هم تغییر داده و مثلاً آن را مورب، زیر خط دار یا پررنگ کنید.

ویژگی های جدید آی او اس 18

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی های جدید آی او اس 18، بازسازی سیستم Tapbacks است. حالا کاربران می‌توانند با انواع استیکرها و ایموجی‌ها به پیام‌ها واکنش نشان دهند و برخلاف قبل، محدود به یکسری گزینه خاص نیستند.

همچنین، در iOS 18 می‌توانید پیام‌ها را برای ارسال در آینده زمانبندی کنید. با استفاده از این قابلیت، می‌توانید پیام دلخواه را نوشته و آن را طوری تنظیم کنید که در یک ساعت خاص به صورت خودکار ارسال شود. این گزینه برای مواقعی که قصد دارید پیام را در یک زمان مناسب ارسال کنید که مثلاً مخاطب شما بیدار باشد، بسیار مفید است.

قابلیت های جدید iOS 18 شامل ارتباطات ماهواره‌ای هم هستند. حالا کاربران می‌توانند از طریق ارتباط ماهواره‌ای پیامک و iMessage ارسال کنند. یک Live Activity جدید هم برای داینامیک آیلند پیاده‌سازی شده که می‌توانید در آن مشاهده کنید که به ماهواره متصل هستید یا خیر.

سایر ویژگی های جدید آی او اس 18 برای ارسال پیام عبارتند از:

  • تصاویر باکیفیت: می‌توانید از طریق iMessage بسته به شرایط شبکه و دستگاه، عکس‌هایی با حجم حداکثر 100 مگابایت ارسال کنید.
  • حالت تصویر کم کیفیت: در حالت Low Quality Image در iMessage، می‌توانید تصاویر را با حجم اصلی یا به شکل فشرده و با کمترین میزان افت کیفیت ارسال کنید.

3. پشتیبانی از RCS

یکی دیگر از ویژگی های سیستم عامل جدید آیفون ، پشتیبانی از سیستم پیام رسان RCS است که برای اولین بار در iOS پیاده‌سازی شده است. RCS امکان برقراری ارتباط بین دستگاه‌های آیفون و اندروید را فراهم می‌کند. این سیستم ارتباطی، شامل امکاناتی مثل تیک خوانده شدن پیام، نشانگر تایپ، پشتیبانی بهتر از چت گروهی، عکس و ویدیوی باکیفیت و غیره است.

ویژگی های جدید آی او اس 18

4. مرکز کنترل جدید

مرکز کنترل در iOS 18 تغییراتی اساسی دارد و حالا کاربران انعطاف‌پذیری بیشتری برای تنظیم و شخصی‌سازی طرح و ساختار این بخش از سیستم‌عامل دارند. در آپدیت جدید، می‌توانید چندین صفحه داخل مرکز کنترل داشته باشید که جابجایی بین آنها و دسترسی به کنترل‌های مختلف را آسان‌تر می‌کند.

ویژگی های جدید آی او اس 18

بعلاوه، اپل یک API جدید معرفی کرده که به اپلیکیشن‌های شخص ثالث امکان می‌دهد کنترل‌های بیشتری را در Control Center داشته باشند. مثلاً اپل نشان داده که اپلیکیشن فورد از این API برای پیاده‌سازی قابلیت‌هایی مثل استارت زدن ماشین، باز کردن صندوق عقب و غیره در Control Center استفاده می‌کند.

5. تغییر دادن کنترل‌های صفحه قفل

تغییرات مرکز کنترل iOS 18 به صفحه قفل هم اعمال شده‌اند و می‌توانید دو کنترلی را که در این صفحه نمایش داده می‌شوند، تعیین کنید. در این نسخه به جای محدود بودن به دکمه‌های دوربین و فلاش، می‌توانید بین انواع کنترل‌های جدید مرکز کنترل از جمله کنترل‌های اپلیکیشن‌های شخص ثالث جابجا شوید.

ویژگی های جدید آی او اس 18

می‌توان این کنترل‌ها را برای دکمه اکشن آیفون 15 پرو و آیفون 16 هم تعریف کرد تا امکان دسترسی فوری به انواع قابلیت‌ها بدون نیاز به باز کردن قفل گوشی فراهم شود.

6. کپی کردن تصویر آیفون

یک قابلیت جدید آی او اس 18 و macOS Sequoia اضافه شدن ابزار قدرتمندی به نام iPhone Mirroring است که با استفاده از آن می‌توانید گوشی را مستقیماً از طریق مک کنترل کنید. با وجود این قابلیت، می‌توانید تنها با یک کلیک بین این دو دستگاه ارتباط برقرار کرده و امکان کنترل کامل آیفون را از طریق اینترفیس مک داشته باشید.

پس از تنظیم iPhone Mirroring می‌توانید اعلان‌های آیفون را در مک هم دریافت کنید. وقتی روی یکی از این اعلان‌ها کلیک کنید، قابلیت iPhone Mirroring به صورت خودکار راه‌اندازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: برترین ترفندهای iOS 17 که نمی‌دانستید!

7. تغییرات SharePlay

در iOS 18 تجربه به اشتراک گذاری صفحه از طریق SharePlay تغییر پیدا کرده و روش‌های جدیدی برای تعامل و همکاری ایجاد شده است. با این آپدیت، حالا می‌توانید روی صفحه نمایش دیگران طرح رسم کنید و کاربر مقابل امکان مشاهده اعلان‌ها و دستورالعمل‌های وارد شده توسط شما را به شکل بلادرنگ خواهد داشت. همچنین، می‌توانید مستقیماً کنترل تصویر کاربر مقابل را در اختیار گرفته و کارهای مختلفی روی آن انجام دهید.

ویژگی های جدید آی او اس 18

اگر دائماً در حال ارایه پشتیبانی و راهنمایی فنی به کاربران آیفون یا آیپد هستید، این ابزار می‌تواند برای شما بسیار ارزشمند باشد و به شما برای راهنمایی کاربران جهت انجام کارهای مختلف یا عیب یابی کمک کند.

8. طراحی جدید اپلیکیشن فوتوز

یکی دیگر از ویژگی های جدید iOS 18 تغییرات اپلیکیشن فوتوز است که به گفته اپل، مهم‌ترین آپدیت این اپلیکیشن تا به امروز محسوب می‌شود. حالا تب‌های قبلی پایین این اپلیکیشن جابجا شده و به جای آن، از یک طرح یکپارچه و روان جدید استفاده شده که همه تنظیمات را در قالب یک نمای واحد در اختیار شما قرار می‌دهد.

ویژگی های جدید آی او اس 18

کالکشن یا مجموعه‌های عکس از جمله قابلیت‌های جدید این سیستم‌عامل هستند. حالا اپل منبع تصاویر را طوری سازماندهی کرده که راحت‌تر بتوانید تصاویری مثل عکس‌های روزهای اخیر، حیوانات و انسان‌ها، سفرها و غیره را مشاهده کرده و حتی بتوانید عکس‌ها را روی نقشه مشاهده کنید. اپلیکیشن جدید قابلیت‌های زیادی برای شخصی‌سازی دارد و می‌توانید انواع کالکشن‌ها را سازماندهی و پین کرده و مثلاً اسکرین شات‌ها را فیلتر کنید.

بعلاوه، قابلیت جستجوی اپلیکیشن فوتوز در iOS 18 تغییرات چشمگیری دارد. حالا می‌توانید جستجوها را بر اساس ترکیب افراد، مکان‌ها و شرایط مختلف دیگر انجام دهید. به این ترتیب، پیدا کردن تصاویر خاصی که در جستجوی آنها هستید راحت‌تر انجام می‌شود.

می‌توان گفت که مهم‌ترین تغییر این است که طرح اپلیکیشن فوتوز کاملاً قابل تنظیم شده و می‌توانید ترتیب بخش‌ها را تعیین کرده، بخش‌هایی که مایل به دیدن آنها نیستید را مخفی کنید و غیره.

9. اپلیکیشن پسودرز

یکی از ویژگی های سیستم عامل جدید آیفون که برای اولین بار معرفی شده، اپلیکیشن اختصاصی پسوردز است. این اپلیکیشن یک منبع واحد برای مدیریت و ذخیره رمزها، کلیدهای عبور، رمز وای فای، کدهای احرازهویت و غیره در اختیار شما قرار می‌دهد.

ویژگی های جدید آی او اس 18

اپلیکیشن Passwords به غیر از iOS 18 در ویندوز، iPadOS 18، macOS Sequoia و VisionOS 2 هم موجود است.

10. Apple Notes

یکسری از ویژگی های جدید آی او اس 18 مربوط به اپلیکیشن Notes هستند؛ از جمله:

  • پشتیبانی از محاسبات درون خطی: می‌توانید یک معادله را تایپ کنید تا همزمان با تایپ، فوراً حل شود.
  • بخش‌های قابل جمع شدن: می‌توانید با استفاده از هدرهای قابل تا شدن و باز شدن، متن‌های دلخواه را مخفی کنید تا متون سنگین راحت‌تر قابل مدیریت باشند.
  • با قابلیت جدید هایلایت کردن متن، می‌توانید به سرعت یادداشت‌ها را علامت گذاری کنید تا برجسته‌تر به نظر برسند.
  • می‌توانید در Apple Notes صدا ضبط کرده و آنها را همراه کامنت‌ها، داکیومنت‌ها و غیره نگه دارید.

11. سافاری

iOS 18 منجر به اضافه شدن قابلیت‌های جدید به سافاری شده که به گفته اپل، از تکنولوژی یادگیری ماشینی برای استخراج اطلاعات مهم درباره صفحات وب استفاده می‌کند.

ویژگی های جدید آی او اس 18

از جمله قابلیت‌های سافاری می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • خلاصه: مشاهده خلاصه‌ای از یک مقاله قبل از مطالعه کامل آن؛
  • لوکیشن: می‌توانید محل یک رستوران، هتل یا نقطه‌ای خاص را ببینید.
  • افراد: کسب اطلاعات بیشتر درباره فردی که در حال مطالعه درباره او هستید.
  • موزیک: گوش دادن به موزیک‌های پرطرفدار یک خواننده، هنگامی که در حال مطالعه درباره آهنگ یا آلبوم او هستید.
  • فیلم و برنامه‌های تلویزیونی: بررسی یک فیلم یا سریال یا اضافه کردن آن به لیست تماشا.

در iOS 18 یک قابلیت جدید Distraction Control هم به سافاری اضافه شده که به کاربران امکان می‌دهد کنترل بیشتری بر تجربیات وبگردی داشته باشند. این قابلیت، یکسری از عناصر خاص درون صفحه را مسدود می‌کند مثل پاپ-آپ‌هایی که برای عضویت در سایت نمایش داده می‌شوند و انواع دیگر مطالبی که روی محتوا ظاهر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: بهترین برنامه های ساخت گیف در اندروید و iOS

12. اصلاحات و پیشرفت‌های مربوط به گیمینگ

یکی دیگر از ویژگی های جدید آی او اس 18 قابلیت‌های جدیدی است که برای گیمینگ در این سیستم‌عامل پیاده‌سازی شده‌اند، از جمله:

  • به حداکثر رساندن عملکرد گوشی برای گیمینگ: در حالت Game، فعالیت‌های پس زمینه به حداقل می‌رسند تا نرخ فریم بالای تصویر برای ساعت‌ها بازی پیوسته حفظ شود.
  • واکنش‌های بهتر ایرپاد و دسته‌های بازی: در حالت Game، تأخیر صوتی ایرپاد به شکل چشمگیری کاهش پیدا می‌کند و دسته‌های بازی بی سیم هم سرعت واکنش بسیار بهتری دارند.

13. والت اپل

یکی دیگر از ویژگی های جدید آی او اس 18 ارتقای چشمگیر اپلیکیشن والت (کیف پول دیجیتال) است. یکی از قابلیت‌های جدید این والت، Tap to Cash است. با استفاده از این قابلیت، کاربران می‌توانند صرفاً با نزدیک کردن گوشی خودشان به گوشی شخص مورد نظر، به صورت فوری برای او وجه ارسال کنند – این ارسال وجه از طریق حساب اپل کش انجام می‌شود.

ویژگی های جدید آی او اس 18

همچنین در این نسخه، قابلیت پشتیبانی از بلیط رویدادها هم پیشرفت چشمگیری داشته و به گفته اپل:

قسمت بلیط رویدادها در والت اپل بیشترین تغییرات را داشته که شامل تجربه‌ای غنی‌تر با طراحی جدید و زیبا است. این بلیط‌ها می‌توانند اطلاعات مهم رویدادها را در دسترس کاربران قرار دهند؛ مثل نقشه محل برگزاری رویداد و اطلاعات پارکینگ. همچنین در این بلیط‌ها اطلاعات خدمات مفید مثل سرویس‌های تحویل غذای اطراف هم وجود دارند و یکسری پلی لیست توصیه شده از اپل موزیک هم در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. دسترسی به اطلاعات آب و هوایی و به اشتراک گذاری راحت و فوری لوکیشن با دیگران هم از قابلیت‌های جدید بخش بلیط است.

در iOS 18 قابلیت جدید Tap to Provision هم به والت اپل اضافه شده است. با استفاده از این قابلیت، کاربران می‌توانند به راحتی و با زدن کارت دبیت یا اعتباری به پشت گوشی، اطلاعات آن را به دستگاه اضافه کنند.

در این نسخه جدید iOS  اپل پی به کروم و سایر مرورگرها و کامپیوترهای شخص ثالث هم اضافه شده است. به گفته شرکت اپل، کاربران می‌توانند تنها با اسکن کردن یک کد با آیفون، در سایت‌ها خرید انجام دهند. این ادغام باعث شده که کاربران بتوانند به راحتی در دستگاه‌ها و پلتفرم‌های مختلف، از اپل پی استفاده کنند.

همچنین، اپل پی و والت اپل قابلیت ادغام با طرح‌های پاداش و پرداخت قسط بانک‌ها را هم دارند. مثلاً، کاربران آمریکایی می‌توانند با ثبت نام از طریق سیستم Affirm، قسط وام‌ها را از طریق اپل پی پرداخت کنند که کار آنها را راحت‌تر می‌کند.

14. قفل و مخفی کردن اپلیکیشن‌ها

یکی دیگر از قابلیت های سیستم عامل جدید آیفون ارتقای امکانات مربوط به حفاظت از حریم خصوصی و امنیت است. در این نسخه می‌توانید اپلیکیشن‌ها را قفل کنید تا فقط از طریق فیس آی‌دی، تاچ آی‌دی یا یک رمز عبور قابل دسترس باشند. این قابلیت باعث می‌شود که دیگران نتوانند به اپلیکیشن‌های خصوصی شما دسترسی پیدا کنند تا امنیت اطلاعات شخصی و حساس شما حفظ شود.

ویژگی های جدید آی او اس 18

قابلیت بعدی در iOS 18، امکان مخفی کردن اپلیکیشن‌ها است. وقتی اپلیکیشنی مخفی می‌شود، نام آن در صفحه Home و نتایج جستجو نمایش داده نخواهد شد و هیچ اعلانی را از آن دریافت نمی‌کنید. چنین اپلیکیشن‌هایی فقط از طریق یک پوشه مخفی اختصاصی در دسترس هستند که در App Library قرار دارد. برای باز کردن یک اپلیکیشن مخفی، باید قفل آن را با فیس آی‌دی، تاچ آی‌دی یا وارد کردن رمز عبور باز کنید.

سایر قابلیت های جدید iOS 18 برای حفاظت از حریم خصوصی عبارتند از:

  • به اشتراک گذاری دقیق‌تر مخاطبان: می‌توانید انتخاب کنید که چه مخاطبانی را با یک اپلیکیشن به اشتراک می‌گذارید تا هر اپلیکیشن به همه مخاطبان شما دسترسی نداشته باشد.
  • Accessory Setup Kit: روشی جدید برای جفت کردن لوازم جانبی بلوتوثی بدون اینکه اپلیکیشن مورد نظر، سایر دستگاه‌های موجود در شبکه را ببیند.
  • تغییرات اپلیکیشن Settings: طراحی جدید بخش حریم خصوصی و امنیت در اپلیکیشن Settings باعث شده که کنترل اطلاعاتی که با اپلیکیشن‌ها به اشتراک می‌گذارید، راحت‌تر باشد.

15. دسترسی راحت‌تر

امکانات جدید iOS 18 برای Accessibility (کمک به افراد دارای معلولیت) عبارتند از:

  • قابلیت دنبال کردن حرکات چشم به کاربران آیفون و آیپد امکان می‌دهد که تنها با حرکت دادن چشم، دستگاه را کنترل کنند.
  • قابلیت Music Haptics موزیک‌ها را تبدیل به یکسری ارتعاش و لرزش در آیفون می‌کند تا کاربران ناشنوا ریتم و بیت آهنگ را حس کنند.
  • Vocal Shortcuts به کاربران آیفون و آیپد امکان می‌دهد که یکسری عبارت گفتاری اختصاصی را برای Siri تعیین کنند که باعث اجرای میانبرهایی خاص و اجرای کارهای پیچیده می‌شود.
  • Vehicle Motion Cues صفحه آیفون و آیپد را تنظیم می‌کند تا به کاهش تهوع کاربران در وسایل نقلیه در حال حرکت کمک کند.
  • قابلیت‌های مربوط به CarPlay هم شامل کنترل صوتی، فیلترهای رنگی و تشخیص صدا هستند.

16. تغییرات اپلیکیشن Home

یکی دیگر از ویژگی های جدید آی او اس 18 مربوط به اپلیکیشن Home است که با استفاده از آن می‌توانید دسترسی‌های خاصی را برای مهمانان فراهم کنید. با این قابلیت‌های جدید، شما کنترل بیشتری بر نحوه و زمان ورود دیگران به منزل خودتان خواهید داشت. حالا می‌توانید دسترسی به دستگاه‌هایی مثل در باز کن گاراژ، سیستم‌های آلارم و قفل درها را برای بازه زمانی خاص فراهم کنید.

ویژگی های جدید آی او اس 18

یکی دیگر از قابلیت‌های iOS 18 امکان باز کردن قفل‌های هوشمند هوم کیت بدون دست است. این سیستم از مجاورت و نزدیک شدن کاربر برای قفل کردن و باز کردن درها استفاده می‌کند. اما برای استفاده از این قابلیت، باید از قفل‌های هوشمند مجهز به UWB استفاده کنید که در حال حاضر در دسترس نیستند.

در iOS 18 می‌توانید یک Home Hub دلخواه هم تنظیم کنید. قبلاً اپلیکیشن Home سعی داشت مناسب‌ترین هوم پاد یا اپل تی وی منزل کاربر را برای Home Hub انتخاب کند. در آپدیت جدید، کاربران می‌توانند به صورت مستقیم کنترل کنند که چه دستگاهی به عنوان Home Hub استفاده شود.

بیشتر بخوانید: ویژگی های WatchOS 11

سایر ویژگی های جدید آی او اس 18

اپل مپز:

  • نقشه‌های توپوگرافی
  • مرور انواع مسیرهای پیاده روی در پارک‌های ملی (فقط برای آمریکا)
  • ایجاد و ذخیره مسیرهای پیاده روی معمولی و طولانی مدت
  • مسیریابی دقیق برای پیاده روی

اپلیکیشن Journal:

  • ثبت وضعیت روحی و حس و حال کلی خودتان در اپلیکیشن Journal
  • قابلیت جدید insights برای پیگیری آمار و اهداف خودتان از ثبت خاطرات
  • ویجت‌های جدید برای صفحه هوم یا قفل گوشی
  • پشتیبانی از جستجو و مرتب سازی

تماس تلفنی:

  • ضبط تماس‌های تلفنی که در این حالت برای هر دو طرف یک اعلان فرستاده می‌شود. متن پیام‌های ضبط شده به صورت خودکار در اپلیکیشن Notes ذخیره می‌شود.
  • جستجوی تاریخچه تماس
  • انتخاب خودکار حالت میکروفون

تقویم:

  • یک نمای ماهیانه جدید که با استفاده از آن، می‌توانید یک مرور کلی از ماه پیش رو داشته باشید.
  • امکان ایجاد، مشاهده، ویرایش و تکمیل یادآورهای اپلیکیشن Reminders مستقیماً از طریق تقویم.

پادکست‌ها:

  • بررسی فصل‌ها
  • به اشتراک گذاری آسان لینک بخش‌های مختلف
  • کنترل بهتر پخش مجدد
  • توصیه‌های هوشمند حین تایپ برای جستجو

کدام گوشی ها iOS 18 را دریافت می‌کنند ؟

گوشی های واجد شرایط دریافت iOS 18 شامل همان مدل‌هایی هستند که iOS 17 را دریافت کرده بودند. پس اگر گوشی شما iOS 17 را دریافت کرده، می‌توانید نسخه جدید را هم دریافت کنید.

  • آیفون XR
  • آیفون XS و XS مکس
  • آیفون 11
  • آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس
  • آیفون 12 و 12 مینی
  • آیفون 12 پرو 12 پرو مکس
  • آیفون 13 و 13 مینی
  • آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس
  • آیفون 14 و 14 پلاس
  • آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس
  • آیفون 15 و 15 پلاس
  • آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس
  • آیفون 16 و 16 پلاس
  • آیفون 16 پرو و 16 پرو مکس
  • آیفون SE (نسل دوم)
  • آیفون SE (نسل سوم)

نحوه آپدیت آی او اس 18

پس از آشنایی با ویژگی‌های iOS 18 و اینکه کدام آیفون ها iOS 18 را دریافت می‌کنند ، در این بخش به بررسی نحوه نصب این نسخه می‌پردازیم. برای نصب iOS 18 وارد اپلیکیشن Settings شده، گزینه General و سپس Software Update را انتخاب کنید. اگر هنوز آپدیتی برای دانلود وجود ندارد، چند ساعت بعد دوباره امتحان کنید. پس از نصب، گوشی ریبوت شده و شما را برای ادامه کار راهنمایی می‌کند.

جمع‌بندی

در پایان بررسی ویژگی های جدید آی او اس 18 می‌توان گفت که مهم‌ترین تمرکز اپل در این نسخه از iOS، ارتقای قابلیت شخصی‌سازی بوده که فراتر از صفحه Home است. حالا می‌توانید مرکز کنترل را طبق سلیقه خودتان تنظیم کنید. این قابلیت‌های شخصی‌سازی در سایر اپلیکیشن‌ها از جمله فوتوز هم وجود دارند. تغییرات بخش ارسال پیام، اپلیکیشن فوتوز، اپلیکیشن پسورد و غیره هم جزء مهم‌ترین ویژگی‌های این نسخه هستند.

در عین حال، یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این نسخه یعنی Apple Intelligence هنوز در دسترس کاربران قرار ندارد. همچنین ممکن است مدتی زمان ببرد که به طراحی جدید اپلیکیشن فوتوز عادت کنید، اما اصلاحات اخیر اپل برای ارتقای این نسخه نشان داده که این شرکت دائماً در تلاش برای بهبود محصولات خودش و جلب رضایت کارمندان است.

سوالات پرتکرار

 کدام گوشی ها iOS 18 را دریافت می‌کنند ؟

همه گوشی‌هایی که iOS 17 را دارند، واجد شرایط دریافت iOS 18 خواهند بود؛ از جمله آیفون XR، آیفون XS و XS مکس، آیفون 11 به بعد به همراه آیفون SE نسل دوم و سوم.

نحوه آپدیت آی او اس 18 به چه صورت است؟

برای نصب iOS 18 وارد اپلیکیشن Settings شده، گزینه General و سپس Software Update را انتخاب کرده و آپدیت جدید را دریافت کنید.

آیا Apple Intelligence در iOS 18 وجود دارد؟

هنوز Apple Intelligence در این سیستم‌عامل ارایه نشده و انتظار می‌رود که ظرف چند ماه آینده با انتشار یک آپدیت جدید در دسترس کاربران قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ویژگی های جدید آی او اس 18 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو و سایر کاربران به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

source

توسط blogcheck.ir