محمدحسین کنعانی زادگان بازیکن شماره ۶ پرسپولیس نفر بعدی است که در ادامه سلسله مطالب «بیوگرافی بازیکنان حاضر در لیگ برتر» مطابق حروف الفبا و شماره پیراهن، به او می‌رسیم.

به گزارش خبرورزشی، محمدحسین کنعانی‌زادگان متولد ۳ فروردین ۱۳۷۳ (۲۳ مارس ۱۹۹۴) در بندر ماهشهر است. اصالتا اهل بندر امام خمینی بخش مسکونی مشهور به سربندر است.

او عضو بسیج بود و هر روز با بچه های مسجد فوتبال بازی می‌کرد و صبح های جمعه بعد از دعای ندبه تا شب مشغول بازی بود. استارت فوتبالش نیز با تیم مقاومت بسیج بندر امام خمینی بود.

محمدحسین بصورت جدی فوتبال را از ۱۱ سالگی شروع کرد و خیلی زود در سال ۱۳۸۶ به تیم ملی نوجوانان دعوت شد. او سپس سال ۱۳۸۸ به تیم جوانان «استقلال ماهشهر» پیوست و به مدت دو سال آنجا بازی کرد.

پس از موفقیت در تیم ملی نوجوانان، برای ادامه تحصیل و زندگی به تهران آمد و تا اخذ دیپلم رشته برق صنعتی و مکانیک خودرو، زمستان سال ۱۳۹۰ به پرسپولیس پیوست و تا امروز همواره از بازیکنان جنجالی فوتبال ما بوده است.

کنعانی بعد از دعوت به تیم ملی جوانان در ۱۶ سالگی چهره اش برای اهالی فوتبال شناخته شد و در سال ۱۳۹۰ وقتی ۱۷ ساله بود، با قرار داد دو ساله به پرسپولیس دعوت شد. او در بزرگسالان پرسپولیس کنار علی کریمی و وحید هاشمیان تمرین می‌کرد، در آخرین بازی لیگ یازدهم (۹۰-۹۱) برابر فولاد در دقایق پایانی به میدان هم رفت.

اما در شروع لیگ دوازدهم رباط پاره کرد و ماه ها خانه نشین شد. سپس به صورت قرضی نیم فصل به تیم دسته اولی بیرامار پرتغال رفت اما خیلی زود و بدون حتی ۱ بازی جدا شد و به تهران برگشت. تا اینکه در تابستان ۱۳۹۳ وقتی ۲۰ ساله بود جهت گذراندن خدمت سربازی خود به تیم ملوان پیوست و در دو فصل لیگ ۱۴ و ۱۵ آن قدر خوش درخشید که به تیم ملی دعوت شد. او اولین گل لیگ برتری خود را به استقلال زد و بازی ۱-۱ مساوی شد!

۲۵ خرداد ۱۳۹۵ پس از پایان خدمت سربازی انتظار می‌رفت این بازیکن به پرسپولیس بازگردد اما او با مسئولان باشگاه پرسپولیس به توافق نرسید و به تیم رقیب یعنی «استقلال» با سرمربیگری علیرضا منصوریان پیوست. آن زمان گفته شد کنعانی شرط کرده در بازگشت باید صاحب بازوبند کاپیتانی شود چرا که از تمام بازیکنان وقت پرسپولیس باسابقه تر بود!

حضور او در استقلال تهران کوتاه و ناموفق بود. کنعانی روز اول تمرین مصاحبه ای جنجالی کرد و گفت: «از اول استقلالی بوده و به اجبار به پرسپولیس رفته و حالا از رسیدن به تیم محبوبش خوشحال است.» او در دو بازی اول لیگ شانزدهم دو پنالتی داد و بدترین بازیکن میدان بود و رباط هم پاره کرد تا کل فصل دوباره مصدوم باشد.

تابستان ۱۳۹۶ استقلال کنعانی را نخواست و او با تنها ۲ بازی برای این تیم راهی سایپا شد تا لیگ هفدهم با پیراهن نارنجی احیا شود. تابستان ۱۳۹۷ او برای لیگ هجدهم راهی تبریز شد تا پیراهن ماشین‌سازی را به تن کند. دوباره درخشید و گل زد و در تیم ملی هم فیکس شد تا اینکه تابستان ۱۳۹۸ به پرسپولیس برگردد.

وی که به عنوان مدافع برای تمام رده های پایه در تیم ملی نوجوانان، جوانان و امید بازی کرده و گل هم زده، نخستین بار در یک بازی دوستانه در برابر ازبکستان در سال ۱۳۹۴ با اعتماد کی روش پیراهن تیم ملی بزرگسالان را به تن کرد و تا امروز بی وقفه عضو تیم ملی بوده است. البته به استثنای حواشی کوتاه مدت!

کنعانی تا امروز در دو جام جهانی و دو جام ملتها بازی کرده و در ۵۶ بازی رسمی ۶ گل زده است. او دو بار در لباس ملی برابر قطر و ترکمنستان دبل کرد! او ۹ بار در لباس ملی کارت زرد گرفته و یک بار هم در فینال جام کافا از زمین اخراج شد که از زمین بیرون نرفت و آبروریزی باعث شد با تنبیه موقت در اردوی شهریور سال ۱۴۰۲ توسط قلعه نویی دعوت نشود!

کنعانی‌زادگان با قرارداد دو ساله به پرسپولیس بازگشت. در اولین تمرین برای لیگ نوزدهم او ادعای بسیار عجیبی کرد که بعد رفتن به استقلال او را مجبور کرده اند که بگوید استقلالی است! او بعدها نشان داد شایعه شرط کاپیتانی حقیقت نداشته و دیدیم مصاحبه ها و رفتارهای عجیبش ریشه در سادگی او دارد.

کنعانی در طول دو فصل پیشرفت بسیار بالایی کرد و به بهترین مدافع ایران تبدیل شد. او با نمایش‌های خوب در تیم ملی و لیگ قهرمانان آسیا  چند پیشنهاد از لیگ های حاشیه خلیج فارس گرفت و پس از قهرمانی لیگ بیستم از هواداران پرسپولیس خداحافظی و در ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ به مدت دو سال با الاهلی قطر قرارداد امضا کرد.

پس از یک فصل، با اصرار اسکوچیچ که از زوج کنعانی و شجاع خلیل زاده در ترکیب تیم ملی استفاده می کرد، شجاع هم از الریان با الاهلی آمد تا این زوج در قطر نیز هر هفته کنار هم بازی کنند. اگرچه در آستانه جام جهانی کی روش برگشت و در خود جام هر دو را نیمکت نشین کرد!

کنعانی در الاهلی به ستاره تیم تبدیل و پنالتی زن اول هم شد. آن قدر خوش درخشید که مسولان تیم قطری برای رضایت او شجاع را خریدند. او پس از جدایی کی روش تنها ملی پوشی بود که علنا نارضایتی خود را از مربی پرتغالی نشان داد و البته با دستور قلعه نویی در بازی ایران و قطر در جام پادشاهی اردن رفت و از او پوزش خواست اما در همان بازی نیمه دوم به میدان آمد و دو گل به تیم کی روش زد تا بعد همان بازی او را اخراج کنند!

محمدحسین او در تاریخ ۱۷ تیر ۱۴۰۲ با عقد قراردادی رسمی بار دیگر به پرسپولیس پیوست. او و شجاع هر دو قصد بازگشت به خانه را داشتند اما یحیی گل محمدی که با زوج پورعلی گنجی و گبلسیانی قهرمان شده بود، فقط با بازگشت کنعانی موافقت کرد و شجاع بناچار راهی تراکتور شد. در حالی که هر دو بعد جام جهانی دوباره فیکس تیم ملی شده بودند.

کنعانی با پرسپولیس قهرمان لیگ ۱۹،۲۰ و ۲۳ شد. در نایب قهرمانی لیگ سیزدهم با پرسپولیس و نایب قهرمانی لیگ شانزدهم با استقلال نیز نام او در لیست تیم بود. قهرمان سوپرجام و نایب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ در قطر هم جام گرفت.

کنعانی زادگان مجرد است و هنوز ازدواج نکرده و یکی از مشهورترین حاشیه های یک ملی پوش با لو رفتن یک فایل صوتی از او ایجاد شد که به داستان اتوبوس تیم ملی معروف شد. کنعانی بابت این اتفاق که در ایام کرونا هم بود، با دو جلسه محرومیت از بازی برای تیم ملی روبرو شد.

اما مسلما مهمترین حاشیه این ملی پوش مصاحبه او با شبکه ورزش بود که اعلام کرد :” یک مرسدس بنز گذر موقت دارم، بعد از جام جهانی مجوز واردات یک دستگاه خودرو به ما دادند و من هم یک رنج روور وارد کردم که قیمت آن بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است.”

این مصاحبه کنعانی زادگان با واکنش تند سایر ورزشکاران رشته های دیگر از جمله کشتی گیران همراه شد. کم کم پای همه وسط آمد و اعلام شد جلو این پاداش ها گرفته شد و از اینجا ملی پوشان فوتبال هم که تا دیروز حامی کنعانی بودند، بخاطر این گاف او و ضرری که به همه زده با او به اختلاف خوردند و گفته شد بیرانوند سرتمرین پرسپولیس از خجالت کنعانی درآمده و او تا چند هفته تمرکز لازم برای بازی را نداشت و در لیگ هم نیمکت نشین شد اما قلعه نویی او را به جام ملتها برد.

کنعانی که یک بار در مورد دلیل ازدواج نکردنش گفته بود: «خب هر آدمی‌ دوست دارد که تشکیل خانواده بدهد و من هم جدا از بقیه نیستم با این حال باید قبول کنیم ازدواج مسئولیت بسیار سنگینی است و اصلا کار راحتی نخواهد بود. من تمام فکر و وقتم برای فوتبال است و واقعا فرصت فکر کردن روی موضوعات دیگر را ندارم» اکثر وقتش را در خانه ای می گذراند که بی شباهت به قصر نیست و یک زمین چمن اختصاصی در حیاط پشتی دارد!

او فقط برای خوردن غذا و یا خرید بیرون می‌رود و وقتی هم که خانه هستم بیشتر در فضای مجازی می‌چرخد یا فوتبال و فیلم می‌ بیند. او به تفریحات لاکچری نیز معروف است و خودش می گوید: «حواسم به پولی که خرج می‌ کنم هست با این حال خوب خرج می‌کنم و سعی می‌ کنم علاوه بر کمک کردن به اطرافیانم، برای خودم هم خوب خرج کنم»

درآمد کنعانی از فوتبال است و اهل بیزنس دیگری نیست اما اگر فرصتی برای سرمایه گذاری در ملک بدست بیاورد از دست نمی دهد. او با ماشین های گران قیمت در قطر و تهران تردد می کند که به اندازه رقص عربی بعد از گل هایش مشهور هستند!

این فوتبالیست مشهور و سوپر میلیاردر امروز زمانی که برای امضای قرارداد با پرسپولیس وارد ساختمان باشگاه می شد برای دلخوشی یک کودک به او موبایلی هدیه داد. او همیشه اهل کمک به دیگران بوده و می گوید: «من خودم وقتی از شهرستان به تهران آمده بودم پولی هم نداشتم، به همین خاطر مجبور بودم به صورت پاره وقت و زمان‌هایی که تمرین نداشتم کار کنم، یک بستنی فروشی در نزدیکی محل سکونتم وجود داشت که من آنجا کار می‌کردم و بستنی می‌ فروختم»

او تا امروز در ۷ دربی با لباس سرخ حضور داشته و با وجود پیوستن به استقلال اما در دربی لباس آبی به تن نداشته است. کنعانی از اولین دربی با برد آشنا شد و تا امروز هرگز تعویض نشده اما آخرین دربی تا امروز، یعنی برگشت لیگ ۲۳ را به دلیل محرومیت از دست داد. او دو اخطار هم در دربی ها دارد.

source

توسط blogcheck.ir