به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،
محمد احمدزاده در همایش فصلی مدیران عامل هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس با ارائه گزارشی از عملکرد “بوعلی”، اعلام کرد: هدف پتروشیمی بوعلی سینا افزایش سودآوری تعیین شده و از سال ۹۸ سود این شرکت از ۲۰۰ میلیارد تومان به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسید و هم‌زمان ارزش سهم روند صعودی طی کرده است.


وی افزود: تنها ۴۰ درصد خوراک پتروشیمی بوعلی سینا از شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب از طریق خط لوله تأمین و مابقی از طریق کشتی به انتقال داده می‌شود. ظرفیت نصب شده تولید ۱.۷ میلیون تن است اما طی سالیان گذشته همواره بیش از ۱۰۰ درصد ظرفیت اسمی تولید و تلاش شده سال جاری بار دیگر به ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی برسد.


احمدزاده ادامه داد: هرچه تولید می‌شود به فروش می‌رسد. بخشی از فروش به‌صورت زمینی به مقصد کشورهای همسایه است و با افزایش تولید به بیش از ظرفیت اسمی و فروش مناسب، سال گذشته درآمد ۵۳ هزار میلیاردی محقق شد. درآمد بوعلی در ۵ ماه سال جاری به ۲۷ هزار میلیارد تومان رسید. کل ارزش سرمایه پتروشیمی بوعلی سینا حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون دلار است که تنها در سال گذشته حدود ۳۰۰ میلیون دلار سود محقق کرده و در این سال‌ها بیش از یک “بوعلی” سود ساخته‌ شده است.

انتهای پیام

 

source

توسط blogcheck.ir