سئات آتکا پلاک ملی
سئات آتکا پلاک ملی

سئات آتکا، اولین خودروی اسپانیایی مونتاژ شده در ایران، پلاک ملی دریافت کرد تا شاهد تردد این کراس اوور اروپایی از رده خارج در خیابان ها باشیم.

بالاخره پس از مدت ها سئات آتکا، اولین خودروی اسپانیایی بازار ایران، پلاک شد و شاهد تردد آن در خیابان ها هستیم.

پیش تر مشخص شده بود که برند سئات دیگر در اسپانیا تولید نمی شود و به نوعی توقف تولید محصولات سئات در دنیا رقم خورده است.

با این وجود و همچنین با اشراف به موضوع توقف تولید محصولات سئات در اسپانیا اما شرکت راین به سراغ مونتاژ برندی رفته که تولیدش دیگر در دنیا ادامه دار نخواهد بود. به دنبال این قضیه شرکت خودروسازان راین موفق شد تا حدود ۶۰ عدد سئات آتکا را در کارخانه خود مونتاژ کند و پس از حل مشکلات با راهور، مجوز شماره گذاری آن را اخذ کند.

حتما ببینید : ویدیو معرفی سئات آتکا

لازم به ذکر است که تا به حال هیچ شرایط فروشی برای سئات آتکا اعلام نشده و این موضوع می تواند سوالاتی را درباره روند فروش این کراس اوور جذاب اما از رده خارج اسپانیایی به وجود بیاورد.
البته طبق شنیده ها خودروسازان راین پس از موفقیت در کسب مجوز شماره گذاری این خودرو، تصمیم گرفت تا ۶۰ عددی که در ایران مونتاژ شده است را شخصاً در بازار آزاد و با قیمت فضایی ۱۰ میلیارد تومان به فروش برساند.

نام خودرو قیمت فروش
سئات آتکا ۱۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ (حدودی)

خریداران این خودرو باید توجه داشته باشند که ارائه خدمات پس از فروش و روند تولید آتکا در ایران متوقف شده و نه تنها در ایران بلکه در دنیا شاهد فروش برند سئات نخواهیم بود.

به همین دلیل علاوه بر این که بازار خرید و فروش خوبی در انتظار آتکا نیست، خدمات پس از فروشی هم ندارد تا در صورت بروز مشکل بتوانید آن را حل کنید. مسئله دیگری که خریداران سئات آتکا را تهدید می کند تامین قطعات آن است که با توجه به متوقف شدن مونتاژ این کراس اوور توسط خودروسازان راین، احتمالاً شاهد عرضه و فروش قطعات یدکی مربوط به آتکا نیز نباشیم.

بیشتر بخوانید
نگرانی درباره ادامه تولید سئات آتکا در ایران
سئات به پایان راه نزدیک شد

مشخصات فنی سئات آتکا

مشخصات فنی سئات آتکا
سئات آتکا پلاک ملی

سئات آتکا با تیپ Xperience برای بازار ایران برگزیده شده است. این تیپ یکی از کامل ترین گونه های آتکا، هم در زمینه مشخصات فنی و هم امکانات ایمنی و رفاهی به شمار می آید و بالاتر از آن کوپرا قرار می گیرد. آتکا بر مبنای پلت فرم MQB A1 گروه فولکس شکل گرفته است و از نظر ابعاد بدنه بین دو خودروی آرونا و تاراکو می ایستد. این خودرو با پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژر TSI گروه فولکس واگن به بازار ایران آمده است.

آتکا با پیشرانه مذکور قادر به تولید بیشینه قدرت ۱۸۷ اسب بخار معادل با ۱۹۰ PS و بیشینه گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر است. جعبه دنده این کراس اوور اروپایی و دو دیفرانسیل از نوع ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه تَر گروه فولکس واگن (DSG) است و توان را به چرخ های جلو و عقب می رساند.

بیشتر بخوانید : مقایسه گیربکس دوکلاچه خشک و گیربکس دوکلاچه تر

امکانات ایمنی و رفاهی آتکا

سئات آتکا پلاک ملی

از امکانات ایمنی و رفاهی سئات آتکا در تیپ اکسپرینس می توان به مواردی همچون هفت کیسه هوا، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم کنترل لغزش، اتوهلد و ترمز پارک برقی، سیستم کنترل حرکت خودرو در سرازیری، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت تشخیص فاصله از خودروی جلویی، رادار هشدار خروج از خط، تابلوخوان، رادار نقطه کور، سیستم تشخیص خواب آلودگی راننده، سیستم کمکی پارک، هشدار برخورد از جلو با قابلیت ترمزگیری خودکار و تشخیص عابر پیاده، سیستم کمکی رانندگی در ترافیک، هشدار ترافیک در عقب، سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین دنده عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم پایش فشار باد تایرها، نور بالای هوشمند، سیستم صوتی بیتس و… اشاره کرد. البته طبق شنیده ها، احتمالاً در نسخه های مونتاژی دوربین ۳۶۰ درجه، هوک سپر عقب و درِ صندوق برقی را نخواهیم داشت.

نوشته سئات آتکا، اولین خودروی اسپانیایی بازار ایران پلاک شد اولین بار در اسب بخار. پدیدار شد.

source

توسط blogcheck.ir