به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،
یک ماه بعد از مصوبه هیات واگذاری، زمان و جزییات عرضه 6.22 درصد از سهام هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس بعد از احراز صلاحیت متقاضیان از سوی سازمان خصوصی مشخص شد.


براساس این گزارش، مقرر شد بلوک قابل عرضه “فارس” شامل بیش از 46.6 میلیارد سهم شنبه 10 شهریور به صورت نقد یا 13 درصد نقد و بقیه طی اقساط 4 ساله به فاصله هر قسط 6ماه از سوی کارگزاری بانک ملی روانه میز فروش بازار دوم معاملات بورس شود.


قیمت هر سهم نیز معادل قیمت پایانی روز قبل از عرضه به اضافه 132 درصد به شرط آنکه از 16 هزار و 78 ریال کمتر نباشد، تعیین شده که حداقل ارزش این بلوک بالغ بر 75 هزار میلیارد تومان خواهد بود. قرار است واگذار شود.


خریداران در صورت خرید شرایطی باید ۲۵ درصد ثمن معامله را طی مهلت ۲۰ روز کاری بصورت نقدی و ۷۵ درصد الباقی را طی سه سال با فواصل زمانی ۶ ماهه و نرخ سود ۱۸ درصد پرداخت کند.


کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند که 10 درصد ارزش سهام مورد معامله را بر اساس قیمت پایه را نقدا ً یا به صورت ضمانتنامه بانکی بدون قید و شرط از مشتری دریافت کرده و حسب مورد به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز یا ارائه دهند و تاییدیه این شرکت را مبنی بر اخذ تضامین مربوطه به بورس تهران تحویل دهند.


همچنین متقاضیان خرید باید علاوه بر رعایت این بند معادل یک درصد ارزش پایه سهام قابل واگذاری را نیز به عنوان سپرده به صورت نقدیا ضمانت بانکی معتبر حسب مورد به حساب سازمان خصوصی سازی واریز و رسید آن و یا اصل ضمانت نامه را حداکثر تا6 روز کاری قبل از عرضه به سازمان خصوصی سازی تحویل دهند.

انتهای پیام

 

source

توسط blogcheck.ir