فراخواندن سانتافه 2024 به دلیل ایراد در سیستم ایربگ

فراخواندن سانتافه 2024
فراخواندن سانتافه ۲۰۲۴

هیوندای، سانتافه ۲۰۲۴ را به دلیل مشکل سیم‌کشی که می‌تواند کیسه‌های هوا را به‌طور تصادفی باز کند، فراخوانده است.


تیگو 7 پلاگین هیبرید


تیگو 7 پلاگین هیبرید

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، کمپانی هیوندای، مدل سانتافه ۲۰۲۴ را به دلیل مشکل سیم‌کشی که می‌تواند کیسه‌های هوا را به‌طور تصادفی باز کند، فراخوانده است. علاوه بر این، همین مشکل ممکن است باعث شود کیسه‌های هوا به طور کامل کار نکنند، به این معنی که احتمالاً در صورت تصادف باز نخواهند شد.

در مجموع، ۴۹,۷۱۹ خودرو از جمله ۴۰,۱۴۴ خودروی شاسی‌بلند احتراقی استاندارد و ۹,۵۷۵ خودروی هیبریدی تحت تأثیر این فراخوان قرار گرفته‌اند.

مشکل از یک دسته سیم است که ممکن است آسیب‌پذیر باشند. دسته سیم اصلی که در امتداد کف خودرو قرار دارد احتمالاً در سمت سرنشین صندلی ردیف دوم فرسوده می‌شود و به مرور زمان به سیم‌کشی آسیب می‌رساند و به طور بالقوه کیسه هوا بدون اطلاع قبلی فعال می‌شود. کافی است بگوییم، فعال شدن ناگهانی کیسه هوا بدون دلیل، خطر ایمنی قابل توجهی را به همراه دارد. در سوی دیگر، دسته سیم آسیب‌دیده می‌تواند کیسه هوا را کاملاً غیرفعال کند که این هم خوب نیست.

اسناد اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ایالات متحده آمریکا حداقل به یک مورد اشاره می‌کنند که کیسه هوای کناری صندلی عقب به طور غیرمنتظره باز شده است. تحقیقات بیش‌تر نشان داد که هشت مورد بی‌نظمی کیسه هوا رخ داده است، اگرچه مشخص نیست که آیا همه این موارد مربوط به باز شدن غیرمنتظره بوده است یا خیر. خرابی دسته سیم می تواند چراغ هشدار کیسه هوا را روی داشبورد روشن کند که نشان دهنده وجود مشکل است. هیوندای از صدمات احتمالی یا تصادف های ناشی از این موضوع اطلاعی ندارد.

همان طور که انتظار دارید، رفع این مشکل ساده است. تکنسین‌های نمایندگی فروش هیوندای دسته سیم را بررسی و آن را ایمن می‌کنند تا مطمئن شوند با صندلی تماس ندارد. اگر آسیبی به دسته سیم یافت شود، با دسته‌سیمی که کمی کوتاه‌تر و از صندلی دورتر است، جایگزین می‌شود.

اطلاع رسانی به فروشندگان برای فراخوان در حال انجام است و اعلان مربوط به مالکان از ۲۳ سپتامبر آغاز خواهد شد.

سانتافه در سال ۲۰۲۴ با مدل کاملاً جدید عرضه شده است. طراحی دقیق مدل ۲۰۲۴ با نسل های قبلی فاصله زیادی دارد، در حالی که زیر کاپوت آن دو گزینه پیشرانه وجود دارد. سانتافه استاندارد دارای یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ است که ۲۷۷ اسب بخار قدرت و ۴۲۱ نیوتون متر گشتاور دارد. سانتافه هیبریدی نیز از یک موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ و یک موتور برقی تک استفاده می‌کند که در مجموع، ۲۳۱ اسب بخار قدرت و ۳۶۷ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند.

۵ امتیاز از ۲ رای

source

توسط blogcheck.ir