اتحاد خودروسازان ژاپنی برای رقابت با خارجیها

میتسوبیشی از پیش با هوندا و نیسان در ارتباط بود و اکنون این خودروساز به یک شراکت گسترده پیوسته است که در ابتدا بین هوندا و نیسان در ماه مارس شکل گرفته بود.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، این سه خودروساز در یک بیانیه مشترک اعلام کردند که یادداشت تفاهمی برای بررسی مشترک پتانسیل همکاری، به ویژه در زمینههای برقیسازی خودرو و توسعه نرم افزار، امضا کردهاند. آن ها همچنین تأکید کرده اند که پیوستن میتسوبیشی به این شراکت به ایجاد همافزایی و فرصتهای تجاری بیش تر در مقایسه با شراکتی که صرفاً از هوندا و نیسان تشکیل میشد کمک میکند.
براساس اخبار منتشرشده، با همکاری میتسوبیشی با هوندا و نیسان، ژاپن اکنون دارای دو گروه خودروسازی برتر خواهد شد؛ یکی تویوتا و برندهای مرتبط با آن و دیگری اتحاد بین هوندا و نیسان و میتسوبیشی. در مجموع، این دو گروه در سال گذشته بیش از ۱۹ میلیون دستگاه خودرو فروختند.
نیسان در حال حاضر ۳۴ درصد از سهام میتسوبیشی را در اختیار دارد و این دو خودروساز پلتفرم خودرو و فناوری را از طریق اتحاد موجود خود که شامل رنو نیز می شود به اشتراک می گذارند. میتسوبیشی همچنین در گذشته با هوندا همکاری کرده است که بیشتر در زمینه لیزینگ باتری برای خودروهای برقی از طریق یک سرمایهگذاری مشترک به نام آلتنا بوده است.
خودروسازان ژاپنی در تلاش برای کاهش هزینهها و همچنین رسیدن به رقابت خودروهای برقی پس از سالها ترویج پیلهای سوختی هیدروژنی به عنوان جایگزین، در حال یکپارچه شدنند. تویوتا، مزدا و سوبارو نیز در ماه مه برنامههای خود را برای همکاری در زمینه موتورهای احتراق داخلی اعلام کرده بودند. این اقدامات با هدف جلوگیری از عقب ماندن از رقبای بینالمللی و به ویژه چین که سال گذشته با پشت سر گذاشتن ژاپن به بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان تبدیل شد، انجام میشود.
این در حالی است که هوندا و نیسان به صورت جداگانه اعلام کردند که قصد دارند به طور مشترک پلتفرمهای نسل بعدی خودروهای متمرکز بر نرمافزار (SVD) را بررسی کنند. SVD خودرویی است که در آن میتوان ویژگیهای نرمافزاری و سختافزاری را در طول زمان از طریق نرمافزار، معمولاً از طریق بهروزرسانیهای اینترنتی (OTA)، افزایش داد.
اتحاد خودروسازان ژاپنی می تواند صنعت خودروسازی این کشور را در راستای توسعه بازار و همچنین پیشرفت تکنولوژیک بهبود بخشد و در نتیجه انتظار میرود که با تحقق برنامههای یادشده، در آینده نزدیک سهم بازار خودروهای ژاپنی در بازارهای مختلف با افزایش همراه شود.
خودروسازان ژاپنی میتسوبیشی نیسان هوندا
source