6 خودرو با قیمت زیر 300 میلیون تومان

پژو پارس
پژو پارس

خودروهای کارکرده همیشه جزو انتخاب های اصلی برای بسیاری از افراد هستند. در این محتوا به سراغ معرفی خودروهایی کارکرده و البته داخلی تا محدوده ۳۰۰ میلیون تومان رفته و قصد داریم به معرفی کارکرده های این رنج قیمتی بپردازیم.


فونیکس آریزو 8


فونیکس آریزو 8

بازار خودرو کشور در این سال های اخیر بیش از هر زمان دیگری متلاطم بوده و قیمت خودروها به طرز وحشتناکی بالا رفته‌ تا جایی که بسیاری از مردم قدرت خریدشان متاسفانه به خودروی صفر کیلومتری نمی رسد. از این جهت بسیاری به دنبال خرید خودروهای کارکرده با قیمت هایی پایین هستند تا بتوانند نیازهای روزمره خود را با خرید یک خودروی بسیار معمولی آن هم به صورت دست دو و کارکرده پاسخ دهند. حالا ما به سراغ خودروهایی رفتیم که در محدوده ۳۰۰ میلیون تومان و یا کمتر قیمت داشته و می توانند به عنوان یک خودروی کار راه انداز و یا حتی خوب نقش خود را ایفا کنند. 

پراید 

پراید، خودروی محبوبی که توسط سایپا حدود سه دهه با نسخه ها و تیپ های مختلف تولید شد، از نمونه سدان و هاچ بک گرفته تا استیشن و این اواخر هم وانت! در محدوده ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان همچنان می توان پرایدهایی با مدل نسبتا بالا و شرایط فنی خوب و ظاهری بی عیب را داشت. درست است که پراید از نظر ایمنی خودرویی بسیار نامطمئن و ناامن است اما بزرگترین شاخصه آن استهلاک بسیار پایین، مصرف فوق العاده کم و فراوانی و ارزانی قطعات یدکی است. 

پراید از نظر ظاهری قطعا حرفی برای زدن نداشته و از چند فرسخی مشخص است که یک خودروی بسیار ساده و اقتصادی منتظر ما ایستاده! داخل کابین هم که همچنان تمامی ادوات از پلاستیک ساخته شده و در ساده ترین حالت ممکن قرار دارند. فضای کابین در نسخه های هاچ بک و سدان در حالتی معمولی قرار داشته و در مجموع برای ۴ سرنشین بزرگسال فضای نسبتا مناسبی وجود دارد با اینکه دیده شده گاها پراید بالای ۵ نفر را هم درون خود جای داده است!

در بخش فنی هم که یک قلب تپنده بسیار کم آزار و البته کم جان زیر کاپوت پراید به کار رفته که هم نمونه های کاربراتوری آن موجود است و هم انژکتوری! این پیشرانه به مصرف بسیار کم و استهلاک پایین معروف بوده و خیلی سخت ممکن است مالک را به دردسر اندازد. در بخش تعمیرات و فراوانی قطعات یدکی هم که مثل نقل و نبات برای پراید قطعه و تعمیرکار یافت شده و همین مورد سبب می شود تا پراید برای بودن در مقام تاکسی خصوصا تاکسی اینترنتی تبدیل به گزینه‌ای مناسب شود.  

سمند

سمند، خودرویی ملی که از اوایل دهه ۸۰ تا پس از دهه ۹۰ روی خط تولید ایران خودرو قرار داشت و تیپ های مختلفی از آن تولید شد. این سدان ملی را می توان با قیمتی کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان خریداری کرد منتها با مدل های عموما زیر ۹۲. این نسخه ها را می توان به صورت تمیز در بازار پیدا کرد که ارزش خرید قابل قبولی داشته باشند. همچنین در این بازه قیمتی سورن هم حضور دارد که فیس لیفتی از سمند محسوب می شود. 

سمند از نظر ظاهری دیگر خودرویی قدیمی شده و حرف چندانی برای زدن ندارد اما حداقل از نظر فضای داخلی و جادار بودن انتخابی مناسب برای خانواده هاست. بر خلاف پراید، سمند ایران خودرو بدنه قوی تری هم داشته و فضای کابین خصوصا در ردیف عقب آن بسیار خوب است. همچنین فضای صندوق این سدان ملی هم بزرگ و فراخ است و به راحتی می توان وسایل یک خانواده را درون آن گذاشت البته در نسخه های تک سوز! 

اولین خودروی ملی از نظر فنی اما وضعیت چندان مطلوبی ندارد. بیشتر نسخه هایی که در این بازه قیمتی از سمن حضور دارند به پیشرانه XU7 مجهز شده که مشکلات شایع خود را دارند از جمله واشر زدن. همچنین مصرف سوخت آن ها هم اصلا مناسب نیست و همچنین استهلاک نسبتا بالایی دارند. از این جهت چندان نمی توان به سمند نمره قابل قبولی داد. 

پژو ۲۰۶

پژو 206
پژو ۲۰۶

تا ۳۰۰ میلیون تومان می توان نسخه هایی از پژو ۲۰۶ هم پیدا کرد. خودرویی هاچ بک که در تاریخ خودروسازی ایران جزو پرطرفدارترین ها و محبوب ترین هاست. بیشتر ۲۰۶ های این بازه قیمتی از تیپ ۲ بوده و گاهی تیپ های دیگر از جمله تیپ ۵ نیز در آنها دیده می شود. مدل های این خودروها هم در صورت بی عیب و نقص بودن به اواسط دهه ۸۰ شمسی بازگشته که بسیاری اعتقاد دارند حداقل قطعاتی از آنها فرانسوی است. 

پژو ۲۰۶ از نظر ابعادی برای رانندگی در شهر بسیار جذاب و مناسب است اما برای مسافرت واقعا نمی توان رویش حساب باز کرد، خصوصا تیپ ۲ که موتوری بسیار کم جان و بی انرژی دارد. استهلاک این خودرو به نسبت بالاست اما مصرف سوخت آن پایین است. همچنین قطعات یدکی و مکانیک هایش هم به وفور یافت می شوند. از نظر ظاهری هم که همچنان با گذشت ده ها سال از طراحی آن همچنان خودرویی جذاب بوده و بسیار پرطرفدار است. 

پژو پارس و ۴۰۵

پارس میلیاردی
پارس

پارس و پژو ۴۰۵ دو خودروی دیگر این بازه قیمتی هستند که می توان به سراغ خرید آنها رفت. پژو ۴۰۵ که آغاز کننده راه موفقیت آمیز ایران خودرو بود چرا که بر اساس پلتفرم آن پژو پارس، سمند و سورن و دیگر سدان های ملی آن ها توسعه یافتند. پژو ۴۰۵ و پارس های تا رنج ۳۰۰ عمدتا مدل های پایینی داشته و شاید پیدا کردن یک نمونه تمیز و ارزشمند در میان آن ها واقعا دشوار باشد. 

بیشتر مدل های این بازه قیمتی مانند سمند از پیشرانه XU7 استفاده کرده که ایران واشر زدن را به وفور دارند. اما از نظر ظاهری حداقل پژو پارس بسیار مورد پسند مردم بوده و بسیاری از آن ها خصوصا جوانان این موردش را به استهلاک بالایش ترجیح می دهند. فضای کابین هر دو خودرو هم کاملا جادار و مناسب بوده و از این نظر برای مسافرت ها هم خودروهایی مناسب هستند. 

تیبا

تیبا
تیبا

تیبا نیز اولین سدان ملی نارنجی پوشان سایپاست که مدل های ابتدایی آن را خصوصا در نسخه صندوقدار می توان تا رنج ۳۰۰ در بازار پیدا کرد. تیبا از نظر ظاهری اصلا خودروی زیبایی نیست و این را همه می دانند، همه! اما به هر حال بسیاری از افراد به خاطر استهلاک پایینش آن را به خرید خودرویی دیگر ترجیح می دهند. تیبا ادامه دهنده راه پراید بوده و از این نظر آن را نمی توان خودرو چندان متمایز با پراید دانست. 

این خودرو از نظر فنی به پیشرانه‌ای کم مصرف و کم استهلاک و البته کمی کم توان مجهز شده که همانند پراید هزینه نگهداری و استهلاک پایینی دارد. تیبا از نظر ایمنی از پراید شرایط بهتری دارد اما همچنان نمی توان روی آن حساب چندانی باز کرد. مهمترین شاخصه برای خرید این خودروی ملی در بازه ۳۰۰ میلیون، استهلاک و مصرف سوخت پایین در کنار فراوانی قطعات و هزینه تعمیر نسبتا کم است وگرنه هیچ آپشن و یا ظاهر خاصی ندارد که بتوان دل به آن خوش کرد. 

۵ امتیاز از ۲ رای

source

توسط blogcheck