به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،
مهرداد خسروی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت به شرکت‌های تولیدکننده و عرضه‌کننده خودرو و انجمن خودروسازان، اعلام کرد: با توجه به تکلیف موضوع قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، قانون ساماندهی صنعت خودرو و آیین‌نامه‌های اجرایی، اهداف کیفی خودرو سواری و تجاری در سه شاخص کیفیت، خدمات فروش و پس از فروش در سال ۱۴۰۳ ارائه می‌شود.


براساس این گزارش از جمله این شاخص‌ها، کیفیت سلامت خودرو در زمان تحویل فروش (درصد فراوانی خودرو بدون ایراد ۷۲ ساعت بعد از تحویل به مشتری)، رضایت از کیفیت اولیه محصول سه ماه اول مالکیت خودرو و پیمایش ۴۰۰۰ کیلومتر است که به خودروسازان ابلاغ شده و با جدیت هم رصد و پایش می‌شود.


خلاصه وضعیت کیفی خودروسازان و همچنین ابلاغ اهداف کیفی مدنظر وزارت صنعت بعد از دو سال وقفه، منتشر و به خودروسازان و فعالان حوزه ابلاغ شد.


به دلیل تنوع بالای خودروهای تولیدی و مونتاژی و تعدد خودروسازی‌های دولتی و بخش خصوصی باید با جدیت برنامه‌های کیفی دنبال شود تا بتوان از این طریق رضایت حداکثری را برای مردم فراهم کرد.


ایران از لحاظ کمی جزو تولیدکنندگان بزرگ خودرو در منطقه و جهان محسوب می‌شود که برای دستیابی به بازارهای صادراتی بیشتر و همچنین ارتقا جایگاه کمی و کیفی در رتبه‌بندی جهانی تولید خودرو باید توجه ویژه‌ای به برنامه‌های کیفی و ارتقا کیفیت قطعات و خودروهای تولیدی کرد که از طریق ابلاغ و پایش همین برنامه‌های کیفی امکان‌پذیر و محقق خواهد شد.

انتهای پیام

 

source

توسط blogcheck.ir