ویدیو تست تصادف ری را در مؤسسه اروپایی

تست تصادف ری را
تست تصادف ری را

روز گذشته در حاشیه تست درایو محصول ایران خودرو ری را، ویدیوهای تست تصادف این خودرو در مؤسسه Cidaut اسپانیا نیز منتشر شد.


فونیکس آریزو 8


فونیکس آریزو 8

امروز به خوبی می دانیم که تمام خودروسازان جهانی پیش از عرضه محصولات جدیدشان، ابتدا تست های ایمنی و تصادف آن ها را در مؤسسات معتبری همچون یورو/ چاینا/ استرالیا/ آمریکن انکپ، NHTSA، سی داوت، آیدیادا و… به انجام می رسانند. خوشبختانه چند سالی است که این موضوع یعنی انجام تست تصادف خودروها در ایران جدی تر گرفته می شود و خودروهایی چون شاهین، تارا و ری را ویدیوهای تست تصادف‌شان نیز منتشر می شود. اما این انتشار ویدیو صرفاً تمام پروسه تست نیست و انتشار نتایج این تست ها نکته بسیار مهم تری است که تابه‌حال در خصوص هیچ یک از خودروهای ایرانی مذکور انجام نشده است. به همین سبب در ادامه به طور دقیق تر به ویدیوی تست تصادف ری را خواهیم پرداخت.

تست تصادف ری را

طبق ویدیوهای به نمایش درآمده، خودروی ری را در اسپانیا و به طور دقیق تر در مؤسسه معتبر Cidaut تست‌های R 94 برخورد از روبه‌رو و R 95 برخورد از کنار را با موفقیت پاس کرده‌ است. از طرفی، پیش‌تر می دانستیم که تست R 127 عابر پیاده ری را در آلمان به انجام رسیده و این خودرو موفق به اخذ استاندارد عابر پیاده نیز شده است.

روز گذشته در طی یک اشتباه کلامی سرعت تست برخورد از روبه‌روی ری را، ۴۸ کیلومتر بر ساعت ذکر شد که با دقت بیش‌تر در ویدیوهای منتشرشده و اعدادی که روی بدنه خودرو توسط مؤسسه تست کننده، نوشته شده است متوجه می شویم که این تست با سرعت استاندارد جهانی یعنی ۵۶ کیلومتر بر ساعت صورت پذیرفته است. همان سرعتی که در یوروانکپ نیز خودروها براساس آن، تست و امتیاز دهی می شوند. همچنین تست برخورد از کنار این خودرو هم با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت انجام شده که باز هم طبق استانداردهای جهانی است.

تست تصادف ری را
تست تصادف ری را

اما علیرغم به انجام رسیدن تست های ایمنی ری را در یک مؤسسه معتبر اروپایی، آن چه هنوز مشخص نیست، امتیاز دریافتی این خودرو حاصل از انجام تست هاست. این که ری را از مجموع پنج ستاره چند ستاره دریافت کرده و در هر بخش تا چه حد توانسته ایمنی سرنشینان بزرگ‌سال و کودکان را حفظ کند مهم است.

به طور مثال در خصوص خودرویی چون MG5 جدید یا همان MG GT که در استرالیا انکپ صفر ستاره ایمنی گرفت، علیرغم آن که بدنه و ستون های خودرو مشکلی نداشتند، مشکل اصلی در بخش داشبورد و خرد شدن آن و آسیب رساندنش به دو سرنشین بزرگ‌سال ردیف جلو بود. پس به این نتیجه می رسیم که اگرچه انجام تست های ایمنی امر بسیار مهمی است و یک گام مثبت در خصوص خودروسازان داخلی محسوب می شود، آن چه اهمیت بالاتری دارد انتشار نتایج حاصل از تست است که به مشتریان آسودگی خاطر بسیار بیش تری می دهد.

تست تصادف ری را
تست تصادف ری را

به طور کلی، آن چه از تست های تصادف ری را به چشم می آید، عملکرد خوب این خودرو در بخش سقف و ستون ها و عدم ورود محور جلو (در تصادف از روبه‌رو) به داخل اتاق است که امید می رود به زودی شاهد انتشار نتایج این تست ها نیز از سوی ایران خودرو باشیم. نکته آخر آن که، این عملکرد خوب ری را قطعاً مدیون پلت فرم به‌روز آن و بهره گیری از تکنولوژی پژو در پلت فرم این خودرو هم است. ری رای ایران خودرو را می بایست در حال حاضر به‌روزترین و ایمن ترین خودروی ساخت داخل قلمداد کرد که تا حدود زیادی چه از نقطه نظر قوای فنی و امکانات و چه از نظر ایمنی توان رقابت با رقبای چینی را نیز دارد.

چه تست های ایمنی برای ری را صورت گرفته است؟

طبق ویدیوهای به نمایش درآمده، خودروی ری را در اسپانیا و به طور دقیق تر در مؤسسه معتبر Cidaut تست‌های R 94 برخورد از روبه‌رو و R 95 برخورد از کنار را با موفقیت پاس کرده‌ است. از طرفی، پیش‌تر می دانستیم که تست R 127 عابر پیاده ری را در آلمان به انجام رسیده و این خودرو موفق به اخذ استاندارد عابر پیاده نیز شده است.

تست های تصادف ری را با چه سرعتی صورت گرفته است؟

با دقت بیش‌تر در ویدیوهای منتشرشده و اعدادی که روی بدنه خودرو توسط مؤسسه تست کننده، نوشته شده است متوجه می شویم که این تست با سرعت استاندارد جهانی یعنی ۵۶ کیلومتر بر ساعت صورت پذیرفته است. همان سرعتی که در یوروانکپ نیز خودروها براساس آن، تست و امتیازدهی می شوند. همچنین تست برخورد از کنار این خودرو هم با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت انجام شده که باز هم طبق استانداردهای جهانی است.

۴.۳ امتیاز از ۱۵ رای

source

توسط blogcheck.ir