در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین متخصص خون و انکولوژی در کرج آشنا کنیم؛ اما قبل از آن بهتر است با این رشته ی تخصصی پزشکی بیشتر آشنا شوید تا با درک و آگاهی بیشتری در صورت بروز علائم هشدار دهنده، نسبت به انتخاب بهترین متخصص خون و انکولوژی که اولین گام در درمان است، اقدام نمایید. اگر چه بیماری های خون و سرطان، برای اکثر مردم ترسناک بوده و مرگ را تداعی می کنند؛ اما، امروزه، با پیشرفت های علمی صورت گرفته و با تحقیقات پزشکان در زمینه ی خون و انکولوژی، تشخیص زودهنگام سلول های غیرطبیعی قبل از سرطانی شدن، وجود دارد و بسیاری از سرطان ها قابل درمان هستند.

تخصص خون و انکولوژی چیست؟

خون شناسی یا هماتولوژی، مطالعه فیزیولوژی خون و بیماری های مرتبط با آن می باشد و انکولوژی، مطالعه انواع سرطان ها است. در واقع، تخصص هماتولوژی – انکولوژی، اشتراکات این دو شاخه ی تخصصی پزشکی را در بر می گیرد و به تشخیص، درمان و بررسی سرطان های سلول های خونی، مغز استخوان و بافت های مرتبط می پردازد. سرطان های خون شامل لوسمی (وجود بیش از حد گلبول های سفید غیرطبیعی در خون)، لنفوم و میلوما (یک توده یا تومور متشکل از گلبول های سفید غیرطبیعی) می باشند.

بد نیست برخی اصطلاحاتی که در رابطه با سرطان استفاده می شوند، مرور کنیم؛ از جمله تغییر نئوپلاسم”، که به معنای رشد جدید غیرعادی بافت است و “بدخیم” که به چیزی اشاره دارد که به طور پیشرونده و فزاینده ای به شدت آسیب زننده و خطرناک است و احتمالاً منجر به بیماری جدی یا مرگ می شود؛ همچنین، اصطلاح” خوش خیم” برای نشان دادن چیزی که بی ضرر یا دارای کمترین ضرر است، استفاده می شود.

برای مثال، اصطلاح “نئوپلاسم خوش خیم” به معنای یک توده یا تومور غیرطبیعی، اما نسبتاً بی ضرر است؛ در حالی که “تومور بدخیم” می تواند بسیار مضر و خطرناک باشد، به ویژه اگر رشد کند و سپس در بدن پخش شود.

بیماری های خون و انکولوژی چیست؟

متخصصان خون و انکولوژی، به دلیل همپوشانی و ارتباط نزدیک بین این دو رشته ی بالینی (هماتولوژی – انکولوژی)، تحت آموزش های تخصصی مشترکی قرار می گیرند. متخصص خون و انکولوژی، پزشکی است که در زمینه ی بیماری های خون و سرطان شناسی فعالیت دارد و به درمان بیماران اقدام می کند. همچنین متخصص خون و انکولوژی برای ارتقاء و بهبود راه های مراقبتی از بیماران، به مطالعه و تحقیق می پردازد.

بیماری های خون و سرطان کودکان (هماتولوژی – انکولوژی اطفال)، تخصص دیگری از بیماری های خون و سرطان است و بر تشخیص و درمان کودکان مبتلا به سرطان خون تمرکز دارد. از آن جایی که، کودکان و نوجوانان نیازهای پزشکی منحصر به فردی دارند، این رشته ی پزشکی اهمیت زیادی دارد. به طور کلی، سرطان در سنین بالاتر شایع‌ تر است؛ اما، برخی از سرطان های چالش برانگیز، در کودکان رخ می دهند و اغلب با خون مرتبط هستند.

بدن کودکان هنوز در حال رشد است و از نظر نیازهای فیزیکی با بزرگسالان تفاوت دارند؛ از سوی دیگر، بسیاری از نیازهای پزشکی کودکان و نوجوانان روانی و عاطفی است؛ زیرا آن ها نگرانی ها و افکار خود را به گونه ای متفاوت با بزرگسالان بیان می کنند. بنابراین، متخصص خون و انکولوژی اطفال به گونه ای آموزش دیده است که صبور باشد و به گونه ای عمل کند تا بیمارانش در انجام فرایند آزمایش ها و درمان، احساس راحتی و آرامش خاطر داشته باشند.

انتخاب بهترین متخصص خون و انکولوژی در کرج

مراجعه به متخصص خون و انکولوژی زمانی لازم است که شما علائم مختلفی را که می تواند با هر نوع سرطان یا اختلالات خونی مرتبط باشد، مشاهده و احساس کنید. این نشانه ها می توانند کاملا مشخص باشند؛ مانند، وجود توده های دائمی در گردن یا کشاله ران در طی چندین ماه (در محل غدد لنفاوی) یا می توانند کاملا مبهم یا غیر مشخص باشند؛ مانند خستگی مداوم، سردرد یا حالت تهوع. در اغلب اوقات، علائم شایع و مبهم، نشانه بیماری جدی نیستند.

با این حال، پزشک عمومی شما یا بهترین فوق تخصص غدد در کرج و یا هر پزشکی که اولین بار متوجه وجود علائم غیرعادی شود، شما را به بهترین متخصص خون و انکولوژی در کرج معرفی کرده و ارجاع می دهد؛ به این دلیل که او می‌خواهد محتاط باشد و احتمال وجود سرطان را با مطالعه و دانش تخصصی تر، بررسی کند. توجه داشته باشید، مراجعه به بهترین متخصص خون و انکولوژی در کرج، لزوماً به معنای ابتلا به سرطان نیست.

انتخاب بهترین متخصص خون و انکولوژی در کرج

در بیشتر مواقع بهترین متخصص خون و انکولوژی در کرج، احتمال بدخیمی و سرطان را با انجام معاینات دقیق، تست های تشخیصی مانند آزمایش خون، بررسی مغز استخوان و روش های تصویربرداری مانند اسکن رد می کند. هنگامی که به بهترین متخصص خون و انکولوژی در کرج مراجعه می کنید، شما را معاینه می کند، سابقه ی پزشکی و خانوادگی شما و همچنین، داروهایی که احتمالا در حال مصرف آن هستید، بررسی می کند.

بهترین متخصص خون و انکولوژی در کرج طیف وسیعی از آزمایش ها را برای کشف علت اصلی علائم، انجام می دهد. این نتایج ممکن است در نهایت اطمینان‌ بخش باشد؛ اما، اگر نتایج نشان داد که احتمال تغییر نئوپلاسم (تغییر سرطانی) در خون، بافت های نرم یا استخوان ها وجود دارد، آن گاه بهترین متخصص خون و انکولوژی در کرج آزمایشات دقیق تری را انجام خواهد داد و شروع به تهیه و تنظیم یک طرح درمانی جامع و اثربخش می کند.

از آن جایی که در درمان انواع سرطان ها و بیماری های مرتبط با خون، تشخیص به موقع نقش کلیدی در درمان و بهبود بیماران دارد، انتخاب بهترین متخصص خون و انکولوژی در کرج و مراجعه به موقع به وی، می تواند سلامت شما را تضمین نماید؛ با وجود متخصصی که از دانش و تجربه کافی در زمینه ی بیماری های خون و سرطان برخوردار است، جای هیچ گونه نگرانی نخواهد بود. ما در ادامه فهرستی از بهترین متخصص خون و انکولوژی در کرج را به شما عزیزان ارائه می دهیم؛ پس تا انتها با ما همراه باشید. مطالعه ی مقاله بهترین متخصص خون و آنکولوژی در تهران نیز در این زمینه مفید خواهد بود.

10 تا بهترین متخصص خون و انکولوژی در کرج را بشناسید!

دکتر نیلوفر قدرتی

دکتر نیلوفر قدرتی

دکتر نیلوفر قدرتی یکی از بهترین متخصص خون و آنکولوژی در کرج هستند. ایشان دارای مدرک تخصص داخلی و فوق تخصص خون و سرطان بزرگسالان (هماتولوژی آنکولوژی بزرگسالان) اند. وی در لیست برترین پزشکان متخصص در این حوزه هستند که شهرت زیادی بین مردم عزیز شهر کرج دارند. اکثر مردم کرج وی را می شناسند زیرا مدرک معتبر، رفتار محترمانه، خدمات حرفه ای و … دارند. کد نظام پزشکی شان 70061 است. ایشان استادیار دانشگاه علوم پزشکی البرز هستند.

خدمات:

  • تشخیص و درمان آنمی (کم خونی)
  • تشخیص و درمان تالاسمی، سرطان ها
  • انجام شیمی درمانی
  • انجام نمونه برداری مغز استخوان

آدرس: کرج، عظیمیه، میدان مهران، جنب بیمارستان تخت جمشید، ساختمان دی، طبقه پنجم، واحد 51

تلفن تماس: 02632554492

دکتر شهاب الدین سهراب خانی

دکتر شهاب الدین سهراب خانی

دکتر شهاب الدین سهراب خانی مدرک تخصص داخلی و مدرک فوق تخصص خون و سرطان بزرگسالان (هماتولوژی آنکولوژی بزرگسالان) دارند. ایشان یکی از بهترین متخصص خون و آنکولوژی در کرج هستند که به علت داشتن مدرک معتبر، می توانند بیماران را به خوبی درمان کنند. ایشان تجربه و سابقه بسیار درخشانی در این حوزه دارند و توانسته اند بیماری های خاصی را به خوبی تشخیص دهند. کد نظام پزشکی شان 101874 است.

خدمات:

  • تشخیص انواع کم خونی
  • تشخیص انواع تالاسمی
  • درمان انواع سرطان خون
  • درمان بیماری های مرتبط با خون

آدرس: کرج، بلوار دانش آموز، روبروی بیمارستان قائم، ساختمان پزشکان احسان، طبقه سوم

تلفن تماس: 02632718766

دکتر سید فرشاد سید طاهر

دکتر سید فرشاد سید طاهر

دکتر سید فرشاد سید طاهر متخصص داخلی و فوق تخصص خون و سرطان بزرگسالان (هماتولوژی آنکولوژی بزرگسالان) هستند. ایشان دارای کد نظام پزشکی 50730 اند که با این کد بهترین خدمات را در شهر بزرگ کرج به مردم عزیز ارائه می دهند. وی برخورد بسیار محترمانه ای با بیماران دارند و از این رو سعی دارند همیشه رضایت تمامی بیماران مراجعه کننده به مطب را جلب کنند. دکتر سید طاهر تجربه و سابقه بسیار درخشانی دارند.

خدمات:

  • درمان بیماری های مرتبط با خون
  • درمان سرطان‌های بزرگسالان
  • درمان پیوند مغز استخوان
  • انجام شیمی درمانی

آدرس: کرج، طالقانی جنوبی، نرسیده به میدان هفت تیر، لاله 5، ساختمان پزشکان پاسارگاد، طبقه 1، واحد 103

تلفن تماس: 02632724023

نقش آزمایش خون در تشخیص انواع سرطان

آزمایش خون یک جنبه ی مهم و اساسی در تشخیص سرطان ها است. آزمایش شمارش کامل خون یا هموگرام، به بهترین متخصص خون و انکولوژی در کرج کمک می کند تا بفهمد، آیا هر نوع سلول خونی در سطح معناداری کاهش یا افزایش یافته است؟. به عنوان مثال، تعداد غیرطبیعی گلبول های سفید خون می تواند نشان دهنده ی احتمال ابتلا به سرطان خون باشد که منجر به تولید بیش از حد غیرطبیعی انواع خاصی از گلبول های سفید خون می شود.

از سوی دیگر، آزمایش شمارش کامل خون (CBC) در کنار سایر آزمایش های استاندارد، مانند تست های عملکرد کبد، نشان می دهند، آیا شواهدی مبنی بر وجود اثرات مخرب دیگری روی بدن، مانند کم خونی یا آسیب کبدی وجود دارد که ممکن است در اثر سرطان احتمالی، ایجاد شده باشد؟.

نقش آزمایش خون در تشخیص انواع سرطان

پس از آزمایش شمارش کامل خون، بهترین متخصص خون و انکولوژی در کرج، ممکن است آزمایشات بیشتر و اختصاصی تری را برای محدود کردن علت علائم و بررسی احتمالات خاص تجویز کند. این تست ها ممکن است شامل آزمایش پروتئین خون برای شناسایی پروتئین های غیرطبیعی ناشی از سرطان باشد. یکی دیگر از تجزیه و تحلیل های مکرر، آزمایش تومور مارکر است که می تواند احتمال وجود انواع خاصی از تومور بدخیم را برجسته کرده و نشان دهد.

معمولا، نتیجه دور اولیه ی آزمایش ها می تواند به بهترین متخصص خون و انکولوژی در کرج کمک کند تا تعیین نماید برای پیگیری نتایج اولیه، چه آزمایش ها و تست های دیگری را تجویز کند. توانایی تشخیص به موقع می تواند در تصمیم گیری، در مورد برنامه درمانی، مفید باشد. به طور کلی، هر چه بیماری زودتر تشخیص داده شود، درمان نیز زودتر شروع می شود و چشم انداز بهتری برای بیمار و رسیدن او به سلامتی وجود خواهد داشت.

پیشنهاد می کنیم برای دسترسی به لیست بهترین آزمایشگاه ها در کرج، مقاله بهترین آزمایشگاه در کرج را مطالعه کنید؛ نتایج معتبر و قابل استناد ارائه شده توسط این مراکز، قطعا به بهترین متخصص خون و انکولوژی در کرج، کمک خواهند کرد با تشخیص دقیق تر، کوتاه ترین و مؤثرترین راه درمانی را جهت بهبود شما، تجویز کند.

علائم شایع سرطان خون

علائم سرطان خون با توجه به نوع سرطان خون متفاوت است، خواه لوسمی، لنفوم، میلوما، سندرم میلودی پلاستیک (MDS) و نئوپلاسم های میلوپرولیفراتیو (MPN) یا هر سرطان خون دیگری باشد. همچنین، همه ی افراد علائم مشابهی ندارند. برخی از شایع ترین این علائم را در ادامه مرور می کنیم؛ در صورت بروز هر یک از این موارد، در اسرع وقت به بهترین متخصص خون و انکولوژی در کرج مراجعه کنید:

  • تنگی نفس
  • رنگ پریدگی
  • وجود توده یا تورم
  • تعریق شدید شبانه
  • کاهش وزن غیر قابل توضیح
  • بثورات یا خارش پوستی غیر قابل توضیح
  • کبودی یا خونریزی غیر قابل توضیح و بی دلیل
  • عفونت هایی که مداوم، مکرر یا شدید هستند
  • خستگی که با استراحت یا خواب رفع نمی شود
  • تب 38 درجه سانتیگراد یا بالاتر که قابل توضیح نیست
  • احساس درد در استخوان ها، مفاصل یا شکم (ناحیه معده)
علائم شایع سرطان خون

کلام آخر

تحقیقات نشان داده است که میزان مرگ و میر بیماران سرطانی به دلیل پیشرفت های علم پزشکی در درمان بیماری های خون و انواع سرطان ها کاهش یافته است. در واقع، بهبود فناوری، تجهیزات تشخیصی، آزمایشگاهی، تصویربرداری و … امکان تشخیص به موقع انواع سرطان را فراهم کرده و به دنبال آن شانس درمان مؤثر و بهبودی کامل نیز افزایش یافته است. امروزه، در سراسر جهان افراد زیادی هستند که سرطان را شکست داده و به روال عادی زندگی خود بازگشته اند. نکته مهم مراجعه در زمان طلایی به متخصصی است که صلاحیت علمی و عملی لازم را داشته باشد.

سایت جراحتو سعی بر آن داشته تا شما را با بهترین متخصص خون و انکولوژی در کرج آشنا کند؛ از شما سپاسگزاریم که تا پایان این مقاله ما را همراهی کردید. در صورت داشتن سؤال و تمایل به دریافت مشاوره می توانید با شماره تلفن های مذکور تماس حاصل فرمایید.

4.4/5 – (26 امتیاز)

source

توسط blogcheck