ما امروز قصد داریم شما را با بهترین مرکز فیزیوتراپی در رشت آشنا کنیم. با استفاده از فیزیوتراپی می توان به افراد کمک کرد تا توانایی هایشان افزایش یابد و در ضمن در طول دوران بیماری های پیشرونده از جمله ام اس، توانایی آن ها حفظ شود. فیزیوتراپی می تواند تاثیر بسیار زیادی در درمان بسیاری از بیماری ها داشته باشد. ما در این مقاله لیستی از بهترین مرکز فیزیوتراپی در رشت را در اخیتار شما قرار داده ایم، پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.



فیزیوتراپی چیست ؟

فیزیوتراپی یکی از زیر مجموعه های رشته پزشکی می باشد که می تواند تاثیر بسیار زیادی در درمان بسیاری از بیماری ها داشته باشد و افراد را از شر مشکلات مربوط به حیطه استخوانی و عضلانی خلاص کند. هدف فیزیوتراپی بهبود یافتن عملکرد اندام ها و کارکرد آن ها می باشد. فیزیوتراپی می تواند نقش موثری در تحریک سلولی و درمان داشته باشد. با استفاده از فیزیوتراپی می توان به افراد کمک کرد تا توانایی هایشان افزایش یابد و در ضمن در طول دوران بیماری های پیشرونده از جمله ام اس، توانایی آن ها حفظ شود.

برخی از افراد به طور کامل توانایی خود را از دست داده اند که می توان با استفاده از فیزیوتراپی، آموزش های مورد نیاز جهت حفظ حداکثر استقلال داد. برای انجام فیزیوتراپی به بهترین مرکز فیزیوتراپی در تهران مراجعه کنید. افرادی که در طول زندگی دچار آسیب دیدگی یا بیماری جسمی و حرکتی می شوند و نمی توانند فعالیت های روزانه خود را انجام دهند باید به بهترین مرکز فیزیوتراپی جهت درمان مراجعه نمایند. هدف فیزیوتراپی کاهش درد و همچنین کمک به بهبود عملکرد حرکتی می باشد.

افراد در هر گروه سنی می توانند به بهترین دکتر فیزیوتراپی مراجعه نمایند. فیزیوتراپی به بهتر شدن حرکت، بهبودی سریع بعد از زایمان، تسکین دردهای عضلانی، پیشگیری از ناتوانی جسمی یا جراحی های سنگین، مدیریت برخی بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی، یاد گیری استفاده از واکر و عصا، توانبخشی بعد از سکته مغزی و تصادف و … کمک بسیاری می کند.

فیزیوتراپیست کیست؟

فیزیوتراپیست با در نظر گرفتن شرایط روانی، فیزیکی بیمار، کیفیت زندگی آن ها را افزایش می دهد. فیزیوتراپیست‌ ها بیماران را ارزیابی می‌ کنند و با توجه به یافته هایشان، قضاوت بالینی بیماری و برنامه‌ های درمانی بیمار را تعیین می‌ کنند. فیزیوتراپیست برای زندگی بهتر و بهبود عملکرد فرد وی را کمک می کند. فیزیوتراپیست ها با در نظر گرفتن اولویت‌ های بیمار، اهداف روند فیزیوتراپی را مشخص می نمایند و راهکارهایی را برای مدیریت بیماری، به بیمار ارائه می‌ دهند. فیزیوتراپیست ها نیازمند به قدرت بدنی مناسب می‌ باشند، چرا که در بسیاری از مواقع باید پوزیشن های خاصی به بیمار دهند و در برخی از جلسات درمانی باید تمرین های کششی را با نیروی بالا به بیمار وارد کنند. روابط اجتماعی خوب و توانایی جلب اعتماد بیمار، یکی از ویژگی های بهترین فیزیوتراپیست است که او را در جهت رسیدن به اهداف درمانی کمک خواهد کرد.

فیزیوتراپی چیست ؟

ویژگی های بهترین مرکز فیزیوتراپی در رشت

افراد باید سعی کنند به بهترین مرکز فیزیوتراپی در تهران مراجعه نمایند. ما در این قسمت برخی از ویژگی های بهترین مرکز فیزیوتراپی در رشت را در اختیار شما قرار داده ایم که عبارتند از:

  • بهترین مرکز فیزیوتراپی در رشت تمام تلاش خود را می ‌کند تا برنامه زمانی مناسبی را به بیماران ارائه دهد و بهترین و مناسب ترین زمان را برای افراد با توجه به شرایط زندگی افراد برای آنان مشخص می کنند.
  • بهترین مرکز فیزیوتراپی دارای پزشکان و فیزیوتراپیست هایی می باشد که بسیار مجرب و متخصص در حیطه فعالیت خود هستند. فیزیوتراپی باید توسط شخصی انجام شود که دارای علم بسیاری می باشد پس سعی کنید به مرکزی مراجعه نمایید که دارای بهترین و مجرب ترین پزشکان باشد.
  • افرادی که در بهترین مرکز فیزیوتراپی در رشت فعالیت دارند باید دارای مدارک بسیار معتبر از موسسات آموزشی معتبری باشند.
  • بهترین مرکز فیزیوتراپی دارای تجهیزات بسیار پیشرفته و مناسبی برای درمان افراد می باشد و تمامی افرادی که در این مراکز مشغول فعالیت هستند دارای برخوردی بسیار مناسب با بیماران می باشند.
  • بهترین مرکز فیزیوتراپی در رشت در موقعیت مکانی بسیار مناسبی قرار دارد. بهترین مرکز باید در موقعیتی قرار داشته باشد که تمامی افراد بتوانند دسترسی آسان به آن داشته باشند.

10 تا از بهترین مرکز فیزیوتراپی در رشت را بشناسید!

مرکز فیزیوتراپی سهیل صالحی

مرکز فیزیوتراپی سهیل صالحی

مرکز فیزیوتراپی سهیل صالحی یکی از بهترین مرکز فیزیوتراپی در رشت می باشد. این مرکز دارای بهترین فیزیوتراپیست و پیشرفته ترین تجهیزات جهت ارائه خدمات به مراجعین می باشد. افراد می توانند برای انجام فیزیوتراپی به این مرکز مراجعه کنند.

خدمات مرکز فیزیوتراپی سهیل صالحی:

آدرس: رشت، حاجی آباد، جنب پارکینگ کوچه قویلدل، ساختمان مارلیک، طبقه اول، فیزیوتراپی آرامیس

شماره تماس: 09115405020

مرکز فیزیوتراپی مهر

مرکز فیزیوتراپی سهیل صالحی

مرکز فیزیوتراپی مهر یکی از بهترین مرکز فیزیوتراپی در رشت می باشد. این مرکز دارای بهترین و مجهزی ترین تجهیزات جهت ارائه خدمات به مراجعین است. کادر درمان این مرکز جزء با تجربه ترین پزشکان می باشند و دارای تخصص در حیطه فعالیت خود هستند. این مرکز فعالیت خود را از سال 1380 آغاز نموده است. افراد می توانند برای انجام فیزیوتراپی به این مرکز مراجعه کنند.

خدمات مرکز فیزیوتراپی مهر:

  • درمان های دستی

آدرس: رشت، علی آباد، جنب پاساژ مریم، بن بست رز، فیزیوتراپی مهر سروش

شماره تماس: 01333222514

مرکز فیزیوتراپی پرانا

مرکز فیزیوتراپی پرانا

مرکز فیزیوتراپی پرانا یکی از بهترین مرکز فیزیوتراپی در رشت به شمار می روند. این مرکز دارای مجوز از وزارت بهداشت می باشد. مرکز فیزیوتراپی پرانا دارای 14 سال سابقه در حیطه فعالیت خود می باشد. این مرکز دارای بهترین و با تجربه ترین کادر درمان جهت ارائه بهترین و با کیفیت ترین خدمات به افراد است. مرکز فیزیوتراپی پرانا دارای تجهیزات پیشرفته و مناسب جهت ارائه خدمات به افراد مراجعه کننده می باشد. این مرکز دارای گواهینامه بین المللی درمان دستی تخصصی می باشد.

خدمات مرکز فیزیوتراپی پرانا:

  • درمان های دستی

آدرس: رشت، بلوار بوسار، کنار آزمایشگاه آشتیانی، ساختمان جهان، پلاک 52، طبقه سوم، واحد 3

شماره تماس: 09024372825

مرکز فیزیوتراپی آرامیس

مرکز فیزیوتراپی آرامیس

مرکز فیزیوتراپی آرامیس یکی از بهترین مرکز فیزیوتراپی در رشت می باشد. این مرکز دارای تجهیزات بسیار مناسب جهت ارائه بهترین خدمات به مراجعین است. دکتر سهیل صالحی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می باشند. ایشان بیش از 10 سال سابقه در حیطه فعالیت خود دارند و جزء با تجربه ترین پزشکان در زمینه فعالیت خود هستند. این مرکز زیر نظر مستقیم فیزیوتراپیست فعالیت دارد.

خدمات مرکز فیزیوتراپی آرامیس:

  • درمان های دستی

آدرس: رشت، حاجی آباد، جنب پارکینگ، کوچه قویدل، ساختمان مارلیک، طبقه اول، فیزیوتراپی آرامیس

شماره تماس: 09115405020

مرکز فیزیوتراپی سیمین حقیقی دلیجان

مرکز فیزیوتراپی سیمین حقیقی دلیجان

مرکز فیزیوتراپی سیمین حقیقی دلیجان یکی از بهترین مرکز فیزیوتراپی در رشت می باشد. این مرکز یکی از بهترین مراکزی است که تمامی افراد تمام تلاش خود را می کنند خدمات را با کیفیت بالایی به افراد مراجعه کننده ارائه دهند. مرکز فیزیوتراپی سیمین حقیقی دلیجان از مجهز ترین مراکز فیزیوتراپی به شمار می رود. افراد می توانند برای انجام فیزیوتراپی به این مرکز مراجعه کنند.

خدمات مرکز فیزیوتراپی سیمین حقیقی دلیجان:

آدرس: رشت، گلسار، گلایل، بلوار استاد معین، نبش کوچه 16

شماره تماس: 09303873634

مرکز فیزیوتراپی توانبخش

مرکز فیزیوتراپی توانبخش

مرکز فیزیوتراپی توانبخش یکی از بهترین مرکز فیزیوتراپی در رشت می باشد. این مرکز مجهز به دستگاه‌ های پیشرفته فیزیوتراپی و درمان های دستی و درمان سوزن خشک و تمرین درمانی جهت درمان دردهای عضلانی و مفصلی، دیسکوپاتی کمری و گردنی، سکته مغزی و آسیب های ورزشی می باشد. افراد می توانند برای انجام فیزیوتراپی به این مرکز مراجعه کنند.

خدمات مرکز فیزیوتراپی توانبخش:

  • لیزر کم توان و پر توان
  • الکتروتراپی
  • درمان های دستی
  • درمان سوزن خشک

آدرس: استان گیلان، رشت، چهارراه پور سینا به سمت چله خانه، خیابان حشمت، جنب بانک تجارت، ساختمان مهر، طبقه 1، واحد 2

شماره تماس: 09359343089

مرکز فیزیوتراپی آپادانا

مرکز فیزیوتراپی آپادانا

مرکز فیزیوتراپی آپادانا یکی از بهترین مرکز فیزیوتراپی در رشت می باشد. این مرکز دارای تجهیزات بسیار پیشرفته و مناسب جهت ارائه خدمات به افراد می باشد. مرکز فیزیوتراپی آپادانا زیر نظر بهترین فیزیوتراپیست فعالیت می کند. فیزیوتراپیست این مرکز دکتر مریم پور احمدی می باشد. ایشان تجربه بسیاری در حیطه فعالیت خود دارند.

خدمات مرکز فیزیوتراپی آپادانا:

آدرس: رشت، بلوار نماز، ساختمان ایران، طبقه اول، واحد 4

شماره تماس: 09111363449

مرکز فیزیوتراپی دانا

مرکز فیزیوتراپی دانا

مرکز فیزیوتراپی دانا یکی از بهترین مرکز فیزیوتراپی در رشت به شمار می رود. این مرکز دارای پیشرفته ترین و مناسب ترین تجهیزات برای ارائه خدمات به مراجعین می باشد. مرکز فیزیوتراپی دانا زیر نظر دکتر سید مسعود جارجیان و ناهید حبیب نیا چابک اداره می شود. افراد می توانند برای انجام فیزیوتراپی به این مرکز مراجعه کنند.

خدمات مرکز فیزیوتراپی دانا:

  • درمان های دستی

آدرس:  رشت، چهار راه گلسار، جنب پل بوسار، ساختمان دانا، طبقه 8، واحد 84

شماره تماس: 01333112045

فیزیوتراپی تسنیم

فیزیوتراپی تسنیم

مرکز فیزیوتراپی تسنیم یکی از بهترین مرکز فیزیوتراپی در رشت به شمار می رود. این مرکز دارای تجهیزات بسیار پیشرفته و مناسب جهت ارائه خدمات به افراد می باشد. دکتر بیژن جعفری زاد فیزیوتراپیست مرکز فیزیوتراپی تسنیم می باشند. ایشان یکی از بهترین و مجرب ترین فیزیوتراپیست در حیطه فعالیت خود هستند. افراد می توانند برای انجام فیزیوتراپی به ایشان مراجعه نمایند.

خدمات مرکز فیزیوتراپی تسنیم:

  • لیزر پرتوان و کم توان
  • منپولیشن و مداخلات دستی

آدرس: رشت، چهارراه گلسار، خیابان نواب، نرسیده به داروخانه آریافر، ساختمان آراد، طبقه همکف

شماره تماس: 01332119951

مرکز فیزیوتراپی هدف

مرکز فیزیوتراپی هدف

مرکز فیزیوتراپی هدف یکی از بهترین مرکز فیزیوتراپی در رشت می باشد. این مرکز دارای تجهیزات پیشرفته و مناسب برای ارائه خدمات به مراجعین است. دکتر مرضیه بد بخش فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشند. ایشان فیزیوتراپیست مرکز هدف هستند. این مرکز دارای کادر درمان بسیار مجرب و متخصص جهت ارائه خدمات به مراجعین است. افراد می توانند برای انجام فیزیوتراپی به این مرکز مراجعه کنند.

خدمات مرکز فیزیوتراپی هدف:

  • درمان های دستی

آدرس: رشت، چهار راه پور سینا، خیابان پور سینا 6، جنب فروشگاه بانک صادرات، ساختمان حکیم، طبقه دوم، فیزیوتراپی هدف

شماره تماس: 01333328393

روش های مختلف فیزیوتراپی

الکتروتراپی: الکتروتراپی استفاده از دستگاه هایی است که به فرآیند درمان کمک بسیاری می ‌کنند و سبب درمان التهاب و کاهش درد می شود. برای استفاده از چنین دستگاهی می توانید به بهترین مرکز فیزیوتراپی و بهترین فیزیوتراپیست مراجعه کنید.

نور درمانی: در این روش برای بهبود فرایند ترمیم در بافت آسیب دیده از لیزر و نور برای سرعت بخشیدن به فرایند ها و ترمیم آن ها استفاده می شود. نور درمانی از دیگر روش های انجام فیزیوتراپی می باشد.

منوال تراپی: فیزیوتراپیست در برخی از موارد علاوه بر ابزارهایی که برای درمان استفاده می شود از تکنیک های دستی ماساژ و … استفاده می کند تا بتواند حرکت قدرت و دامنه حرکتی افراد را بهبود ببخشد.

تمرین درمانی: یکی از مهم ترین روش های درمانی در فیزیوتراپی تمرین درمانی می باشد. فیزیوتراپی در این روش با توجه به شرایط هر فرد تمریناتی را برای بهبود دامنه حرکتی، قدرت عضلانی و وضعیت مفاصل آن قسمت از بدن که مورد نظر است طراحی می کند و برای درمان بیمار از این تمرین ها استفاده می کند. فیزیوتراپیست تمرین های مناسب با توانایی فرد را طراحی می کند و فرد با انجام این تمرین ها بهبود می یابد.

فونوفورزیس: در این روش فیزیوتراپیست از امواج فراصوت استفاده می کند و با کمک امواج، دارو به زیر پوست و بافت وارد می شود. در طی این روش فیزیوتراپیست، ژل داروی ضد التهابی مانند دگزامتازون را روی قسمت آسیب دیده بدن فرد می مالد و از دستگاه برای نفوذ بیش تر آن استفاده می کند.

لیزرتراپی: لیزرتراپی یا لیزر درمانی یک روش درمانی نوین است که امروزه از روش های پر کاربرد در کلینیک های فیزیوتراپی شناخته می شود. در لیزرتراپی انرژی الکترومغناطیسی مادون قرمز از طریق فوتون های لیزر وارد بدن می شود و با گرم کردن بافت های بدن موجب می شود تا جریان خون و متابولیسم سلول ها افزایش پیدا کند و روند بهبودی فرد سریع تر انجام شود. امروزه از دو نوع دستگاه لیزر پرتوان و لیزر کم توان برای کاربردهای درمانی استفاده می شود.

لیزر های پرتوان بیشتر به اعماق بافت نفوذ می کنند و انرژی بیشتری به بافت ها می دهند. لیزرتراپی در کنار درمان های نوین دیگری مانند مگنت تراپی، شاک ویو تراپی، الکتروتراپی و انجام اصلاحات ورزشی به درمان بیماری های اسکلتی و عضلانی می پردازد و آن ها را درمان می کند. میزان مورد نیاز فرد به لیزرتراپی، تعداد جلسات و نوع لیزر باید بعد از معاینه و ویزیت توسط فیزیوتراپیست ها تعیین شود.

کاربرد های لیزر تراپی

  • به کارگیری لیزر های تخصصی فیزیوتراپی می تواند در کاهش درد، اسپاسم و گرفتگی عضلات ستون فقرات و دامنه های حرکتی عضلات و مفاصل کمک بزرگی کند. بنابراین لیزر باعث می شود تا آرتروز گردن رفع شود.
  • لیزرتراپی فیزیوتراپی التهاب های ناشی از دیسک کمر، دیسک گردن، دردهای شانه و درد آرنج را درمان می کند و موجب می شود این دردها تسکین پیدا کنند. لیزرها با تقویت و افزایش تکثیر سلول های ایمنی بدن و افزایش فعالیت غدد لنفاوی در کنار شل شدن ماهیچه باعث می شوند تا آستانه درد فرد بالا برود و التهاب ها بهبود پیدا کنند.
  • لیزردرمانی فیزیوتراپی در درمان دیسک کمر و خار پاشنه کمک زیادی می کند. این روش باعث می شود تا دیسک کمر به مرور زمان بهبود پیدا کند و دردهای ناشی از آن رفع شود.
  • لیزرتراپی کمک زیادی به تحریک سلول های بافت بدن می کند و موجب می شود تا سرعت ترمیم زخم ها افزایش پیدا کند.
  • لیز درمانی موجب می شود بافت های بدن با افزایش ساخت کلاژن قدرت و انعطاف پذیری بالایی پیدا کنند و وظایفشان را بهتر انجام بدهند.
  • این روش به ترمیم اعصاب محیطی کمک می کند و باعث رفع مشکلات آن می شود.
  • دردها و آسیب های ناشی از صدمات ورزشی توسط این روش درمان می شوند.

تعداد جلسات لازم برای فیزیوتراپی

تعداد جلساتی که افراد باید به مرکز فیزیوتراپی برای انجام این روش مراجعه نمایند به عوامل متعددی بستگی دارد. تعداد جلساتی که هر فرد باید برای انجام فیزیوتراپی به مرکز فیزیوتراپی مراجعه کند به عواملی مانند مشکلات بیمار، تشخیص پزشک و ارزیابی تیم فیزیوتراپیست بستگی دارد. برخی از آسیب ها خفیف است و 3 تا 5 جلسه برای مراجعه کافی نمی باشد و افراد باید زمان بیش تری را برای بهبود کامل به فیزیوتراپی مراجعه نمایند ولی برخی از آسیب ها که متوسط می باشد باید افراد 10 تا 15 جلسه برای درمان آن مراجعه نمایند تا کاملا بهبود یابند.

همچنین برای آسیب های مزمن و بسیار شدید، بیمار باید سعی کند 20 جلسه برای انجام فیزیوتراپی مراجعه نمایند. افرادی که دارای مشکلاتی مانند سکته مغزی یا بیماری های نورولوژیک هستند شش ماه بعد از ضایعه انجام جلسات فیزیوتراپی برای آنان ضروری است. البته باید توجه داشته باشید که تعداد جلسات مورد نیاز را باید از پزشک خود پرس و جو کنید. برای اطلاع از این مورد باید به بهترین مرکز فیزیوتراپی در ایران مراجعه نمایید. پزشک بعد از بررسی وضعیت شما و عوامل دیگر تعداد جلسات را تعیین می کند.

روش های مختلف فیزیوتراپی

چه زمانی باید به فیزیوتراپی مراجعه کنیم؟

اغلب پزشکان برای بیمار فیزیوتراپی تجویز می کنند. باید بدانید که برخی از بیماری ها مثل سکته مغزی یک زمان طلایی ( 3 تا 6 ماه اول) برای مراجعه به فیزیوتراپی و استفاده از خدمات توانبخشی دارند که پزشکان مجرب از آن مطلع شوند. در ادامه این مقاله از خدمات فیزیوتراپی را بیان خواهیم کرد که کدام بیماران می توانند از این خدمات بهرمند شوند.

بیماری های مغز و اعصاب

آسیب به سیستم عصبی می تواند خطرات و مشکلاتی را به وجود بیاورد که عملکرد فرد و اطرافیانش را تحت تاثیر قرار می دهد. برای مثال می توان گفت: این مشکلات عضلانی غیر نرمال، ضعف عضلات، مشکلات حفظ تعادل، اختلال در راه رفتن و … می باشد که فیزیوتراپیست برای مدیریت و درمان آن ها کمک کند.

برای آن دسته از مشکلات نورولوژیکی که پیشرونده و برای مدت طولانی همراه فرد هستند و ناتوانایی هایی را برای او به دنبال خواهد داشت. حضور تیم توانبخشی برای محدودیت های فرد در تمام مدت ضرورت دارد.

فیزیوتراپیست ها با انتخاب مناسب ترین روش های درمانی که هم به فرد و هم به اطرافیانش توجه دارد، می توانند بهترین عملکرد را حفظ کنند و با روند تخریبی بیماری های نورولوژیکی پیشرونده را کند تر می کنند.

بیماری های قلبی عروقی و تنفسی

بیماری و مشکلات زیاد می توانند برای مستقیم و غیر مستقیم روی سیستم قلبی عروقی و تنفسی اثر بگذارد. یکی از مشکلات رایج بیماری های عروقی، ادم لنفی می باشد که هدف اصلی فیزیوتراپی درباره ادم لنفی، در کنار مراحل پزشکی، کاهش میزان ادم (تورم) تا حد ممکن، کاهش ریسک عفونت و نرم کردن بافت فیبروتیک می باشد.

بیماری های ارتوپدی و آسیب های ورزشی

بیماری های ارتوپدی، سیستم عضلانی اسکلتی را درگیر می کنند و شامل شکستگی ها، تعویض مفاصل، آسیب های تاندونی و… می شود که هر کدام پروسه ی توانبخشی مربوط به خود را دارد. برای مثال می توان گفت: پس از تعویض مفصل زانو، فیزیوتراپیست با آگاهی از محل برش های جراحی و مراحل ترمیم بافت و… محدودیت هایی را که بعد از جراحی برای بیمار به وجود آمده است  را کاهش می دهد و به درمان و کیفیت سطح زندگی بیمار را افزایش می دهد.

فیزیوتراپی در سوختگی

سوختگی درجه های مختلفی دارد و در بخش های مختلفی از بدن اتفاق می افتد. بیماران با توجه به وسعت و پیچیدگی سوختگی، به میزان متفاوتی از درمان و فیزیوتراپی نیاز دارد. عوارض های سوختگی می تواند بر اثر موارد زیر باشد:

مشکلات تنفسی در نتیجه ی استنشاق دود و گاز های سمی، ایجاد اسکار و در صورت نگرفتن درمان مناسب موجب تغییر شکل و تورم در مفصل ها، بافت های اطراف آن می شود.

هدف از فیزیوتراپی برای بیماران سوختگی این است که می تواند در پاکسازی راه های هوایی، ایجاد حرکت در مفاصل و جلوگیری از تغییر شکل در مفاصل، حفظ طول طبیعی بافت ها، حفظ قدرت عضلانی، به حداقل رساندن تشکیل اسکار و به دست آوردن حداکثر عملکرد فرد می باشد.

فیزیوتراپی در سلامت زنان

بارداری با تغییرات وضعیت نواحی مختلف بدن همراه است به همین دلیل در برخی از بانوان مشکلاتی را به وجود می آورد. فیزیوتراپیست ها می توانند با آموزش های مربوطه در رابطه با بارداری و زایمان و ورزش های مناسب برای آن دوران، با توجه به شرایط فرد تعیین می کند و مشکلات اسکلتی عضلانی را که گاهی در بارداری ایجاد می شود را شناسایی و درمان کند. در برخی موارد ممکن است حتی آقایان را با خود درگیر کند، فیزیوتراپیست با تقویت عضلات کف لگن به بهبود کنترل فرد کمک می کند.

کلام آخر

فیزیوتراپی یکی از زیر مجموعه های رشته پزشکی می باشد که می تواند تاثیر بسیار زیادی در درمان بسیاری از بیماری ها داشته باشد و افراد را از شر مشکلات مربوط به حیطه استخوانی و عضلانی خلاص کند. هدف فیزیوتراپی بهبود یافتن عملکرد اندام ها و کارکرد آن ها می باشد. فیزیوتراپی می تواند نقش موثری در تحریک سلولی و درمان داشته باشد.

از شما عزیزان بسیار سپاس گزاریم که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید. سایت جراحتو همواره سعی داشته شما را با بهترین مرکز فیزیوتراپی در رشت آشنا کنیم. امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشند. در صورت داشتن هرگونه انتقاد و پیشنهاد به سایت مراجعه کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

source

توسط blogcheck.ir