ما امروز قصد داریم شما را با 10 نکته مهم در مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی آشنا کنیم. افرادی که دارای پلک های افتاده و شلی پلک هستند می توانند از این جراحی استفاده کنند. این جراحی دارای مزایا و عوارضی می باشد که در ادامه مقاله مزایا و عوارض آن را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم. برای انجام جراحی بلفاروپلاستی باید به بهترین و با تجربه ترین جراح مراجعه نمایید تا به نتایج مطلوبی برسید. ما در این مقاله نکاتی که لازم است بعد از جراحی بلفاروپلاستی رعایت کنید را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم، پس اگر قصد انجام این جراحی را دارید تا پایان این مقاله همراه ما باشید.



بلفاروپلاستی چیست؟

افرادی که دارای پلک افتاده، شل و … هستند باید به بهترین جراح جهت جراحی بلفاروپلاستی مراجعه نمایند. بهترین راه برای رفع پف پلک بالا، انجام جراحی بلفاروپلاستی یا جراحی پلاستیک پلک چشم می باشد. در جراحی بلفاروپلاستی پف پلک بالا از بین خواهد رفت در این جراحی پوست های اضافه برداشته می شود و چربی های داخل پلک تنظیم می شوند. در این عمل جراحی می توان دو پلک فوقانی را با هم و پلک های تحتانی را نیز با هم جراحی كرد، ولی در اكثر موارد پف پلک های فوقانی و پایینی به صورت همزمان عمل می شوند. این جراحی دارای مزایای بسیاری می باشد. افراد باید توجه داشته باشند برای انجام این جراحی باید به بهترین و با تجربه ترین جراح مراجعه نمایند.

جراحی پلک درمان مناسبی برای افرادی است که دچار افتادگی و پف غیر طبیعی در یک یا هر دو پلک خود هستند. با افزایش سن افراد به دلیل کاهش خاصیت ارتجاعی و تولید کلاژن و الاستین، شادابی و رنگ و ضخامت پوست تغییر خواهد کرد و چروک ها به مرور نمایان خواهند شد که در این مواقع افراد می توانند برای جراحی اقدام نمایند. زمانی که خاصیت ارتجاعی پوست کاهش می یابد باعث می شود که عضله پلک توان نگهداری از بافت چربی زیر پلک را نداشته باشد، ‌در نتیجه مقداری چربی به زیر پوست تراوش خواهد کرد و کیسه چربی ایجاد خواهد شد که پلک را پف آلود نشان می دهد. برای انجام جراحی به بهترین جراح پلاستیک در تهران مراجعه نمایید.

بلفاروپلاستی چیست؟

نکات بعد از عمل جراحی بلفاروپلاستی

افراد باید توجه داشته باشند بعد از انجام جراحی بلفاروپلاستی نکاتی را رعایت نمایند تا مشکلی برای آنان ایجاد نشود و هر چه سریع تر بهبود یابند. برای بهبودی سریع تر باید موارد زیر را رعایت نمایید:

  • بعد از انجام بلفاروپلاستی افرادد باید روزانه 8 تا 10 لیوان آب بنوشند و بدن خود را هیدراته نگه دارند. سعی کنید در طول روز آب کافی بدن را تامین نمایید.
  • بعد از انجام این جراحی سعی کنید پوست خود را با کرم‌ های مرطوب کننده، آبرسان و دور چشم مناسب به صورت روزانه مرطوب کنید. کرم ها را متناسب با نوع و شرایط پوست خود انتخاب کنید.
  • بعد از انجام بلفاروپلاستی باید تغذیه سالمی داشته باشید. از مصرف شکر خودداری کنید و مصرف نمک را به حداقل برسانید زیرا مصرف نمک دارای عوارض محدودی برای شما می باشد.
  • بعد از جراحی بلفاروپلاستی افرا باید ورزش را جزء روتین روزانه خود قرار دهند. از ورزش های سبکی مانند پیاده روی استفاده کنید.
  • بعد از انجام این جراحی باید از استرس و تنش‌ های عصبی پرهیز کنید و همچنین خواب کافی و به موقع داشته باشید.
  • افراد باید توجه داشته باشند که بیش از حد و مداوم به گوشی و مانیتور خیره نشوند.
  • از مواد آرایشی به خصوص مواد آرایشی فیک برای مدت طولانی استفاده نکنید.
  • سعی کنید از ماسک ‌های طبیعی برای پوست به خصوص برای دور چشم خود استفاده کنید.
  • از روغن ‌ها، پمادها و داروهای ضد افتادگی پلک بعد از انجام جراحی پلک استفاده کنید.
  • تا زمانی که پلک شما متورم است از لنزهای طبی نباید استفاده کنید. زمانی که چشم شما دچار هیچ‌ گونه اذیتی نشود می توانید از لنز استفاده کنید. می ‌توانید بعد از انجام بلفاروپلاستی تا بهبودی از عینک استفاده کنید.

کاندیدای مناسب بلفاروپلاستی

  • این جراحی برای فردی که بیماری جدی چشمی نداشته باشد جراحی مناسبی می باشد و چنین فردی می تواند برای انجام این جراحی اقدام کند.
  • یکی از کاندیدای مناسب این جراحی افرادی هستند که انتظارات واقع گرایانه و مشخص از عمل دارند.
  • اکثر افرادی که اقدام به جراحی می کنند معمولا بالای 35 سال می باشند ولی در موارد ارثی با داشتن پف در دور چشم ممکن است افراد در سنین پایین تر اقدام به این جراحی بکنند.
  • افرادی که پوست اضافی باعث از بین رفتن چین طبیعی پلک بالایی آنان شده است کاندیدای مناسبی برای انجام این جراحی می باشند.
  • فردی که پوست شل و اضافی پلک بالایی وی در روی مژه ها قرار گرفته و سبب مختل شدن دید فرد شده کاندیدای مناسبی برای انجام این جراحی می باشد.
  • زمانی که سطح بالای چشم فرد کوچک بوده و آنقدر هموار و صاف نیست که بتواند به راحتی آرایش کند، فرد می تواند با مراجعه به جراح این جراحی را انجام دهد.
  • اگر پلک های بالایی فرد حالت پف دار و باد کرده دارد و سبب ایجاد ظاهری غمگین و خسته شده است فرد می تواند با مراجعه به جراح پلاستیک از این جراحی استفاده کند.
کاندیدای مناسب بلفاروپلاستی

دوره بهبودی بلفاروپلاستی چقدر است؟

طول دوره بهبودی به نوع عمل جراحی بستگی دارد و بسته به آن ممکن است متفاوت باشد، ولی بیش تر بیمارانی که این عمل جراحی را انجام داده اند بعد از دو تا سه روز توانسته اند فعالیت های روزمره خود را انجام دهند. این دوران به مراقبت های بعد از جراحی بستگی دارد پس سعی کنید به خوبی مراقبت ها را انجام دهید تا به زودی بهبود یابید. بعد از انجام این جراحی ممکن است دچار کبودی و تورم شوید که با گذشت زمان و انجام برخی اقدامات می توانید تورم و کبودی را از بین ببرید. ممکن است فرد تا چند روز بعد از عمل احساس درد یا ناراحتی کند که می تواند از داروهای مسکن استفاد کند و درد را کاهش دهد. در صورت وجود هر گونه مشکل سعی کنید به جراح خود مراجعه نمایید.

عوارض جراحی بلفاروپلاستی

تورم، کبودی یا خونمردگی: کبودی و تورم یکی از شایع ‌ترین عوارض جراحی بلفاروپلاستی می باشد که اکثر بیماران را تجربه می ‌کند. برای به حداقل رساندن این کبودی باید سه هفته قبل از جراحی بلفاروپلاستی از خوردن داروهای ضد انعقاد خون خودداری کنید. کبودی بیش از اندازه سبب طولانی شدن دوره نقاهت، عفونت و تغییر رنگ در پلک می ‌شود.

باز شدن محل زخم: اگر از بخیه های نامناسب استفاده شود ممکن است محل زخم باز شود. باز شدن زخم‌ ها ممکن است سبب عفونت، بدخوابی و ترومای جزئی بعد از عمل شود. زخم‌ هایی که در اثر برش لیزری ایجاد می شوند، معمولا بعد از یک هفته از بین می ‌روند.

ناهنجاری و عدم تقارن: برش‌ های نامتقارن سبب بروز ناهنجاری هایی در پلک ‌ها می ‌شود. به همین دلیل پزشک باید در ایجاد برش ‌ها و بخیه زدن آن ‌ها بسیار دقت داشته باشد. اگر برش‌ ها در چهار هفته قرمز و برآمده شدند، با استفاده از ماساژ و کرم ویتامین E می ‌توانید آن ‌ها را بهبود دهید. سعی کنید به پزشک با تجربه و با مهارتی مراجعه نمایید.

تصحیح بیش از حد پلک بالا: بلفاروپلاستی با از بین بردن پوست‌ های اضافی سبب زیبا شدن چهره افراد می شود. اگر پزشک بیش تر از حد لازم پوست را برش دهد، فرد نمی تواند چشم‌ ها را کامل ببندد و این امر سبب خشک شدن چشم ها می شود. پوست برداشته شده اگر در گاز مرطوب نگه داشته شود، تا یک هفته بعد از عمل می ‌توان از آن برای پیوند دوباره به پلک استفاده کرد.

انقباض و تصحیح بیش از حد پلک پایین: از دیگر عوارض عمل جراحی بلفاروپلاستی می توان به برداشتن کامل کیسه چربی زیر چشم یا تصحیح بیش از حد پلک پایین اشاره کرد. دیده شدن قرمزی داخل چشم و فرو رفتن پلک پایین در اثر تصحیح بیش از حد پلک پایین به وجود می آید. برای بهبود این عارضه جراح می ‌تواند در حد نیاز به زیر پلک پایین چربی تزریق کند.

تاری دید: از دیگر عوارض بلفاروپلاستی می توان به تاری دید و دوبینی اشاره کرد که از عوارض پلک بالا و پایین است. البته این مشکل از بین خواهد رفت و با گذشت چند روز از عمل بینایی، فرد به حالت سابق برمی ‌گردد.

عفونت بخیه: یکی از نادر ترین عوارض این جراحی بروز عفونت می باشد. اگر افراد بعد از انجام جراحی از محل زخم و برش مراقبت نکنند و برخی اقدامات را انجام ندهند ممکن است دچار این عارضه شوند. عدم مراقبت صحیح از زخم ‌ها، کبودی بیش از حد و قرار گرفتن در معرض آلودگی ممکن است سبب عفونت بخیه‌ ها شود.

جوش در محل بخیه: بعد از انجام جراحی بلفاروپلاستی ممکن است جوش‌ های سرسفیدی در ناحیه برش‌خورده مشاهده کنید. این جوش‌ ها بسیار ریز هستند و بعد از گذشت مدتی خود به خود از بین می ‌روند. در صورتی که بعد از چند روز این جوش ‌ها محو نشدند، با استفاده از یک سوزن تمیز و ریز می ‌توانید سر آن‌ ها را سوراخ کنید.

ویژگی های بهترین جراح بلفاروپلاستی

برای انجام این جراحی باید سعی کنید به بهترین و با تجربه ترین پزشک مراجعه نمایید. ما در این مقاله برخی از ویژگی های بهترین جراح را در اختیار شما قرار داده ایم که عبارتند از:

  • یکی از مهم ترین ویژگی های بهترین جراح بلفاروپلاستی داشتن مدرک معتبر از دانشگاهی معتبر می باشد. افراد باید سعی کنند به پزشکی مراجعه کنند که دارای مدرک و تخصص است. قبل از مراجعه برای انجام جراحی اطمینان حاصل کنید که پزشک شما دارای مدرک در زمینه فعالیت خود می باشد.
  • بهرتین جراح بلفاروپلاستی از نظر تجربه و سابقه باید دارای بالاترین رتبه باشد. اگر پزشک شما دارای تجربه باشد جراحی شما قطعا نتیجه ای بسیار مطلوب خواهد داشت.
  • بهترین پزشک در کلینیکی بسیار مجهز مشغول فعالیت می باشد.  به پزشکی مراجعه نمایید که در مرکز و کلینیکی مشغول فعالیت است که دارای تجهیزات بسیار مناسب و پیشرفته ای برای انجام جراحی می باشد.
  • بهترین جراح بلفاروپلاستی دارای برخوردی مناسب با مراجعین و بیماران خود می باشد و همواره تمام تلاش خود را می ‌کند تا به سوالات افراد با صبر و حوصله بسیاری پاسخ دهد و تمامی نکات را برای آنان بیان نماید.
  • مرکزی که بهترین پزشک در آن فعالیت می کند همواره تمیز و استریل است و همچنین کلیه تجهیزات و ابزارها باید همیشه پاکیزه و استریل باشند.
ویژگی های بهترین جراح بلفاروپلاستی

هزینه عمل بلفاروپلاستی

هزینه جراحی بلفاروپلاستی به عوامل متعددی بستگی دارد که از عوامل مختلف آن می توان به دستمزد پزشک، تجربه پزشک، موقعیت مکانی مطب و کلینیک و … اشاره کرد. اگر شما به پزشک و جراحی مراجعه نمایید که بسیار مجرب باشد و همچنین دارای مدرکی بسیار معتبر باشد ممکن است هزینه بالاتر باشد. برای انجام این جراحی باید سعی کنید به بهترین و با تجربه ترین پزشک مراجعه نمایید تا به نتایج بسیار مطلوبی دست یابید.

کلام آخر

بهترین راه برای رفع پف پلک بالا، انجام جراحی بلفاروپلاستی یا جراحی پلاستیک پلک چشم می باشد. در جراحی بلفاروپلاستی پف پلک بالا از بین خواهد رفت در این جراحی پوست های اضافه برداشته می شود و چربی های داخل پلک تنظیم می شوند. در این عمل جراحی می توان دو پلک فوقانی را با هم و پلک های تحتانی را نیز با هم جراحی كرد، ولی در اكثر موارد پف پلک های فوقانی و پایینی به صورت همزمان عمل می شوند.

از شما عزیزان بسیار سپاس گزاریم که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید. سایت جراحتو همواره سعی داشته شما را با 10 نکته مهم در مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی آشنا کند. امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشند. در صورت داشتن هر گونه انتقاد و پیشنهاد می توانید به سایت مراجعه نمایید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

source

توسط blogcheck.ir