در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین دکتر تعیین جنسیت در کرج آشنا کنیم؛ قبل از آن بهتر است اطلاعاتی درباره ی چگونگی تشکیل نطفه ی دختر یا پسر و مفاهیم مرتبط با تعیین جنسیت جنین، قبل از بارداری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا در صورت تمایل به تعیین جنسیت فرزند خود، بهترین روش را در کنار بهترین دکتر تعیین جنسیت در کرج انتخاب کنید. از گذشته تا کنون خانواده ها در جستجوی راهی برای انتخاب جنسیت فرزند خود بوده اند؛ این دغدغه در سراسر جهان و در بین مردمان با فرهنگ ها و جایگاه اجتماعی مختلف وجود داشته است؛ امروزه نیز یکی از مسائل پیش روی زوجینی که قصد فرزند دار شدن دارند، موضوع تعیین جنسیت است؛ اگر چه در گذشته تعیین جنسیت جنین، آرزویی دست نیافتنی به نظر می رسید؛ اما اکنون با کمک علم پزشکی امکان این امر برای زوجین فراهم شده است.



تعیین جنسیت جنین

با انجام سونوگرافی در هفته ی چهاردهم بارداری، می توان جنسیت جنین را تشخیص داد؛ برخی خانواده ها علاقه دارند قبل از رسیدن به این مرحله، جنسیت فرزندشان را تعیین کنند. گاهی هنگام سونوگرافی، شنیدن جنسیت فرزند (دختر یا پسر)، باعث ناراحتی در زوجین شده و آن ها را نسبت به آینده ی فرزندی که در راه دارند، بی علاقه می کند؛ به دنبال آن، زوجین ممکن است تصمیم به بارداری های بعدی گرفته تا به هدف دلخواه خود برسند.

استفاده از تکنیک ها و روش های پزشکی جهت انتخاب جنسیت جنین را اصطلاحا “تعیین جنسیت” می گویند. در واقع، تعیین جنسیت جنین، مجموعه ای است از اقدامات پزشکی و تغذیه ای، جهت تعیین جنسیت جنین؛ این اصطلاح به طور ویژه، به دلیل اینکه خدمات پزشکی و تکنولوژی های ژنتیکی معمولا یک جنس را بر دیگری ترجیح می دهند، با مباحث جنسیتی و ژنتیکی در ارتباط است.

یکی از دلایل وجود خانواده هایی با جمعیت بالا در گذشته، دغدغه ی تعیین جنسیت فرزندان بود؛ به خصوص که به دلیل شغل کشاورزی، اکثر خانواده ها تمایل به داشتن فرزند پسر داشتند. امروزه نیز در برخی جوامع تمایل به داشتن فرزند پسر، بیشتر است. در شهرهای صنعتی و با گسترش زندگی ماشینی، سبک زندگی و تغذیه ای زوجین احتمال تولد نوزادان دختر را افزایش داده است. پیامدها و اثرات اخلاقی، اجتماعی و حتی حقوقی انتخاب جنسیت یکی از مسائل پیش روی جوامع است. چرا که تعیین جنسیت در موارد غیر طبی، تبعیض نسبت به زنان را افزایش می دهد و حقوق آن ها را با تهدید مواجه می کند.

تعیین جنسیت جنین

انتخاب بهترین دکتر تعیین جنسیت در کرج

خانواده ها ممکن است به دلایل مختلفی تمایل به تعیین جنسیت جنین خود داشته باشند. این دلایل می تواند پزشکی و یا غیر پزشکی (مسائل فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، اقتصادی و …) باشند؛ برخی از مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • تعصبات قومی، فرهنگی یا مذهبی که اغلب داشتن فرزند پسر را برای خانواده ها در اولویت قرار می دهد.
  • پیشگیری از تولد کودکانی که دارای اختلالات کروموزومی مربوط به کروموزم های جنینی Y و X هستند؛ یا ریسک وجود بیماری های وابسته به کروموزوم X، در آن ها بالاست.
  • برقراری و حفظ تعادل در تعداد فرزندان از نظر جنسیتی؛ به معنای دیگر، خانواده ها با توجه به جنسیت فرزند (یا فرزندان) قبلی خود تصمیم می گیرند در بارداری بعدی، فرزندشان جنسیت مخالف داشته باشد.
  • سیاست های فرزند آوری در برخی کشورها؛ برای مثال محدود کردن قوانینی که زوجین را به داشتن یک بچه محدود کرده و از این رو، این خانواده ها ترجیح می دهند انتخاب جنسیت تنها فرزندشان، را خود در اختیار داشته باشند.

در گذشته صرف زمان و هزینه های بالا برای داشتن فرزندی با جنسیت دلخواه تنها دو مورد از پیامدهای تلاش خانواده ها برای تعیین جنسیت جنین شان بود. در کنار اثرات منفی این امر بر روابط خانوادگی، سلامت مادر را نیز (هم از لحاظ روحی و هم جسمی) با خطر مواجه می کرد. برای مثال فاصله کم میان بارداری ها جهت رسیدن به تولد فرزندی با جنس دلخواه و … . امروز علم پزشکی این امکان را فراهم آورده است که با درجه ی بالایی از اطمینان، جنسیت جنین را حتی قبل از عمل لقاح تعیین کند.

اما جهت بهره گیری از دانش روز پزشکی برای دستیابی به این آرزوی جذاب و خوشایند، پزشکانی با مهارت، با سابقه و دانش تخصصی نیاز است. از این رو، ما در ادامه فهرستی از بهترین دکتر تعیین جنسیت در کرج را به شما عزیزان ارائه می دهیم؛ پس تا انتها با ما همراه باشید. در صورت سکونت در تهران می توانید مقاله بهترین دکتر تعیین جنسیت در تهران را نیز مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری در این خصوص کسب نمایید.

10 تا از بهترین دکتر تعیین جنسیت در کرج را بشناسید!

چگونگی تشکیل نطفه دختر یا پسر

بعد از آمیزش (مقاربت)، اسپرم ها با ورود به رحم زن، در طول آن حرکت می کنند و به سمت بالا می روند. اگر در رحم زن تخمکی وجود داشته باشد، از در کنار هم قرار گرفتن اسپرم و تخمک، جنین تشکیل می شود، به عبارت دیگر، عمل لقاح شامل به هم پیوستن دو سلول جنسی یا گامت می باشد. بعد از تشکیل جنین در رحم زن، دوران بارداری زن آغاز می شود و در نهایت منجر به تولد نوزاد می گردد.

دو نوع سلول جنسی یا گامت توسط مرد تشکیل می شود که عبارتند از : گامت X و گامت Y، وجه تمایز آن ها در کروموزوم شماره بیست و سه ی آن هاست. اما زن ها تنها قادر به تولید یک نوع گامت هستند که اتفاقا شامل کروموزوم شماره ی بیست و سه X است. در صورت لقاح گامت X مرد با تخمک X زن، فرزند دختر خواهد شد؛ ولی اگر گامت Y به تخمک X زن بپیوندد، فرزند پسر خواهد بود. از این رو، تعیین جنسیت جنین، وابسته به گامت مرد است نه زن؛ یعنی اینکه کدام اسپرم خود را به تخمک بارور برساند، دختر یا پسر بودن جنین را تعیین می کند. در شرایط طبیعی، احتمال پسر یا دختر شدن جنین، پنجاه-پنجاه است.

طبق تحقیقات صورت گرفته برخی عوامل می توانند بر جنسیت جنین تأثیرگذار باشد؛ مانند: میزان سلامت روحی، روانی و استرس زن، زمان مقاربت، تغذیه، سن بارداری، فشار خون، سطح ph واژن زن هنگام مقاربت و … . شاید دانستن این موضوع برایتان جالب باشد که طبق بررسی های صورت گرفته، تولد نوزادان پسر بعد از جنگ و در زمانی که جامعه در دوران صلح به سر می برد، افزایش می یابد؛ زیرا میزان استرس و نگرانی های روحی در زوجین به ویژه زن کاهش یافته است. امروزه روش های به کار گرفته شده در تعیین جنسیت جنین، یا با تأثیر بر شرایط و موقعیت محیطی و یا با به کارگیری روش های پزشکی، آزمایشگاهی و ژنتیکی، سعی در تعیین جنسیت دلخواه جنین دارند.

چگونگی تشکیل نطفه دختر یا پسر

روش های تعیین جنسیت جنین

روش های مختلفی برای تعیین جنسیت جنین وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم. قبل از آن، فراموش نکنید به استثناء روش های آزمایشگاهی مانند آی وی اف، درصد موفقیت در سایر روش ها، بین 70 تا 80 درصد است.

  • روش تغذیه ای یا رژیم غذایی

روش تغذیه ای از زمان های دور نیز مرسوم بوده است. اما گذشتگان بدون اطلاع از نحوه ی عملکرد این شیوه آن را به کار می بردند. در واقع، بالا بودن نسبت پتاسیم، سدیم و پایین بودم میزان منیزیم و کلسیم، سوخت و ساز تخمک به ویژه در لایه بیرونی آن را به گونه ای تغییر می دهد که اسپرم های حاوی گامت Y به سمت آن جذب می شوند. برای داشتن فرزند دختر، میزان بالای کلسیم و منیزیم و حد پایینی از پتاسیم و سدیم در خون نیاز است. پس انتخاب غذا می تواند یکی از فاکتورهای مهم در تعیین جنسیت جنین باشد.

  • تعیین روز تخمک گذاری یا روش زمان بندی مقاربت

اقدام به نزدیکی معمولا چند روز قبل از تخمگذاری میزان تولد نوزاد دختر را افزایش خواهد داد.

  • تغییر سطح ph واژن زن هنگام مقاربت

حدود نیم ساعت قبل از مقاربت، زن می تواند با شستشوی واژن خود احتمال دختر یا پسر شدن فرزند خود را تغییر دهد؛ برای مثال شستشوی واژن با محلول جوش شیرین و آب، احتمال پسر شدن جنین را افزایش می دهد، هر چه محیط واژن اسیدی تر شود، شانس دختر شدن جنین افزایش می یابد؛ برای مثال، شستن واژن با محلول آب و سرکه.

این روش کاملا آزمایشگاهی بوده و در آن جنین با جنسیت صد در صد دختر یا پسر در رحم زن قرار می گیرد. در واقع، اسپرم و تخمک در محیط آزمایشگاهی لقاح داده شده و سپس، پزشک جنین شناس، با استفاده از بیوپسی، نمونه ای از جنین بر می دارد تا توسط پزشک ژنتیک تعیین جنسیت شود؛ در آخر، با توجه به درخواست والدین، جنین پسر یا دختر در رحم خانم، قرار داده می شود. در صورت علاقه می توانید مقالات ما با عناوین بهترین متخصص IVF در کرج و بهترین متخصص آی وی اف در تهران را مطالعه کنید.

با شستشو و جداسازی نسبی اسپرم ها، بعد از تفکیک آن ها به X و Y، جهت انجام لقاح به داخل رحم زن انتقال داده می شوند.

  • روش IVF – ICSI  همراه با PGD

این روش آزمایشگاهی به منظور جلوگیری از تولد نوزاد با بیماری های ژنتیکی انجام می شود. در این روش، بعد از انجام لقاح آزمایشگاهی با یکی از دو روش IVF یا ICSI، در روز سوم بدون ایجاد آسیب در جنین تشکیل شده، با روش PGD از سلول آن نمونه برداری شده و بعد از بررسی ژنتیکی، وجود اختلالات کروموزومی را در آن شناسایی می کنند.

کلام آخر

با وجود این که دختر یا پسر بودن فرزند برای برخی خانواده ها فاقد اهمیت است، اما خانواده های زیادی به دلایل پزشکی و یا غیر پزشکی خواهان داشتن فرزندی با جنسیت دلخواه خود می باشند. امروزه با استفاده از روش های نوین علمی-پزشکی، می توان جنسیت جنین را قبل از تولد تعیین کرد. علم پزشکی در این حوزه، گام را فراتر نهاده و علاوه بر تعیین جنسیت، می تواند از تولد نوزادانی با بیماری های ژنتیکی و اختلالات کروموزومی نیز جلوگیری کند.

از آن جایی که تجربه ی داشتن فرزندی با جنسیت دلخواه، دیگر یک رؤیا نیست، سایت جراحتو سعی بر آن داشته تا شما را با بهترین دکتر تعیین جنسیت در کرج آشنا کند؛ از شما سپاسگزاریم که تا پایان این مقاله ما را همراهی کردید. در صورت داشتن سؤال و تمایل به دریافت مشاوره می توانید با شماره تلفن های مذکور تماس حاصل فرمایید.

4.6/5 – (74 امتیاز)

source

توسط blogcheck.ir