ما امروز قصد داریم شما را با مهم ترین خواص گلاب برای چاقی صورت آشنا کنیم. گلاب مایعی شفاف و خوش بو می باشد که از عصاره گل محمدی تهیه می شود. گلاب دارای ترکیباتی است که از چروک شدن پوست صورت جلوگیری می کند و سبب جوانسازی پوست می شود. کسانی که صورت لاغری دارند می‌ توانند از گلاب برای پر کردن صورت خود استفاده کنند. ما در این مقاله مهم ترین خواص گلاب برای چاقی صورت را در اختیار شما قرار داده ایم، پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

خواص گلاب برای چاقی صورت چیست؟

گلاب مایعی شفاف و خوش بو می باشد که از عصاره گل محمدی تهیه می شود. ایران جزء بزرگ ترین تولید کنندگان گلاب در دنیا می باشد. گلاب دارای خواص بسیاری است و مراسم گلاب گیری در کاشان هر سال برگزار می شود. از گلاب قمصر در موارد بسیاری مانند آشپزی، دارویی، زیبایی و … استفاده می ‌شود. گلاب دارای ترکیباتی است که از چروک شدن پوست صورت جلوگیری می کند و سبب جوانسازی پوست می شود. کسانی که صورت لاغری دارند می‌ توانند از گلاب برای پر کردن صورت خود استفاده کنند. کسانی که دارای صورت لاغری هستند چروک بیش تری در چهره خود دارند می توانید از گلاب برای چاقی صورت و از بین بردن چین و چروک صورت استفاده کنید. در این قسمت از مقاله برخی از خواص گلاب را در اختیار شما قرار داده ایم، برخی از این خواص عبارتند از:

  • یکی از خواص گلاب پر کردن یا همان چاق کردن صورت می باشد.
  • رفع یا کاهش سریع التهابات پوست صورت و بدن از دیگر خواص گلاب برای پوست است.
  • گلاب به رفع کامل قرمزی پوست صورت و بدن می پردازد.
  • پاکسازی موثر و میکروب زدایی عمیق پوست یکی از خواص گلاب به شمار می رود.
خواص گلاب برای چاقی صورت چیست؟

ماسک گلاب برای چاقی صورت

روش اول

برای انجام این کار افراد باید نخست گلاب را در قوطی‌ های مخصوص اسپری آب بریزند و نیم ساعت قبل از خوابیدن مقداری از گلاب را روی صورت خود اسپری کنید. سعی کنید گلاب را به صورتی اسپری نکنید که از پوست شما چکه کند. سعی کنید یک شب  در میان این کار را انجام دهید تا به نتایج مطلوبی برسید.

روش دوم

در روش دوم می توانید تکه ای پنبه را به گلاب آغشته کنید. در این روش قبل از خواب، ابتدا صورت خود را با شوینده‌ ای ملایم و مخصوص پوست خود بشویید و بعد یک تکه پنبه را به گلاب آغشته نمایید. پنبه آغشته به گلاب را خیلی آرام و در یک جهت روی پوستتان حرکت دهید. صبح روز بعد، زمانی که از خواب بیدار شدید صورتتان را با آب ولرم بشویید.

روش های دیگر چاقی صورت

بهترین ویتامین ها برای چاقی صورت

برخی ویتامین ها سبب چاقی صورت می شوند که در این قسمت آن ها را در اختیار شما قرار داده ایم، ضروری ‌ترین ویتامین‌ ها برای چاقی صورت شامل موارد زیر می باشند:

ویتامین‌های گروه B: یکی از مهم‌ ترین و تاثیرگذارترین ویتامین ها، ویتامین های گروه B می باشند. این ویتامین ها برای چاقی صورت بسیار مفید اند. این دسته از ویتامین نقش بسیاری در سوخت و ساز بدن دارند. اگر این ویتامین ها در بدن کاهش یابند بدن به خوبی عمل نمی ‌کند و فرد دچار کاهش وزن می ‌شود. ویتامین ‌های گروه B در لوبیا، شیر، تخم مرغ، موز، سیب زمینی، عدس و غلات وجود دارند. سعی کنید از این مواد غذایی بیش تر استفاده کنید.

ویتامین A: اگر قصد دارید از تجزیه کلاژن پوست توسط نور خورشید جلوگیری کنید می توانید از این ویتامین استفاده کنید.

ویتامین E: ویتامین ای به کاهش چین و چروک، افتادگی و در برخی موارد سرطان پوست کمک بسیاری می کند. این ویتامین همچنین به تقویت دیواره‌ های سلولی و چاق شدن صورت نیز بسیار کمک می کند.

ویتامین C: ویتامین سی دارای خواص بسیاری است. این ویتامین سبب محافظت از پوست در برابر رادیکال‌ های آزاد و حفظ پروتئین‌ های پوست می شود.

چاقی صورت با شیر خشک

شیر خشک دارای مواد مغذی بسیاری می باشد و داشتن مواد مغذی خاص آن به دلیل این است که برای کودکان درست شده است. شیر خشک در چاق شدن صورت بسیار موثر می باشد. سعی کنید به مدت یک هفته تا یک ماه از شیر خشک استفاده کنید در این زمان می توانید به نتایج خوبی برسید. شیر خشک دارای میزان چربی، پروتئین، مواد مغذی و میزان کالری مناسبی است و به همین دلیل سبب چاقی صورت افراد می شود. می توانید از شیر خشک همراه با شیر کم چرب استفاده کنید.

چاق شدن صورت با پروتز

پروتز گونه یکی دیگر از روش ‌های چاق شدن صورت می باشد که با جراحی انجام می شود. پروتزها توسط پزشک به صورت بافت‌ هایی جامد از جنس سیلیکون در گونه ها و صورت قرار می ‌گیرند. نتیجه پروتزها دائمی است ولی به صورت افراد جلوه طبیعی نمی دهد.

تزریق چربی و فیلر به صورت

از دیگر روش های چاقی صورت تزریقات می باشد. دکتر سعی می کند چربی ها را از دیگر نواحی بدن افراد بگیرد و در صورت در قسمت های مورد نیاز تزریق کند. فیلر یک نوع مایع است که با تزریق به صورت افراد سبب برجستگی گونه‌ ها و پر شدن صورت می‌ شود. تزریق ژل دائمی نیست و تاثیر آن بین 15 تا 18 ماه روی صورت می ماند.

روش های دیگر چاقی صورت

روش‌ های خانگی برای چاق شدن صورت

در این قسمت برخی از روش های خانگی برای چاقی و پر شدن صورت را در اختیار شما قرار داده ایم، چند روش طبیعی و درمان خانگی برای برجسته کردن گونه‌ ها وجود دارد. این روش ‌ها شامل تمرینات فیزیکی خاص، استفاده از محصولات موضعی برای آبرسانی به پوست و همچنین خوردن غذاهای مفید برای بالا بردن چربی‌های سالم بدن و افزایش وزن است. برخی از این روش ها شامل موارد زیر می باشند:

ورزش صورت

ورزش صورت همان یوگای صورت نام دارد که سبب تقویت ماهیچه‌ های صورت می شود و موجب جوان تر شدن ظاهر افراد نیز می شود. افرادی که هشت ماه، به مدت 30 دقیقه یوگای صورت را انجام می دهند، صورتی سفت ‌تر و جوان ‌تر دارند. برخی از تمرینات یوگای صورت عبارتند از:

  • سعی کنید برای انجام یوگای صورت در مرحله اول لب ‌ها را جمع کنید و در حالتی که لبخند می ‌زنید عضلات گونه را به سمت بالا بکشید. بعد از انجام این کار انگشتان خود را در دو طرف دهان خود قرار دهید و انگشت خود را برای کشیدن گونه‌ ها هدایت کنید. سعی کند از این حرکت به مدت 20 ثانیه استفاده کنید.
  • دهان خود را ببندید و داخل دهان را پر از هوا کنید تا گونه ‌‌های شما از هوا پر شوند. 45 ثانیه در این حالت بمانید، سپس به آرامی هوا را خارج کنید.
  • لبخند بزنید و دهان خود را به حالت 0 نگه دارید، انگشت هر دست خود را روی همان گونه قرار دهید و به آرامی گونه‌ های خود را به بالا و پایین بکشید. ۳۰ ثانیه این حرکت را انجام دهید.

آلوئه ورا بزنید

آلوئه ورا سبب چاقی صورت نمی شود ولی روشی بسیار مناسب برای رفع علائم چین و چروک پوست می باشد و ظاهری شاداب به صورت افراد هدیه می دهد. این ماده می ‌تواند به عنوان یک مرطوب کننده عمل کند و سبب افزایش رطوبت پوست شود. آلوئه ورا سبب کاهش خطوط ریز روی پوست ‌می شود. در آلوئه ورا مواد مفیدی مانند آنتی اکسیدان‌هایی مثل ویتامین C و ویتامین E وجود دارند که سبب جوان ‌تر و شاداب ‌تر شدن پوست می ‌شوند.

استفاده از ماسک سیب

سیب یکی از روش های خانگی مناسب برای کمک به جوانسازی پوست است. سیب دارای مقدار بسیاری کلاژن، الاستین، آنتی اکسیدان می باشد و در هر خانه ای پیدا می شود. یکی از راه‌ های استفاده از سیب برای داشتن صورتی پر با ظاهری جوان و شاداب استفاده از ماسک سیب است. برای تهیه ماسک سیب سعی کنید سیب را رنده کنید، روی صورت خود بمالید و بعد از گذشت 20 دقیقه به آرامی ماسک را با آب بشویید.

 سیب مصرف کنید

سیب دارای خواص بسیاری برای سلامت افراد می باشد. به جای استفاده از میان وعده ‌های شور و چرب سعی کنید سیب را جایگزین کنید و با استفاده از سیب به سلامتی و شادابی پوست کمک ‌کنید.

استفاده از عسل

برای چاق شدن صورت سعی کنید در طول روز چند قاشق غذاخوری عسل مصرف کنید. عسل در کنار دیگر مواد مغذی، آنتی اکسیدان‌ های فراوانی را برای پوست تامین می ‌کند. عسل دارای قند بسیاری می باشد به همین دلیل در مصرف آن باید دقت کنید و زیاد از آن استفاده نکنید.

استفاده از ماسک شیر

استفاده از شیر روی صورت و گونه ‌ها سبب مرطوب شدن آن می ‌شود زیرا شیر دارای آب، چربی و پروتئین می باشد. شیر همچنین دارای اسید لاکتیک است. اسید لاکتیک در محصولات مراقبت از پوست نیز استفاده می ‌شود و سبب تحریک رشد سلول ‌های جدید می شود و سبب رفع سلول ‌های مرده پوست می شود. پروتئین ‌ها و اسید آمینه‌ هایی که در شیر وجود دارند مکن است در بهبود بافت ‌های آسیب ‌دیده نقش مهمی داشته باشند. می توانید هم ماسک شیر را استفاده کنید و هم آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

برای چاقی صورت چه بخوریم؟

برای داشتن صورت چاق باید رژیم غذایی مناسب و مفیدی داشته باشید. برخی از خوراکی‌ ها سبب آبرسانی و شادابی پوست می ‌شوند و تاثیر بسیاری در چاق شدن صورت شما دارند. برخی از مواردی که سبب چاقی صورت می شوند را در اختیار شما قرار داده ایم، که عبارتند از:

میوه و سبزیجات: میوه و سبزیجات برای چاقی و پر شدن صورت بسیار مناسب هستند. آبرسانی پوست یکی از دلایل داشتن صورتی لاغر است. میوه‌ ها و سبزیجات سبب آبرسانی پوست افراد می شود و این امر می تواند سبب چاقی صورت نیز شود.

نوشیدن آب: با نوشیدن آب می توانید آب را به بافت های پوست برسانید و این امر می تواند سبب چاقی پوست شما شود. سعی کنید در طول روز 8 لیوان آب استفاده کنید تا بتوانید از خشک شدن پوست خود جلوگیری نمایید.

روغن‌ های گیاهی: چربی‌های سالم و روغن‌های گیاهی یکی از عوامل چاقی صورت می باشند. برخی روغن ها مانند روغن زیتون و روغن آووکادو جزء منابع غنی و سالم چربی هستند که می توانید با خیال راحت از آن ها استفاده کنید. این روغن‌ ها را به همراه سالاد یا دیگر مواد غذایی می توانید مصرف کنید.

شیر: شیر یک ماده غذایی بسیار مفید برای چاق شدن صورت می باشد. شیر دارای پروتئین، چربی و کربوهیدرات بسیاری است. مصرف روزانه شیر سبب افزایش توده بدنی و چاق شدن صورت می ‌شود.

برنج: برنج سبب چاقی و پر شدن صورت می شود که می توانید آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید. برنج یکی از پرکالری ‌ترین مواد غذایی است که تاثیر بسیار زیادی در چاقی صورت دارد.

گوشت قرمز: گوشت قرمز جزء خوراکی های بسیار مفید در عضله سازی می باشد. با استفاده از گوشت قرمز تمام بدن افزایش وزن خواهد داشت که در نهایت روی صورت نیز تاثیر می ‌گذارد.

برای چاقی صورت چه بخوریم؟

چاق شدن صورت با گلاب چقدر طول می ‌کشد؟

با استفاده از گلاب می توانید به صورتی پر برسید. با استفاده از گلاب بدون نیاز به جراحی یا تزریقات که ممکن است دارای عوارضی باشند می توانید به صورت دلخواه خود برسید. گلاب و گلیسرین، دو ماده گیاهی هستند که سبب چاقی صورت می شوند و دارای عوارضی نیستند ولی استفاده از گلاب که روندی طبیعی است، زمان ‌بر می باشد و ممکن است بین یک تا دو ماه طول بکشد تا تغییرات ملموسی در حجم چهره رخ دهد.

کلام آخر

گلاب مایعی شفاف و خوش بو می باشد که از عصاره گل محمدی تهیه می شود. ایران جزء بزرگ ترین تولید کنندگان گلاب در دنیا می باشد. گلاب دارای خواص بسیاری است و مراسم گلاب گیری در کاشان هر سال برگزار می شود. از گلاب قمصر در موارد بسیاری مانند آشپزی، دارویی، زیبایی و … استفاده می ‌شود. گلاب دارای ترکیباتی است که از چروک شدن پوست صورت جلوگیری می کند و سبب جوانسازی پوست می شود.

از شما عزیزان بسیار سپاس گزاریم که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید. سایت جراحتو همواره سعی داشته شما را با مهم ترین خواص گلاب برای چاقی صورت آشنا کند. امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشند. در صورت داشتن هرگونه انتقاد و پیشنهاد وارد سایت شوید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

5/5 – (1 امتیاز)

نوشته مهم ترین خواص گلاب برای چاقی صورت【سال1402】✅ اولین بار در جراحتو ❤️ | جامع ترین رسانه زیبایی، پزشکی در ایران. پدیدار شد.

source

توسط blogcheck.ir