پیکرتراشی روشی است که در آن با روش جراحی یا غیر جراحی چربی های اضافی برخی نواحی مانند سینه، شکم، ران، غبغب و … از بین خواهد رفت. یکی از راه‌ های مناسب برای از بین رفتن چربی‌ های اضافه پیکرتراشی می باشد. برای انجام این عمل باید به بهترین و با تجربه ترین پزشک مراجعه کنید. افرادی که قصد انجام عمل پیکرتراشی را دارند همواره به این سوال می اندیشند که آیا پیکرتراشی خطرناک است؟ ما در این مقاله تمامی مطالب مورد نیاز درباره عمل پیکرتراشی را در اختیار شما قرار داده ایم، پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.



پیکرتراشی چیست؟

پیکرتراشی روشی برای از بین بردن چربی های نواحی مختلف بدن مانند شکم، باسن، ساق پا، غبغب و … می باشد. افرادی که در نواحی مختلف بدن دارای چربی هستند می توانند به بهترین دکتر پیکرتراشی در تهران مراجعه کنند و از این جراحی استفاده کنند. پیکرتراشی دارای انواعی است که از انواع آن می توان به روش جراحی و یا غیر جراحی اشاره کرد. بیش تر افراد خواهان انجام روش بدون جراحی پیکرتراشی هستند زیرا در روش بدون جراحی دوره نقاهت کم تر است و همچنین جای برش و بخیه روی پوست نمی ماند. برای انجام این روش باید به بهترین و با تجربه ترین پزشک مراجعه نمایید.

پیکرتراشی چیست؟

روش های پیکرتراشی بدون جراحی

روش لیپوماتیک

این روش نیاز به هیچ جراحی و برشی ندارد. در این جراحی میله باریکی از یک سوراخ کوچک وارد می شود و چربی‌ های اضافه نواحی مختلف بدن با کمک امواج ماوراء بنفش خارج می شود. در روش لیپوماتیک چربی‌ های خارج شده از بدن سالم هستند به طوری که افراد می ‌توانند برای فرم دهی نواحی دیگر از ان ها استفاده کنند. ممکن است نواحی مورد نظر بعد از جراحی کبود شوند و دچار تورم شوند که این کبودی و تورم بعد از چند هفته از بین خواهد رفت. از این روش برای حذف چربی‌ های باسن، غبغب، سینه، صورت، گردن، ساق پا و … استفاده می شود. برای انجام این روش به بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران مراجعه نمایید.

روش لیپوست

این روش یکی از جدیدترین روش ها می ‌باشد که افراد برای از بین بردن چربی ها از آن استفاده می ‌کنند. با کمک دستگاه لیپوست از دو تکنیک تی ال آ و لرزش و یا ویبره که در واقع حرکتی رفت و برگشتی می ‌باشد استفاده می ‌شود. در این روش چربی های اضافه از بافت جدا می‌ شود و احتمال گلوله شدن آن ها زیر پوست وجود ندارد به طوری که زیر پوست ناهمواری ایجاد نمی‌ شود. در این روش نیز مانند روش قبل می توان از چربی ها برای فرم دهی به دیگر نواحی بدن استفاده کرد. این روش جزء روش های بسیار ایمن برای لاغری است که دارای هیچ خطر نمی ‌باشد و در چند جلسه انجام می شود. از مزایای این روش می توان به عدم نیاز به بیهوشی و استفاده از بی‌ حسی موضعی، قابلیت استفاده از چربی‌ های خارج شده برای دیگر نواحی بدن و دو تکنیک ساکشن و ویبریشن به صورت همزمان اشاره کرد.

روش لیپوساکشن

کانالی که به یک دستگاه مکش وصل است چربی های نواحی بدن را خارج می کند. در این روش چربی ‌های اضافه بدن با یک برش کوچک توسط کانالی که به یک دستگاه مکش متصل است خارج می ‌شود. در این روش مانند دو روش قبل نمی توان از چربی های خارج شده استفده کرد زیرا به دلیل این که چربی‌ های اضافه زیر پوست توسط حرارت سوزانده می ‌شوند. از این روش می ‌توان برای از بین بردن و سوزاندن چربی در نواحی مانند پاها، سینه، صورت و گردن، شکم و … استفاده کرد. روش لیپوساکشن دارای دوره نقاهت طولانی ‌تری است و ممکن است تا مدت زمانی تورم و کبودی و درد توسط افراد احساس شود.

روش ابدومینوپلاستی

کسانی که چربی‌ های اضافه بسیاری در ناحیه شکم و پهلو دارند و افرادی که شکم آن ها حالتی افتاده و آویزان پیدا کرده افراد مناسبی برای انجام این روش هستند. در روش ابدومینوپلاستی علاوه بر این که چربی‌ های اضافه شکم و پهلوها از بین می ‌روند، با کمک روش لیفت، پوست شکم کشیده و صاف می شود. برای انجام این جراحی به بهترین جراح پیکرتراشی مراجعه نمایید.

روش لیپولیزر

روش لیپولیزر همانطور که از نامش پیداست نوعی لیزر می باشد. در این روش از لیزر برای از بین بردن چربی ‌های زیر پوست استفاده می ‌شود. لیزر سبب کلاژن‌ سازی و تحریک آن می ‌شود و از افتادگی و شلی پوست جلوگیری می ‌کند. افرادی که بیماری سرطان یا دیابت دارند و کسانی که مبتلا به بیماری ‌های قلبی و کلیوی هستند نباید از این روش استفاده کنند. افرا می توانند هم با بیهوشی و هم با بی حسی موضعی این روش را انجام دهند.

روش بادی جت

بادی جت که نام دیگر آن واترجت است، روشی می باشد که در آن برای از بین بردن چربی های اضافه از فشار آب استفاده می ‌شود. در این روش یک میله در نواحی مورد نظر قرار می گیرد و از نوک آن آب با فشار بسیار به بیرون می آید و با چربی‌ های بدن برخورد می ‌کند سبب تکه تکه شدن چربی ها می شود. برخی از مزایای روش بادی جت شامل عدم نیاز به بیهوشی، کوتاه بودن زمان جراحی، ماندگاری بیش تر، دوره نقاهت کوتاه‌ تر و … می شود. افراد می توانند در عرض 45 تا 60 دقیقه این عمل را انجام دهند و د بعد از آن به فعالیت‌ های روزمره خود ادامه دهند.

روش کرایولیپولیز

روش کرایولیپولیز که به آن پیکرتراشی سرد می گویند روشی است که در آن از دمای سرد استفاده می ‌شود. به دلیل این که سلول های چربی در برابر دمای سرد حساس ‌هستند زمانی که در معرض سرما قرار بگیرند می ‌میرند. روش کرایولیپولیز بدون خطر است و نیاز به بستری شدن ندارد. از این روش برای از بین بردن چربی‌ های اضافه در نواحی باسن، شکم، زیر باسن، پشت، غبغب، بازوها، پهلوها و ران ‌ها استفاده می شود.

روش اولترازد

از امواج هایفو یا اولتراسوند در این روش برای چربی سوزی استفاده می ‌شود. این امواج سبب تحریک فیبروپلاست‌ ها و تولید کلاژن می ‌شوند امواج اولتراسوند به چربی ‌های سطحی وارد می‌ شوند و آن ها را به مایع تبدیل می کنند و از بدن خارج می کنند. عدم نیاز به بستری شدن، بدون نیاز به بیهوشی عمومی، امکان 6 تکه کردن شکم، مناسب برای تمامی نواحی بدن و همچنین سرعت بالا در حذف چربی ‌های اضافه بدن از مزایای آن است.

مراقبت ‌های بعد از عمل پیکرتراشی

بعد از عمل پیکرتراشی افراد باید مراقبت‌ هایی را انجام دهند تا به نتایج مطلوبی دست یابند و دچار هیچ عارضه و مشکلی نشوند. ما در این قسمت برخی از این مراقبت ‌ها را در اختیار شما عزیزان قرار داده ‌ایم که عبارتند از:

  • افراد باید تا جایی که می ‌توانند استراحت کنند و تا 10 روز اول پیاده‌ روی آرام داشته باشند و همچنین سعی کنید به مدت 4 هفته از انجام فعالیت‌ های سنگین و یا ورزش پرهیز کنید.
  • لباس‌ های تنگ سبب فشار به بخیه‌ های افراد می ‌شود سعی کنید از پوشیدن لباس تنگ یا هر چیزی که سبب فشار به بخیه شما می ‌شود پرهیز کنید.
  • اگر پزشک شما توصیه کرد که باید چندین هفته لباس ‌های فشرده سازی بپوشید این کار را انجام دهید.
  • اگر دارای خونریزی، درد شدید و یا علائم غیر معمول بودید هرچه سریع تر به پزشک خود گزارش دهید.
  • هنگام خواب و استراحت باید به گونه ‌ای بخوابید که هیچ فشاری به نواحی جراحی شده وارد نشود.
مراقبت ‌های بعد از عمل پیکرتراشی

عوارض پیکرتراشی

ما در این قسمت برخی از عوارض پیکرتراشی را در اختیار شما عزیزان قرار داده‌ ایم، اگر افراد بعد از انجام پیکرتراشی بهداشت را رعایت نکنند و داروهای تجویزی توسط پزشک را مصرف نکنند ممکن است دچار عفونت شوند. همچنین بعد از انجام پیکرتراشی کبودی و تورم امری بسیار طبیعی است که بعد از گذشت مدت کوتاه از بین خواهد رفت. بعد از انجام جراحی پیکرتراشی ممکن است لخته خون ایجاد شود و همچنین عدم تقارن در دو قسمت رخ دهد، خونریزی، بی‌ حسی و … از عوارض پیکرتراشی هستند که افراد می ‌توانند با مراجعه به بهترین و با تجربه ‌ترین جراح و پزشک از بسیاری از عوارض پیکرتراشی بکاهند. برای انجام پیکرتراشی سعی کنید معتبرترین کلینیک را انتخاب کنید. البته روش جراحی دارای عوارض بیش تری نسبت به روش‌ های غیر جراحی می ‌باشد. اگر روشی بدون عوارض می ‌خواهید سعی کنید از روش های بدون جراحی استفاده کنید.

هزینه جراحی پیکرتراشی

هزینه جراحی پیکرتراشی به عوامل متعددی بستگی دارد که از عوامل آن می ‌توان به تجربه و مهارت پزشک و همچنین تخصص ایشان اشاره کرد. اگر به پزشکی مراجعه کنید که دارای تخصص و تجربه بسیاری باشد می ‌توانید به نتایج بسیار مطلوب و دلخواه خود دست یابید پس سعی کنید به بهترین و با تجربه ‌ترین پزشک مراجعه کنید. از دیگر عواملی که در هزینه موثر هستند نوع روشی است که قصد دارید انجام دهید. روش جراحی و غیر جراحی متفاوتند و همچنین هزینه‌ های آن ها نیز با هم متفاوت است. از دیگر عوامل می ‌توان به میزان چربی افراد اشاره کرد. اگر افراد دارای چربی بسیاری باشند قطعاً هزینه بالاتر است. موقعیت مکانی کلینیکی که به آنجا مراجعه می‌ کنید، دستگاهی که از آن استفاده می‌ کنید در هزینه بسیار تاثیرگذار می ‌باشند پس سعی کنید به بهترین و معتبرترین کلینیک و بهترین و با تجربه ‌ترین پزشک جهت انجام پیکرتراشی مراجعه کنید.

کاندیدای مناسب پیکرتراشی

  • کسانی که دارای پوستی صاف هستند.
  • کسانی که 70 درصد کاهش وزن دلخواه را با روش ‌های طبیعی و غیرطبیعی لاغری کسب نموده‌ اند.
  • افرادی که چربی‌ های موضعی دارند که به رژیم غذایی و ورزش واکنش نشان نمی ‌دهند، این روش برای آن ها بسیار مناسب است.
  • کسانی که علاوه بر داشتن دیدگاه مثبت اهداف مشخصی برای پیکرتراشی دارند.
  • افرادی که دچار چاقی مفرط هستند و با روش‌ های مختلف نمی ‌توانند لاغر شوند.
  • کسانی که دارای سلامتی کامل هستند و بیماری ‌های خطرناکی که می ‌توانند بهبودی را با اختلال مواجه کنند ندارند. چنین افرادی می ‌توانند از این روش استفاده کنند.
  • کسانی که از دخانیات استفاده نمی ‌کنند افراد مناسبی برای انجام جراحی پیکرتراشی هستند.
کاندیدای مناسب پیکرتراشی

فواید پیکرتراشی

پیکرتراشی دارای فواید بسیاری است که از فواید آن می‌ توان به رسیدن به فرم دلخواه اشاره کرد. پیکرتراشی تمامی چربی‌ های شل شده در قسمت‌ های مختلف بدن افراد را حذف می ‌کند به طوری که پوست افراد لیفت می ‌شود. افرادی که مقدار قابل توجهی از وزن خود را از دست داده ‌اند می ‌توانند از پیکرتراشی استفاده کنند تا پوستی که توسط کم کردن وزن شل شده را لیفت کنند و ظاهر بدن خود را بهبود ببخشند. یکی از فواید جراحی پیکرتراشی بهبود ظاهر بدن می‌ باشد. اعتماد به نفس افرادی که از این جراحی استفاده می ‌کنند بیش تر می ‌شود. این جراحی تمامی چربی‌ های جمع شده در نقاط مختلف بدن را حذف می ‌کند و ظاهری بسیار زیبا به اندام افراد می ‌دهد. در برخی از روش‌ های پیکرتراشی چربی سالم از بدن خارج می ‌شود که افراد می ‌توانند از این چربی در نواحی دیگر بدن برای فرم دهی و زیباسازی استفاده کنند.

کلام آخر

پیکرتراشی دارای انواعی است که از انواع آن می توان به روش جراحی و یا غیر جراحی اشاره کرد. بیش تر افراد خواهان انجام روش بدون جراحی پیکرتراشی هستند زیرا در روش بدون جراحی دوره نقاهت کم تر است و همچنین جای برش و بخیه روی پوست نمی ماند. پیکرتراشی دارای روش های بسیاری است که افراد باید با توجه به نواحی مورد نظر و کمک پزشک بهترین روش را انتخاب کنند. افرادی که دچار چاقی مفرط هستند و با روش‌ های مختلف نمی ‌توانند لاغر شوند افراد مناسبی برای انجام این روش هستند.

از شما بسیار سپاس گزاریم که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید. امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشند. در صورت داشتن هر گونه انتقاد و پیشنهاد وارد سایت شوید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

source

توسط blogcheck.ir